Ute i kaldt vær

Challa

Betatt av forumet
No begynne det å bli kaldt ute, å det e meldt under -10 dei neste dagane her i Trøndelag. Har hørt at man skal holde se inne når det blir kaldere enn -10. Det e lure på e kor kaldt det må være før vi må holde oss heilt inne? På ka tidspunkt vi ikkje kan gå på butikken eller på besøk (5-10 min å gå) når gutten ligge godt påkledd i vognposen i vogna si?

E jo kjipt om vi blir heilt isolert å ikkje har mulighet til å handle mat engang!
 
Jeg har ikke hørt noe om at man må holde seg inne når det er -10, men derimot at man ikke skal la ungene sove ute når det er 10- eller kaldere. Så jeg tror det skal bli veldig kaldt før du ikke kan ut på en liten trilletur, bare pass på å sjekk temperaturen ofte :)
 
Etter å ha lest litt mer om dette trekker jeg tilbake svaret mitt :p ser det står flere plasser at små barn ikke skal være ute hvis det er kaldere enn -10, men personlig så tror jeg ikke det skader å ta en liten tur ut selv om det er litt kaldere :) blir jo ofte litt lunere i vogna også :)
 
Hehe...har lest en del sjøl åsså, men har funne ut at må man ut så må man ut :) Syns det sto mest om leik ute. E ikkje alle som har bil eller nokken som kan se til ungen når man skal en tur på butikken, så da blir det bare på med klærna å ut i vogna. E ikkje snakk om en lang periode, kan ikkje isolere oss heilt heller :p
 
Er helt enig med deg! :) Tror absolutt ikke det skader at man triller seg en tur til butikken selv om det er kaldt ute :)
 
Mini og pappaen har vært ute og aket også. Det gjelder jo bare å kle dem etter været og ikke være så lenge ute av gangen. Mini har i alle fall storkost seg på sitt nye akebrett to dager på rad nå, og hun var varm og god når hun kom inn igjen :) Hadde saueskinn i bunnen av akebrettet og kledde henne i flere lag med ull ;-)
 
Pass bare på at det ikke er for kaldt og ikke mye vind. Ikke bra for lungene. Men en liten tur til butikken skader nok ikke :)
 
Back
Topp