uteblitt mens,men negativ test

Guest
hei =) jeg fikk ei lita jente for nøyaktig 1 år siden , og fikk regelmessig menstruasjon egentlig med det samme etter fødselen,hver 4 uke,nå har jeg ventet og ventet på mensen ettersom jeg har ekstremt mensensmerter og har hatt det i over en uke,uten at det i det hele tatt dukker opp noe som helst tegn til menstruasjon.skulle hatt mensen for nesten 2 uker siden,og har ordentlig mensen smerter men null tegn til at den kommer. har tatt 2 graviditetstester,men begge har hvert negative,har ikke brukt morgen urin da,men det vet jeg ikke om spiller noe rolle ettersom jeg er gått nesten 2 uker over tiden.har ikke brukt prev,bare "hoppet av i svingen" ,kan man være gravid selvom testen er negativ? eller kan jeg slappe av? 
 
Hei!
Det hender at mensen kan bli borte av andre årsaker enn graviditet. Stress kan bl. a. ha innvirkning. Graviditetstestene er i stor grad å stole på, og burde gitt utslag på dette tidspunkt om du var gravid. Jeg tror derfor at du kan da det med ro og teke at du dikke er gravid. En graviditet vil jo også gi andre symtomer, som du sikekrt ville kjenne igjen fra forrige gang du var gravid. Dersom det er viktig for deg å ikke bli gravid på dette tidspunkt, vil jeg jo anbefale å bruke et sikkert prevensjonsmiddel. De fleste ønsker å ha kontroll selv. Beste hilsen Elin
 
Back
Topp