Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så gøyhar ikke vært selv enda, men skal til spania en tur når jeg er 33-34 uker...
Hvilket selskap flyr du med?
Bør vel passe på samme som her når det gjelder mat, og unngå springvann.
Sikkert lurt med noen strømper på flyet og![]()
Oj,skal du reise såpass seint,ja?
Hmm..usikker på flyselskap,da det er min gode mamma som har kjøpt og betalt hele reisenhar aldri sjekka jeg, hehe!
Har jaffal fått fiksa med reiseforsikring og den slags.
Må kanskje sjekke ut de der strømpene![]()
Ja skal visst det. Svigermor har hus der nede, så det blir en slags hyttetur i varmenhehe
Hadde ikke dratt noe senere.
De fleste flyselskaper har vel frem til uke 36 tror jeg, men ryanair er litt vriene og krever legeerklæring fra uke 28 og kan fortsatt nekte deg å fly![]()
Sniker litt. Jeg bor litt utenfor Aberdeen, anbefalingene til gravide er stort sett de samme som i Norge. Den eneste forskjellen jeg kommer på er at her anbefales man å holde seg unna leverprodukter pga vitamin A, og alle pateer, også vegetar pga fare for listeria.
Jeg fløy til Oslo når jeg var 30 uker på vei, det var ikke noe problem.
God tur![]()
E har akkurat komme hjem Norge etter fem uke ferie i karibienflydd i forjegårs og e 26 uke
lova me.selv at e aldri ska reis så leng igjen som gravid, for det tar på.når.ingen sittestillinge e god for ryggen og leggkrampan snik på! Vi reist i tesammen nesten 40 tima da! Lengste etappe på fly i 10 tima og et fly på 2 tima, detetter tog i 11 tima.pluss maaange tima venting! Anbefale å drekk godt! Bi fort dehydrert på fly! Ha med en god ansikts og håndkrem samt lipsyl te flyet! Bruk støttestrømpa på flyet og reis i dine mest komfetable kleia! E lot og mannen bær allt av tonge bagga og kofferta
ha med svangerskapspapiran i perm i håndbagasjen og husk attest fra legeerklæring på at du e frisk nok te å reis
![]()
Ellers ta greie forhåndsregla med å ikke klapp dyr, drikk flaskevann, vær nøye med å spis på plassa som ser profesjonelt ut! Forsiktig med salat og kjøtt! Må vær gjennomstekkt og godt vaska! E spist heller ikke egg med.mindre e steika selv, sånm at det vart godt stekt meed tanke på salmonellagod tur
![]()
Sa de hvilken grense de opererte med? Bra du kom deg hjem, og ja viktig med legerklæring uansett!Sitter på flyet på vei hjem fra Tyrkia nå, er 29+2, hadde jeg ikke hatt legeerklæring med meg hadde jeg ikke kommet med flyet, så anbefaler deg å ta det med selvom du ikke er så langt på vei som mange av flyselskapene skriver på hjemmesiden sin. Var nemlig i innsjekkingsskranken de sjekket dette på meg, der man sender bagasje - og de følger ikke samme regler som flyselskapene sine, men sine egne![]()
Sa de hvilken grense de opererte med? Bra du kom deg hjem, og ja viktig med legerklæring uansett!![]()
Nei, men er nok ganske tidlig, siden jeg har veldig liten mage, og han så bare at jeg hadde litt "ekstra" og spurte pent om jeg var gravid og hvor langt. Da jeg sa at jeg var i uke 30 sa han at han måtte ha skriv fra lege for å kunne sende meg med flyet. Tror han trodde jeg var kortere på vei![]()
Sitter på flyet på vei hjem fra Tyrkia nå, er 29+2, hadde jeg ikke hatt legeerklæring med meg hadde jeg ikke kommet med flyet, så anbefaler deg å ta det med selvom du ikke er så langt på vei som mange av flyselskapene skriver på hjemmesiden sin. Var nemlig i innsjekkingsskranken de sjekket dette på meg, der man sender bagasje - og de følger ikke samme regler som flyselskapene sine, men sine egne![]()
Håper du har kost deg masse på tur
legen min virket ikke helt som hun mente det var nødvendig med erklæring, men dette skal jeg jaggu pushe henne på. Ønsker ikke å bli stående igjen på flyplassen
Skal til legen en uke før avreise her![]()
Min mente heller ikke det var nødvendig, hadde jeg ikke "tvunget" han hadde jeg måttet føde i Tyrkia![]()
Turen var helt topp![]()
Skal "tvinge" min til å skrive ut på onsdagflaks jeg hadde time dagen før avreise da
![]()