Utenlandsreise og gravid

Karolineel

Andre møte med forumet
Har nå vært 2 uker i Filippinene, og reiser hjem 17 september. Filippinene er jo et utsatt land men jm mente det var trygt å reise sålenge jeg var forsiktig! Og det har jeg også vært!
Men jeg er en smule bekymret uansett, er jo mye bakterier og sånt.. Skal til jm kort tid etter hjemreise, og lurte derfor på om jeg kan kontakte henne eller fastlege for å få henvisning til ultralyd for å sjekke at alt står bra til? Er 11+6 nå.
Jm har ikke ultralyd apparat der hun holder til.
 
Åh- så spennende! Håper du har hatt en fin reise, uten for mange plagsomme symptomer. [emoji4] Jeg vet ikke om du får henvisning til tul av den grunn, men det kan være verdt å spørre. Ellers kan du jo alltids ta en privat tul. Du skal jo ta alskens blodprøver på første kontroll, så jeg tror du kan ta det helt med ro. [emoji4]

(Ble litt reiselysten nå, kjenner jeg)
 
Håper du har hatt en fin reise og at hjemreisen går bra☺️ Filippinene står vel på listen over land hvor det er registrert tilfeller av Zikavirus, så jeg ville tatt en prat med legen når du kommer hjem for å få tatt nødvendige blodprøver osv. i forbindelse med det.
 
Jeg tror heller det er blodprøve du bør ta for å se om du har fått noe virus el bakterier. Tror ikke tul vil hjelpe der. Men er jo ingen lege[emoji5]
Jeg skal ta blodprøve etter reise til Spania for å sjekke toxoplasmose, men da må man vente 3 uker etter hjemkomst.
 
Måtte ta noe prøver i munn, der nede og i nesa etter å ha vært i Spania
 
Back
Topp