Utenpå klær??

Mulig du har fått tilsvarende tips alt da jeg ikke har orket å lese alt.

Det finnes vindtette trekk til bæresele, og om du bærer mye kan det være fint med bærejakke.

Vi var heldige å arva mye yttertøy til førstemann. Det som ble mest brukt i starten (fra 4-6 mnd tror jeg) var dress i softshell eller vindstopperfleece. Det jeg tenker er bra er om yttertøyet er behagelig nok til at eg kan legge baby rett i vogna uten å styre med avkledning/skift om barnet sovner før du har tenkt det.
Jakker kan være upraktisk første tida, de sklir fort opp..
Å , helt supre tips. Det tar jeg med meg videre :)
Takk:smug:

Hadde julibarn sist, så antar det blir litt det samme nå. Da høsten/vinteren kom lå hun på lammeskinn med dundyne i vogna, og hadde ofte kun på seg mellomlag (ulldress), i tillegg til lue, ullhals, ullvotter og ullsokker. Hadde bare dyna over seg hvis jeg ammet ute. Da vi gikk over til sportsdel med vognpose fikk hun dunjakke, siden vognposen ikke gikk helt opp. Kanskje med fleecebukse til på kalde dager. På senvinteren kjøpte vi en billig vinterdress på Finn, bare for å la henne prøve å sitte på akebrett (ble langt fra suksess, for øvrig), men ellers var hun for liten til å boltre seg i snøen og sånn.

Jeg har hatt både septemberbaby og desemberbaby og har hatt vindfleecedress og softshelldress til begge to fra ca 2- 3 mnd. Brukt den utenpå ulldress. Vi er mye ute, jeg driver også en stall der baby må være mye med, i vogn og i sele. Ofte holder det med vognpose eller bærejakke, men kjekt med en tynn dress utenpå, om baby må flyttes en del fra vogn til sele og tilbake.. Så ikke et dumt spørsmål etter min mening ;)

Til desemberbarn hadde vi en skalldress i str 74 som vi brukte høsten etterpå, før det hadde vi ikke behov for noe mer enn ulldress. Så hadde vi vinterdress i 80 som hun brukte hele den vinteren. Anbefaler bærejakke om dere skal bruke mye sjal/sele.

Ville i såfall kjøpt noe som er mykt. Softshelldress fra name it f.eks. De kan jo fort komme på tilbud på høsten når det går over mot vinterdressen istedenfor. De er jo tynne, men da kan du velge hvor mye du vil ha under.
Selv tenker jeg at sånne yttertøy blir mest aktuelt når babyen kan sitte selv. Da kan den komme ut av vogna og sitte på bakken/sandkassa osv.
Men ville og ha venta med å kjøpe til klærne skal brukes. For noen får unger som bruker str74 når de er over 1 år....mens andre har kommet til den str på 4 mnd...

Back
Topp