uten karbohydrat?!

linusgullet <3

Elsker forumet
noen som har forslag til mat jeg kan lage uten karbohydrat?! skal habesøk av en kompis i kveld som holder på med sånn kur, men er helt blank! kommer ikke på annet enn salat [8D]

blir veldig glad for tips[;)]

Luft? Vann?

Lite som er UTEN karbo. Men, det finnes lavkarbo mat.

Derfor jeg synes lavkarbo er noe dritt. Man, lager problemer for alle som skal ha deg på besøk...

Gå inn på lavkarbo.no, der står det mange oppskrifter.
Eller:

Lag ett snitt i en(1-2 pr pers) kyllingfilet, dytt inn litt brie, surr bacon rundt, og stek i stekeovnen.
Tilbehør: Sauterte grønnsaker(blomkål, brokkoli,paprika) og ris.... Han kan ikke spise ris da, men det kan du.[8D]

ORIGINAL: Snarl

ORIGINAL: Fru Riskorn

Luft? Vann?

Lite som er UTEN karbo. Men, det finnes lavkarbo mat.

Derfor jeg synes lavkarbo er noe dritt. Man, lager problemer for alle som skal ha deg på besøk...

Nå går man ikke på en diett for å lagre problemer for andre da [8|]
Jeg spiser det jeg får servert. Lavkarbo er en livsstil, trenger ikke følge den slavisk om jeg føler at jeg vil spise maten jeg får servert for å være høflig.

Dessuten, lavkarbo har for min del gjort til at jeg ikke har magesmerter etter hvert måltid. Da får de som skal ha meg på besøk bare bli sure om jeg velger å ikke spise alt de serverer. Man blir ikke sur fordi noen ikke spiser maten om de har intoleranse mot egg, melk, gluten osv. Mange har faktisk smerter fordi de ikke tåler for mye karbohydrater.

Oki. Det er EN av grunnene til at jeg hater lavkarbo da... Jeg har minst ti til. Flott for deg om du liker det. Man må finne sin måte å gjøre det på! det er det viktigste.

Tips til matlaging er vel rett og slett å lage mat som ikke er blandet. Altså f.eks taco. Da kan den som spiser lavkarbo spise alt unntatt tacoskjellene. Eller alle andre middager - uten at de er blandet. Gryterett f.eks funker dårlig.

jeg synes lavkarbo er flott jeg... [:)]
Er overhode ingenting jeg trenger av sukker, ris, potet og pasta... Blir bare oppblåst, får blodsukkersvigninger og guffen[&:]

Og har aldri hatt noe problem med å være på besøk hos folk.. Spiser alt utenom overnevnte...
Og når det gjelder kaker er enhver på slanking like forsiktig, enten man teller kcal eller karber.. Ikke bra med mye sukker uansett...

skal du lage type middags mat eller lunch/ snacks???

Back
Topp