Utfordringer med fast føde?

Vittig, jeg er enig og tør nesten ikke si det høyt[emoji5]️

Pfff...jeg er veldig for å lage all maten selv. MEN, jeg har full forståelse for at ikke alle liker, har tid, interesse eller overskudd til å lage maten selv. I tillegg så er det de små som styrer og er ikke alle små (som tidligere nevnt) som liker hjemmelaget mat. Bare å si din mening. Ingen som kan (eller skal/bør) arrestere deg på det!:)

Jeg vil bare si, at såkalt "industriell barnemat" må ikke være tabubelagt.. de er kjempedumt at folk ikke "tørr å si det høyt" - at de "faktisk har gitt barna sine av og til". Den maten faktisk er bra og god for barna. Vi er i 2017 - det er bekreftet fra helsepersonell OG man kan lese på baksidene selv og se at innholdet er sunt og godt. Og som noen her skriver - det handler også om hva folk har tid til - selv har jeg ikke tenkt å bruke tiden min på å lage hjemmelaget grøt når det finnes kjempegode alternativer i butikken. Kan lage andre ting fra bunnen av i stedet! Man er ikke en dårlig forelder bare fordi all maten ikke er hjemmelaget.. Måtte bare si det :p

Last edited:
Jeg vil bare si, at såkalt "industriell barnemat" må ikke være tabubelagt.. de er kjempedumt at folk ikke "tørr å si det høyt" - at de "faktisk har gitt barna sine av og til". Den maten faktisk er bra og god for barna. Vi er i 2017 - det er bekreftet fra helsepersonell OG man kan lese på baksidene selv og se at innholdet er sunt og godt. Og som noen her skriver - det handler også om hva folk har tid til - selv har jeg ikke tenkt å bruke tiden min på å lage hjemmelaget grøt når det finnes kjempegode alternativer i butikken. Kan lage andre ting fra bunnen av i stedet! Måtte bare si det :p
Jeg er veldig enig i det du skriver. For min del kommer fordommene mot industriell babymat av at jeg selv ikke spiser ferdigprodukter. Jeg liker å vite hva jeg spiser og hvor maten kommer ifra. Jeg kjøper ikke frossen lasagne eller hermetisk mat. Så da stritter det i meg å gi den type mat til mine barn. Men så er det jo ganske strengt når det kommer til barnematproduksjon. Antagelig er middagsglassene laget av mye bedre råvarer enn findus sin frossenmat. Og det er jo for en kort periode av livet.

Nå banner jeg sikkert i kirken. Men lillegutt elsker Nestle produktene. Jeg har prøvd å lage hjemmelaget mat. Men han bare brekker seg. Jeg misstenker at industriell barnemat har rett konsistens og smakssammensetning. I tillegg merker jeg at noe mat blir ødelagt i fryseboksen. Sviskemosen blander jeg i grøten. Så den merker han ikke at er hjemmelaget [emoji23]

Så deilig at sånt blir sagt høyt! Det er så lov at du aner ikke. Bann i vei!
:) :)

Jeg er IKKE redd for å si at lille her kun får Nestle sin grøt, kun sviskemos og pæremos på glass, smoothie i klemmepose..
Sikkert en del middagsglass i vente etterhvert også, når han ikke kan spise det vi har til middag. Jeg har verken tid eller overskudd til å stå å dille med slikt ;)

Ikke noe problem her. Han gaper for det meste, og forsyner seg til og med på egenhånd fra min middagstallerken. Begynte med smaksprøver da han var rett før 5 mnd, men er ikke oppe i fulle porsjoner fortsatt. Tar det rolig :)

Min elsker sviskemos,sviskesaft utblandet med vann,grøt, gulrot og potet purre. Begynte smaking for ca 3 uker siden :D

Back
Topp