Er det ingen som gjør lekser på sfo?? Da jeg gikk i 1. klasse var det alltid det første vi gjorde da vi kom på sfo. Først lekser, så mat og lek. Da hadde vi "fri" når vi kom hjem. 1.klasse-lekser burde forøvrig bare ta 20 min, de er jo så små!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det ingen som gjør lekser på sfo?? Da jeg gikk i 1. klasse var det alltid det første vi gjorde da vi kom på sfo. Først lekser, så mat og lek. Da hadde vi "fri" når vi kom hjem. 1.klasse-lekser burde forøvrig bare ta 20 min, de er jo så små!
Det er veldig synd, da blir det jo så sent for barna når de kommer hjem.Tror de fleste skoler har gått vekk fra dette. Noen praktiserer muligens leksehjelp, men tror det er uavhengig sfo.
Hva slags lekser har de som gjør at det bør følges opp? Husker da jeg gikk i 1. Klasse så hadde vi f.eks. lært en bokstav den dagen. Da var leksa å skrive den bokstaven mange ganger, både stor og liten.Nei, her gjøres ikke lekser på SFO? De har heller ikke leksehjelp til 1 klasse. Synes det er greit jeg, liker å følge opp.
Når barnet bare tuller, ikke vil lese, ikke regne, ikke tegne osv
Så tar lekser automatisk lenger tid, det er ikke slik at alle barn elsker lekser å får de unna i en fei. Her har vi begynt på skolen å må lære å sitte rolig, må lære at noe må vente. Jeg ser ikke på klokken å sier nå har det gått 20 min så nå slipper du lekser.
Sent from my iPhone using BV Forum
Her syns både mor og barn det er litt greit å sitte med leksene sammen. Greit for meg å få se hva de holder på med og hvordan guttene mine er når de sitter med lekser, og det er godt for guttene å få vise fram hva de holder på med.Hva slags lekser har de som gjør at det bør følges opp? Husker da jeg gikk i 1. Klasse så hadde vi f.eks. lært en bokstav den dagen. Da var leksa å skrive den bokstaven mange ganger, både stor og liten.
Mener ikke at man skal ta tiden, men at lærerne ikke bør gi vanskeligere lekser enn at de kan gjøres på 20 min.
De er jo bare 5-6 år!
Jeg synes i utgangspunktet at de er for små til å gå på skolen og at de ikke burde ha lekser i 1. klasse.
Hva slags lekser har de som gjør at det bør følges opp? Husker da jeg gikk i 1. Klasse så hadde vi f.eks. lært en bokstav den dagen. Da var leksa å skrive den bokstaven mange ganger, både stor og liten.
Mener ikke at man skal ta tiden, men at lærerne ikke bør gi vanskeligere lekser enn at de kan gjøres på 20 min.
De er jo bare 5-6 år!
Jeg synes i utgangspunktet at de er for små til å gå på skolen og at de ikke burde ha lekser i 1. klasse.
Uff, jeg mener det er helt feil at det ikke er lek. Det var jo det politikerne sa da de skulle ha 6 - åringene inn i skolen, at de skulle hovedsakelig få leke.De har både matte og norsklekser, regner med at det kommer mer utover også.
De skal tegne, skrive, lese, regne og telle.
Hvordan skal en på 6 år lære å lese om mor eller far ikke hjelper til? At du mener de er for små spiller jo ingen rolle. De går på skolen og må faktisk gjøre det de får beskjed om. Og i dag er det viktig at mor og far følger opp skolearbeid! Små barn på 6 år bør ikke sitte uten mor eller far for å gjøre lekser. Handler ikke om at læreren gir for for mye lekser, men at barn er forskjellige. Noen vil bruke 5 min andre lenger tid. Her bruker vi lang tid på å falle i ro, for han er ikke glad i å sitte rolig. Når vi først får gjort leksene går det unna.
Barn på 6 år er klare til å begynne på skolen, de har allerede gått mange år i barnehagen, lærte mye og er klare for nye utfordringer. Men det er ikke lek i førsteklasse, de lærer å lese, regne, engelsk
Uff, jeg mener det er helt feil at det ikke er lek. Det var jo det politikerne sa da de skulle ha 6 - åringene inn i skolen, at de skulle hovedsakelig få leke.
Nei, det var bedre før!
Det er jo i den alderen de suger til seg lærdom. Her snakker vi mye om skoleting rundt middagsbordet, og det blir til en lekUff, jeg mener det er helt feil at det ikke er lek. Det var jo det politikerne sa da de skulle ha 6 - åringene inn i skolen, at de skulle hovedsakelig få leke.
Nei, det var bedre før!
Man lærer masse i barnehagen også. Vi hadde førskoleklubb og lærte bokstaver. Men vi fikk være barn og leke. Jeg mener man stjeler litt av barndommen deres.Hvorfor skal man ta i fra lærevillige barn læring? I alder av 6 år så suger de til seg alt de kan lære. Hvorfor skal 6 åringene kjede seg? Synes skole er helt topp jeg og jeg er veldig uenige med deg der. Alt var ikke bedre før, skolen er ti ganger bedre i dag enn for 20 år siden![]()
Man lærer masse i barnehagen også. Vi hadde førskoleklubb og lærte bokstaver. Men vi fikk være barn og leke. Jeg mener man stjeler litt av barndommen deres.
Leksehjelp på sfo der poden går me han går ikke på det.Tror de fleste skoler har gått vekk fra dette. Noen praktiserer muligens leksehjelp, men tror det er uavhengig sfo.
Jeg er så utrolig enig med deg kjenner jeg.!Man lærer masse i barnehagen også. Vi hadde førskoleklubb og lærte bokstaver. Men vi fikk være barn og leke. Jeg mener man stjeler litt av barndommen deres.