Uten barna i 4 uker?????

Evette

Gift med forumet
Mannen min er fillinpinsk. Å bortsett fra mor å en halvbror som bor her, bor alt av tanter, onkler, søskenbarn å besteforeldre i fillipinene. I fjor reiste vi ned å budde der i 4 uker slik at alle skulle få hilse på jentene våres som blir 5 i November.
Vel... Nå sitter svigermor med billige flybilletter, klare til å bestilles å hun vil ha med seg jentene ned igjen. I 4 uker, neste sommer. ALT i meg skriker nei. Jeg klarer såvidt en uke uten barna mine! Men så kommer tanken. Hva med alle de der nede som savner jentene? Og ikke minst samboer sin bestemor som begynner å bli gammel å sliten? Hva viss hun dør før hun får hilse på jentene igjen? De er faktisk de eneste oldebarna hennes så langt....

Ingen tvil om at jentene vil trives. Svigermor er den beste bestemora, og familiene der nede er fantastiske!
Noen tanker? Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kunne svare nå, men trengte et par dager til å tenke.

For meg hadde det ikke vært et alternativ å sende de avgårde i fire uker, det er altfor lenge! Kan ikke dere bli med? Evt. Reise etter så de er en uke alene først eller noe? Må de være så lenge som fire uker?

Min første tanke er også nei.
Men jeg skjønner absolutt at de vil ha de på besøk.

Og fire uker er på en måte ingenting når de ser dem så sjelden.
Du ser dem jo mye oftere.

Ville absolutt ikke sagt nei med en gang, det er flere enn dere her hjemme det dreier seg om og som også er barnas familie.

Den er vrien den der.
Dere kan ikke være med deler av tiden da?

Det ble nei fra oss alle til slutt. Vi innser at det blir for lenge for oss alle, å vi har ikke muliget til å bli med. Jeg er rett å slett letta! Det blir en tur en gang, men da skal vi være med!

Jeg hadde nok svart ja. Tenk så bra for de og få være med familien så lenge. Du sier jo hun er flink bestemor

Jeg hadde nok svart ja. Tenk så bra for de og få være med familien så lenge. Du sier jo hun er flink bestemor
Det ble ikke likevel. Avstanden ble for stor, jentene er for små å I det hele tatt. Svigermor innså det selv :)

Det ble ikke likevel. Avstanden ble for stor, jentene er for små å I det hele tatt. Svigermor innså det selv :)
Bra dere ble enige! Hadde mine vært fem år, hadde jeg ikke gått med på 4 uker. To uker kunne jeg godtatt til nød. :)

Fint dere fant ut av det! Fire uker er veldig veldig lenge for noen som ikke har fylt 5 enda og som ikke er vant til å være lenge borte fra mamma og pappa. Jeg gror dere gjorde rett. Selv om det fantes gode grunner for å sende de på tur også.

Nei det hadde jeg aldri gjort. Kunne vært der litt lengre sammen med farmora etter at dere har dratt tenker jeg, men da tenker jeg ei uke liksom. Hvis de kjenner farmor godt.

våre unger (og besteforeldre ) synes 5 dager er nok. Svigermor kunne nok foreslått lenger ferie, men hun hadde vært utslitt etterpå.

Jeg hadde heller ikke ville vørt 4 uker uten ungene.

Hadde ikke sendt så små barn med svigers for så lang tid. En uke maks.

Jeg har selv i min barndom vokst opp hver sommer hos besteforeldrene mine og onkelen min (siden han fortsatt bodde hjemme). Var der ca 4 uker hver sommer og hver 4 år i jula.
Jeg og broren min fly alene 4 og 6 år gamle mellom mamma og pappa, og fly også til besteforeldrene alene. Men nå er det andre tider, tror ikke barn får fly så unge alene lenger...
Det har gått helt fint.

Hadde også sagt ja. Så små er de da ikke etter min mening ;) Men vi er alle forskjellige ja :)

Jeg har selv i min barndom vokst opp hver sommer hos besteforeldrene mine og onkelen min (siden han fortsatt bodde hjemme). Var der ca 4 uker hver sommer og hver 4 år i jula.
Jeg og broren min fly alene 4 og 6 år gamle mellom mamma og pappa, og fly også til besteforeldrene alene. Men nå er det andre tider, tror ikke barn får fly så unge alene lenger...
Det har gått helt fint.

De kan fly alene fra de er fem. Min har flydd mye :-)

Når det er sagt er fire uker lenge, så enda ville nok jeg og tenkt som dere bestemte dere for :-) om noen år ville jeg vurdert det på nytt ;-)

Back
Topp