Uten mat og drikke....

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Umulig å få i seg mat og drikke.
Jeg har jo liten mage, langt nede, men føles som jeg er diiiiger, med magen oppunder haken.

Drikker litt, og det føles som det kommer opp igjen. Magen romsterer veldig, og blir nesten litt løs.

Finnes ikke sulten heller, men må jo liksom prøve å få ned noe. Får da også kynnere, og magevondt/stikninger.

Flere som ikke får i seg noe for tiden?
Hvor lenge kan man egentlig gå sånn?
Legen min er på ferie, og jordmortimen min ble avlyst pga sykdom. Så to uker til jeg får spurt fagfolk om dette er ok.

Spis litt og litt? En liten yoghurt. Ha oppkuttede grønnsaker og frukt lett tilgjengelig. Osv, osv.

Tenker at så lenge jeg får i meg litt så er det bra:) yoghurt, frukt, frokostblanding og litt brød innimellom..

er likens til meg.. vært av å på slik hele svangerskapet :/ bare at jeg blir hard i magen med mye vond luft..
det er absolutt ikke optimalt å gå slik over lengre tid..! noe jeg har gjort :/
jm mente det var lurt med smoothie eller lignende -da får vi værtfall i oss næring! bedre det enn en tørr kjeks liksom :)
og spise litt og litt! helst ofte (noe jeg sliter med..- føler jeg spiser hele tiden men sannheten er at det går 5-6t mellom hvert lille måltid)

Spis litt og litt? En liten yoghurt. Ha oppkuttede grønnsaker og frukt lett tilgjengelig. Osv, osv.
Prøver dette. Men tre små slurker drikke kommer liksom opp igjen... Stappmett flere timer etter tre biter brød...

Prøver dette. Men tre små slurker drikke kommer liksom opp igjen... Stappmett flere timer etter tre biter brød...
Jeg hadde det sånn i et par dager, og det eneste jeg klarte å få i meg var epler og appelsiner.. Kanskje det går? Heldigvis gikk det kjapt over hos meg.

Uten drikke holder ikke du eller baby ut lenge dessverre. Da må du kontakte legevakta og forklare hva som er problemet, så får du kanskje vann intravenøst.

Spis litt og litt.
Jeg har blandt annet Ritz og smøreost og druer tilgjengelig hele tiden :-) tar litt av det innimellom :-)

Hvis hverken tørt eller vått kommer inn. Så må du enten mestre og bare true det i deg,ellers så må du kontakte lege.. *bekymret-mamma-streng* :) <3

Back
Topp