Utforske verden selv..

Applepie

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
Jeg er glad i å la ungene utforske ting selv og kanskje smake på også. Nå er vi jo i en fase hvor babyene er nysgjerrige på alt, alt skal dras, tas og smakes på. Hvordan tror dere dere vil reagere da?
Idag fikk snuppa mi smake på gress, tygge på en kvist og til slutt fant hun en maur som hun holdte på å svelge men da rakk jeg å redde den! Andre jeg kjenner synes ikke barna som er så små skal prøve noe som helst. Så der var vi uenige men hver sin måte å oppdra barna på seff. Derfor spør jeg dere:) dere som førstegangs og dere med flere barn, hvordan er dere?

Jeg er førstegangs og lar han smake på masse rart. :) I dag spiste han strand. ;) Gress, jord og masse annet går ned når han "beiter" i hagen. Heeeeelt OK, synes jeg. :)

Her får han utforske selv, men merker at det er finnes noen som er litt strengere. I dag spiste han mat han hadde mistet på bakken :P sånn kan det gå, han likte maten godt :P

Jeg er førstegangs, og ganske avslappet til det meste. Føler at jeg har blitt enda mer avslappet bare siste måneden! Jeg ser hvor lyst hun har til å ta på/smake/se på alt :P Tenker at det er masse god læring i det :D

Jeg er førstegangs, og ganske avslappet til det meste. Føler at jeg har blitt enda mer avslappet bare siste måneden! Jeg ser hvor lyst hun har til å ta på/smake/se på alt :P Tenker at det er masse god læring i det :D

Du tenker helt rett, ihvertfall ifølge forskerne ;-)
Jeg er også førstegangsmor, og er på ingen måte hysterisk angående slikt. Han må få utforske verden på sine egne premisser :-)

Alt som ikke er farlig, eller veldig ekkelt, får han smake, ta og kjenne på :)

Vi har ting som et greit og ting som er "ææææss" . Er det æss spytter hun det somregel ut. Ellers er det greit å smake. Dopapir er en av favisene ☺

Back
Topp