uteklær/sko

MimmiMamma

Betatt av forumet
Hva bruker barna deres i barnehagen?

Nå på høsten?
På vinteren?

Hva bruker dere på beina nedi støvlene?
Da jeg hentet datteren min igår var det veldig kaldt og vått ute. Hun gikk med støvler og kun tynne bomullsokker nedi.
Jeg synst det virker litt lite, pleier alltid å ha på hun litt tjukke(gjerne ull) sokker i støvlene, men kanskje det ikke er vanlig?

Når bruker de sånne cherox? (aner ikke hvordan de skrives, og om det i det hele tatt er det det heter. Men sånne støvle-lignede sko med for nedi)

Jeg er veldig usikker på hva hun egentlig trenger! Så kan noen ver så snill å fortelle meg litt om hva dere kler barna med på regndager, kalde dager, snø..osv![:)]

Jeg har alltid ullsåle i støvlene til jentene..uansett årstid. Isa bruker derfor ikke ullsokk i støvlene nå, når det blir så kaldt at hun trenger det kjøper jeg nok cherroxstøvler til henne. Jeg har også kjøpt høstsko til Isa, de er litt høye i skaftet, og jeg har lagt en ullsåle oppi...grei sko å ha når det begynner å bli kjøligere, men er for varmt til å begynne med vintersko.

her har vi vanlige støvler, med tynn ullsokk - evt tykk ullsokk også
eller cherrox når d er vinter og slaps, våt snø
og vanlige vintersko f.eks ecco...av høstsko så har vi litt robuste sko fra ponny her i gården.

som uteklær er d regnklær med tynnt ell tykkt ulltøy evt fleece inni....eller parkdress om d ikke er så vått...har også bobledress som tåler litt vann (impregnert)..

ORIGINAL: Thilla

ORIGINAL: løve78

Jeg har alltid ullsåle i støvlene til jentene..uansett årstid. Isa bruker derfor ikke ullsokk i støvlene nå, når det blir så kaldt at hun trenger det kjøper jeg nok cherroxstøvler til henne. Jeg har også kjøpt høstsko til Isa, de er litt høye i skaftet, og jeg har lagt en ullsåle oppi...grei sko å ha når det begynner å bli kjøligere, men er for varmt til å begynne med vintersko.

ok.. så cherox blir som støvler på vinteren?
(ja, jeg har virkelig ikke greie på det her! Skylder på at dette er første barnet mitt, og har ikke hatt yngre søsken![8D][;)])

ullsåle ja, det hørtes lurt ut. Det får jeg vel kjøpt på skobutikk?

Høstsko.. hm.. er barna begynnt å bruke det nå?
Datteren min har fortsatt vanlige joggesko nå, men hun burde kanskje hatt høstko da.
Tips til noen gode høstsko?

Ullsåle får du kjøpt på skobutikken ja...de har noen som er for støvler. Begynner ikke med høstskoa enda...men når det blir litt kaldere så kommer de frem..[;)] Bare å spørre...[:D]

Vi bor i Tromsø og ikke det varmeste stedet på jorda, men tempraturene er så forskjellige så det blir litt vanskelig å sammenligne.

Men her bruker vi joggesko, clogs og støvler. Nå Jeg bruker også ha ullsokker i støvlene, for jeg syns de er litt store, men i bhg har hun ikke hatt dem på, men det har heller ikke vært så kaldt enda, selv om det har vært et vått vær.

Mer mot vinteren, kald høst, bruker vi cherox, også blir det jo vintersko når det er snø.

Men sånn på høsten så har jeg brukt litt høye sko på ungene, endten joggesko eller andre skinnsko

Noe alla disse, men hun fikk de vi har i dåpsgave, så de er sikkert gått ut av produksjon

Back
Topp