Utfordringer etter oppdatering 24.09

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Hei,
  • Hele forum-siden henger seg når jeg forsøker å bla meg gjennom smilefjes-menyen på PC etter oppdateringen. Da må jeg lukke nettleseren og begynne på nytt.
  • Jeg har laget IKM-tråd på FS og skal oppdatere første innlegget som har en del formatering (fet skrift, farge osv.) og dette endrer seg hver gang jeg redigerer innlegget nå. Det kommer inn nye linjer slik at det plutselig blir nye mellomrom osv.
  • I "Varsler" siden min nå ser jeg at klokkeslettene er en time feil. Det står blant annet at min siste varsling nå var kl. 1751, men klokken er jo bare 17:17.

Lykkeliten

Alt dette gjelder fortsatt. :)

Sign.. Dette har jeg også lagt merke til.. Spesielt det med smileyene og klokkeslettet irriterer meg..

Her og! Åpner jeg smlleymenyen må jeg legge ned forumet! Det låser seg helt.

:talk017 - testing :-)

Hei,
  • Hele forum-siden henger seg når jeg forsøker å bla meg gjennom smilefjes-menyen på PC etter oppdateringen. Da må jeg lukke nettleseren og begynne på nytt.
  • Jeg har laget IKM-tråd på FS og skal oppdatere første innlegget som har en del formatering (fet skrift, farge osv.) og dette endrer seg hver gang jeg redigerer innlegget nå. Det kommer inn nye linjer slik at det plutselig blir nye mellomrom osv.
  • I "Varsler" siden min nå ser jeg at klokkeslettene er en time feil. Det står blant annet at min siste varsling nå var kl. 1751, men klokken er jo bare 17:17.

Lykkeliten

- Smileys skal være ordnet.
- Klokkeslettet kan være feil på din bruker... se om du ikke kan justere dette inne på din profilside. Serverklokken er i
alle fall på norsk tid :-)
- Om du tar vanlig linjeskift (Enter), eller limer inn fra word, vil det bli stoire mellomrom dersom du vleger å gå inn og redigere etterpå. Prøv med mykt linjeskift (Shift + Enter), og aldri lim inn fra f.eks. word. :-)

- Klokkeslettet kan være feil på din bruker... se om du ikke kan justere dette inne på din profilside. Serverklokken er i
alle fall på norsk tid :)
- Om du tar vanlig linjeskift (Enter), eller limer inn fra word, vil det bli stoire mellomrom dersom du vleger å gå inn og redigere etterpå. Prøv med mykt linjeskift (Shift + Enter), og aldri lim inn fra f.eks. word. :)

Det står "norsk tid" og "+ 02:00 på innstillingene mine, men når jeg åpner "varsler" listen min nå så står det at IT-Sandviks svarte meg kl. 11:43.

Dette var riktig før oppdateringen, så det er nytt, jeg har ikke endret noen innstillinger heller.

alle fall på norsk tid :)
- Om du tar vanlig linjeskift (Enter), eller limer inn fra word, vil det bli stoire mellomrom dersom du vleger å gå inn og redigere etterpå. Prøv med mykt linjeskift (Shift + Enter), og aldri lim inn fra f.eks. word. :)

Jeg laget hele det første innlegget til IKM uke 42 på nytt med myke linjeskift. Det hopper akkurat like mye når jeg skal redigere det på nytt etterpå da. Jeg har ikke limt inn noe fra Word.

Smi-leys (med bindestrek for å unngå en) ser ut til å være greit nå, når det ikke lenger er flere sider, bare en rullmeny. :) Problemet er vel bare at koden til den ene er S-m-i-l-e uten kolon. Da går det jo ikke an å skrive S-m-i-l-e Smile. :p

Ser dere noe mer på dette at formateringen endrer seg når man redigerer innlegg? Det er frustrerende, og det gjør det mye mer tidkrevende å ha ansvar for tråder som krever oppdateringer.

Vi har en tempetråd på Før Svangerskapet; http://forum.babyverden.no/threads/vi-som-temper.1656449/

Her har jeg fått tilbakemelding nå på at fra mobil/iPhone så ser man ikke navnene med link. Altså, i hovedinnlegget først ser man bare grafene uten navn over. Jeg har derfor lagt inn navnene dobbelt nå både med og uten link, men det skal vel ikke være sånn. Det var ikke sånn før oppdateringen.

Nå har jeg undersøkt kodingen i tempetråden. Det som skjer er at på iPhone blir navnet borte dersom det er en URL kode før navnet og grafen. Altså, eksempel med meg selv;

Lykkeliten_86

Her vil det på iPhone bare være bilde av selve grafen, men "Lykkeliten_86" er borte. Dersom jeg legger inn URL kode alene foran og /URL bak Lykkeliten_86 og deretter URL og /URL foran og bak IMG-kodene til grafen så kan man se både navn og graf på iPhone. Sånn her;

Lykkeliten_86

Problemet er bare at dersom jeg trykker "Rediger" på innlegget så slår URL seg sammen for navn og graf, og da forsvinner alle navnene foran igjen på iPhone og så må jeg legge inn igjen en og en URL adresse på hver person i listen. Det er ganske frustrerende. Jeg brukte nesten 15 minutter på det nå i tempetråden. EDIT: faktisk så skjedde dette bare med en gang jeg postet innlegget, selv om jeg er inne i her hvor jeg setter inn koder når jeg redigerer. Så nå måtte jeg redigere og legge inn et par linjer avstand mellom navn og grafen for å vise hva jeg mente med at de skulle ha hver sin URL-kode.

Og det andre jeg oppdaget nå var at når jeg trykker på den knappen for å sette inn bilde fra URL-adresse så kommer ikke lenger thump.png på slutten av adressen, så det blir bare stående "IMG"-koder foran og bak adressen jeg setter inn, og det kommer et ødelagt bilde/broken i innlegget mitt.

Nå håper jeg dere snart får ryddet opp etter oppdateringen. :(

Last edited:
Hei,

Lykkeliten
Sign.. Dette har jeg også lagt merke til.. Spesielt det med smileyene og klokkeslettet irriterer meg..
Her og! Åpner jeg smlleymenyen må jeg legge ned forumet! Det låser seg helt.

Prøv å avinstallere og installere på ny nå :)

Bortsett fra smilefjes-menyen så er alle problemene jeg har rapportert i denne tråden her fortsatt etter oppdateringen i dag. Veldig irriterende.

Back
Topp