Utflod

LyckligaLiten

Glad i forumet
August 2018
MayDay2021
Over til de mer delikate detaljene ved svangerskapet..:bag:

Hadde i dag kritthvit utflod, lignet på zinksalve, og ble litt overrasket. Ikke hatt det tidligere i svangerskapet. Ingen klumper eller ekkel lukt, og ingen kløe eller svie. Er dette noe flere har? Er det normalt eller bør jeg ringe lege? Er 22+0 i dag.
 
Utflod kommer i så mange former og fasonger som gravid at jeg ikke lurer så lenge det ikke lukter eller har spor av blod. Høres normalt ut spør du meg.
 
Utflod kommer i så mange former og fasonger som gravid at jeg ikke lurer så lenge det ikke lukter eller har spor av blod. Høres normalt ut spør du meg.

Enig med deg der:) Det kom bare så plutselig hvor det var så distinkt hvitt og zink-aktig. Så lenge det ikke er noe smerter eller lukt m.m. er det nok helt ufarlig. Fant bare ikke noe i tidligere tråder hvor noen hadde det så langt uti, mest i starten ved EL o.l.
Lillegutt sparker og romsterer inni der, så alt er nok som det skal:happy:
 
Enig med deg der:) Det kom bare så plutselig hvor det var så distinkt hvitt og zink-aktig. Så lenge det ikke er noe smerter eller lukt m.m. er det nok helt ufarlig. Fant bare ikke noe i tidligere tråder hvor noen hadde det så langt uti, mest i starten ved EL o.l.
Lillegutt sparker og romsterer inni der, så alt er nok som det skal:happy:

Jeg har hatt slik utflod når jeg har hatt soppinfeksjon, men det er uansett veldig vanlig og helt ufarlig som gravid. Du får heller følge med og behandle hvis det skulle oppstå symptomer. Gjør det ikke det og/eller det gir seg, hadde jeg ikke tenkt mer på det.
 
Hvit, gult, blankt, vannaktig, tykt, klumpet... utflod under graviditet er et studium i seg selv tror jeg :) men så lenge det ikke er grønt, lukter vondt og er klumpete, så er vel det meste OK, tror jeg ;)
 
Hvit, gult, blankt, vannaktig, tykt, klumpet... utflod under graviditet er et studium i seg selv tror jeg :) men så lenge det ikke er grønt, lukter vondt og er klumpete, så er vel det meste OK, tror jeg ;)

Skriver under på denne [emoji28]
 
Hvit, gult, blankt, vannaktig, tykt, klumpet... utflod under graviditet er et studium i seg selv tror jeg :) men så lenge det ikke er grønt, lukter vondt og er klumpete, så er vel det meste OK, tror jeg ;)

Haha, har mye å se frem til skjønner jeg:hilarious: Ja jeg får vel bare innse at kroppen er på en liten snurr for øyeblikket, er jo en del hormoner i sving:)
 
Hvit, gult, blankt, vannaktig, tykt, klumpet... utflod under graviditet er et studium i seg selv tror jeg :) men så lenge det ikke er grønt, lukter vondt og er klumpete, så er vel det meste OK, tror jeg ;)
Jeg fikk beskjed av jordmor at grønt og var normalt! Jeg har hatt litt av det, hvis jeg har hatt lange og stressende dager.
 
Sa jordmoren noe om hvorfor det blir grønt?
Hun sa igrunn lite om det. Jeg spurte litt om det, om det er noe å bekymre seg for, men hun sa bare at det er mye som skjer med kroppen, og hvis man evt stresse/gjør mye, og gjerne noe med hva man spiser.
Men mitt utflod er gult/lysegrønt (ikkje altid) , men ikkje noe å tenke på sa hun..
så da får jeg/vi bare stole på det!
 
Jepp. Lukter det sterkt/vondt, så er det nå en ting, ellers finnes utallige konsistenser og farger uten at det er noe unormalt ved det.
 
Min er vanndig og klar, eller litt gulig og/eller grønnlig alt ettersom, mest de første, men bryr meg altså ikke så lenge det ikke lukter eller er noe jeg ikke har sett før. Kan være strikkaltig også. Merkelig greie.
 
Hun sa igrunn lite om det. Jeg spurte litt om det, om det er noe å bekymre seg for, men hun sa bare at det er mye som skjer med kroppen, og hvis man evt stresse/gjør mye, og gjerne noe med hva man spiser.
Men mitt utflod er gult/lysegrønt (ikkje altid) , men ikkje noe å tenke på sa hun..
så da får jeg/vi bare stole på det!

Okei, betryggende at hun sier det. Og man merker jo hvis noe utvikler seg til noe ubehagelig o.l. Man får bare stole på fagfolket som du sier:)
 
Min er vanndig og klar, eller litt gulig og/eller grønnlig alt ettersom, mest de første, men bryr meg altså ikke så lenge det ikke lukter eller er noe jeg ikke har sett før. Kan være strikkaltig også. Merkelig greie.

Ja veldig merkelig hvor flerdimensjonal denne utfloden kan være:hilarious: Greit å høre at dette er noe som går igjen, da slipper jeg å bekymre meg så lenge alt kjennes ok. I dag er alt tilbake til det "normale" igjen her, så er sikkert hormoner som er litt opp og ned:)
 
Tidenes mest betryggende tråd :D Føler det er ulikt hver gang jeg titter ned.

Så bra den var til hjelp for deg også! Kroppen har blitt litt fremmed med alle forandringene som har skjedd/skjer. Da er det godt å vite at det meste er helt innafor normalen:)
 
Back
Topp