Utenlandsk sambo

øvelsegjørmester

Andre møte med forumet
Har nettopp funnet ut at broren min har fått seg kjæreste fra Thailand, noen i familien er ikke helt glad for hans valg. De er litt skeptiske til utlendinger. Luerer på om de er litt redd for kultur forskjeller. Noen her som har erfaring?

Bestefaren min har gifta seg med en filipiner, ikke veldig godt mottatt av hans barn (men hva kan man vente da, når dama er YNGRE enn mamma (hans datter) og i tillegg var hun hushjelpa til mormor og bestefar da de var gift, pluss at de gifta seg 1 uke etter skilsmissen mellom mormor og han [:'(] ) men ellers ei veldig koselig dame, tror det begynner å bedre seg mellom mamma og bestefar nå da.

Naboen vår her er gift med en fra filipinene. Nå vet jeg ikke hvordan det er mottatt fra familien hans da,men hun er super hyggelig iallefall. Og eldste jenten min..hun eeeeeelskeeeer henne[:D][:D]

Hun snakker bra norsk og. gått på nork kurs og jobber på et hotel i byn

Har ingen i familien og kjenner heller ikke noen som er sambo/gift med utlendinger. Har ingenting i mot utlendinger, men synes at hvis de skal være i Norge, så burde det vært et krav at de lærte seg norsk. Både for deres egen del og for familien rundt sin del.

Min bror har samboer fra Kroatia, og jeg har vært gift med en algerer. Men det har gått helt fint i familien vår. Foreldrene mine ble nesten skuffet over at jeg valgte en nordmann nå da jeg ble gift med mannen min, de syntes jeg kunne gifta meg med en somalier istedet!

ORIGINAL: Piplup

Har ingen i familien og kjenner heller ikke noen som er sambo/gift med utlendinger. Har ingenting i mot utlendinger, men synes at hvis de skal være i Norge, så burde det vært et krav at de lærte seg norsk. Både for deres egen del og for familien rundt sin del.

ja siden alle nordmenne som bor i Thailand er så flinke til å lære seg Thai og spansk i spania[8|] 

Mannen min har to thai-tanter har ikke hørt noen annet enn at det går bra. Det ene paret har en kjempe søt liten jente sammen [;)]
Også lager de MASSE god mat [:D]

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: Piplup

ja siden alle nordmenne som bor i Thailand er så flinke til å lære seg Thai og spansk i spania[8|] 

Min bror bor så og si i Thailand og har lært seg å snakke thai [8D]
Synes faktisk det bør være en selvfølge uansett hvem som flytter hvor - at man lærer seg språket.

de får sikkert veldig pene barn[:)]

Barn er desverre ikke aktuelt i min brors tilfelle. Men de hadde fått en heftig blanding, siden bror min selv er halvt latino hehe.

Broderen hadde også en thailandsk kjæreste en stund, ble ikke like godt mottatt av alle (meg..[;)]) på den tida, fordi jeg så for meg at disse jentene kun ble sammen med europeere pga penger osv, men etter å ha møtt henne var det ikke noe problem - hun var kjempesøt og de virka kjempeforelska.

(Så da de hadde vært sammen i 3 år, kom det fram at hun hadde mann og barn et annet sted i Thailand..)

Jeg skjønner at man blir skeptisk, fordi det er mye rart som foregår. Er det ekte kjærlighet så spiller det vel ingen rolle hvor man kommer fra, eller hur? [;)]

Min sambo er Irsk... Eneste han kan på norsk er "Eg blir så jævli forbanna!!!" (lurer på om han har hørt det noen ganger for mye[8|]) [;)] Nå bor vi i Irland da, men han har planer om å lære seg norsk for familien min sin del da...

Jeg synes ikke det har noe å si hvor man kommer fra, så lenge man er forelska så er vel det det viktigste! [:)]

Det kan så være, men jeg kunne aldri tenkt meg å bo i et land uten å kunne språket. En trenger ikke kunne det når en flytter dit, men jeg tror du mister veldig mye av det som skjer rundt når en ikke kan språket. Som f.eks, jeg har en tysk venninne som jeg bodde sammen med en gang. Jeg var med henne hjem til Tyskland, men når vi var sammen med andre, så mistet jeg veldig mye av samtalen. For de kunne jo liksom ikke oversette til meg hele tiden, og jeg kan ikke tysk.

Derfor mener jeg at de burde lære seg språket både for egen del og for familien sin del. Spes kanskje de eldre eller barna som ikke snakker så godt engelsk. Jeg tror de vil ha mye lettere for å føle seg mer integrert om de snakker språket. De blir sikkert ikke utafor fordi om de ikke gjør det, men i større forsamlinger, så er det ikke sikkert de greier å få med seg så mye, og når alle sitter og ler rundt en, er det ikke så veldig artig.

ORIGINAL: *Meya*

Min bror har samboer fra Kroatia, og jeg har vært gift med en algerer. Men det har gått helt fint i familien vår. Foreldrene mine ble nesten skuffet over at jeg valgte en nordmann nå da jeg ble gift med mannen min, de syntes jeg kunne gifta meg med en somalier istedet!

hvorfor?

ORIGINAL: har du hørt

ORIGINAL: *Meya*

hvorfor?

Fordi foreldrene mine elsker somaliere. Spesielt pappa. Han digger humoren dems, det at de er så åpne, og at de tåler en støyt liksom. Og så er han veldig svak for somaliske damer også da hehehe...

Pappa har blitt sammen med ei fra Irak! Hun har bodd her i 8 år og kan veldig bra norsk. Hun er opptatt av å "bli norsk". Og ville ha en norsk mann. Hun vil faktisk også gjerne bli kristen. Hun er ikke religiøs fra før da.

Må si jeg reagerte litt i starten, men når jeg møtte henne gikk det veldig bra. Nå blir det jo ikke snakk om barn der i gården da[:)]

Back
Topp