Ute å leke

W1ke

Elsker forumet
Flere 1åriger her som er ute å leker seg? Altså ikke sitte i vogna/bæremeisen, men ned på bakken å krabbe/gå, sitte i sandkassen osv?

Sendte mld til ei venninne som har en gutt som er like gammel som Odin. Siden det var så fint vær osv, om vi ikke skulle møtes så guttene fikk ut å leke? Fikk til svar: hva i all verden skal de leke med ute da?

Vi bor på gård, så er vi ute, er Odin med. Han liker ikke vogna lenger, så han krabber. Sitter i sandkassen, går og kjører med gåbilen, krabber rundt.

Var på stranda sammen med ei fra barselgruppa før helgen, å da satt ungene med hver sin bøtte å spade å grov i sanden. Å så ut som de storkoste seg.

Er det flere som gjør det? [8|]

Vi er ute hver dag så lenge det ikke er skikkelig drittvær. Har en liten lekeplass rett utenfor hvor vi koser oss masse på formiddagene. Disser (bergensk for husker), spiser litt stein og ser på de tørre bladene fra i fjor som blåser bortover. Lille R elsker å være ute.

Hun er med ut og leker i sandkassa, krabber rundt og sånt, ja. :)

Trym går i barnehage og der er alle ute på formiddagen. Leker gjør han vel ikke så innmari ute, men han krabber rundt, spiser grus, plukker på stein og studerer verden. Storkoser seg.

ja vi er ute... rusler en tur og da ser hu på stein,blader og grus med bådene hendene og munnen, haha[:D]
Ellers så kan vi sitte på terassen og leke med noe der, rusler rundt omkring, hu elsker være ute hu her[:)][:)]

Jaaaa, vi er også ute. Senest idag var vi en tur i bhg jeg jobber i, og da fikk han huske, leke i sanda og kose seg med en hvetebolle på asfalten sammen med søstrene sine.. *idyll*[:)]

Merker i bhg jeg jobber i at det er mange av de små som ikke er vant til å være ute altså.. kanskje ikke så rart i at det er foreldrene til de barna som skriker høyest om at vi skal være masse ute (så de slipper selv).. he he[;)] Neida.. det er vel ikke så ille, men jeg synes jo synd på venninna di som ikke klarer å se de mulighetene barnet hennes har til å leke ute.. de har jo så utrolig godt av det[:D]

ORIGINAL: Kickie

Vi er ute hver dag så lenge det ikke er skikkelig drittvær. Har en liten lekeplass rett utenfor hvor vi koser oss masse på formiddagene. Disser (bergensk for husker), spiser litt stein og ser på de tørre bladene fra i fjor som blåser bortover. Lille R elsker å være ute.

Samme her [:)] hun vil gjerne spise bladene og hun her da [8D]

ORIGINAL: Babelle

Robin er redd bladene... men bare de visne... [8|]

ORIGINAL: Babelle

Robin er redd bladene... men bare de visne... [8|]

så søt [:)]

jeg prøøver hver dag! men han er så fisefin at han ike skal bli skitten på hendene[8D][:D][&o]

ORIGINAL: Gladlaks

Jaaaa, vi er også ute. Senest idag var vi en tur i bhg jeg jobber i, og da fikk han huske, leke i sanda og kose seg med en hvetebolle på asfalten sammen med søstrene sine.. *idyll*[:)]

Merker i bhg jeg jobber i at det er mange av de små som ikke er vant til å være ute altså.. kanskje ikke så rart i at det er foreldrene til de barna som skriker høyest om at vi skal være masse ute (så de slipper selv).. he he[;)] Neida.. det er vel ikke så ille, men jeg synes jo synd på venninna di som ikke klarer å se de mulighetene barnet hennes har til å leke ute.. de har jo så utrolig godt av det[:D]

Så godt å høre at det ikke er jeg som er barnemishandler å lar ongen være ute. Hun venninna mi har en svær veranda med port, så det er jo bare å la dem holde på selv.Og hele tomta deres er inngjerdet, så er jo ingenting farlig. Og vi er jo selvfølgelig sammen med dem hele tiden.

Ang å spise grus/sand, det er jo alltid gøy. Men Odin`s favoritt er å fange meitemark. Begynnte å grave opp et tidligere blomsterbed/plen idag, å da måtte han selvfølgelig sitte oppi jordhaugen. Så ble han helt stille å veldig konsentrert om noe neddi jorda. Holdt jo øye med han, og etter noen min drar han opp den feite meitemarken[:'(]
Så må nok holde øye med hva han plukker opp fremover ja..

ja, her er vi ute nesten hver dag, triller en tur i vogna, disser og krabber/går rundt og utforsker verden [:)]

Ute stadig vekk. Kjøper billige fingervotter på NameIt, så han krabber rundt i dem[:)]

Nå gikk han for første gang i dag, så snart skal vi prøve på noen sko å se hvordan det går[:)]

Tuva ELSKER å være ute.. Krabber å styrer på[:)]
Prøver å være ute hver dag å nye fin været hver dag vi har det[:)]

Elsker å være ute! Graver i sand, løper i gresset, husker, sklir osv. Vil absolutt ikke gå inn igjen når vi har vært ute[:D]

JAA!!Noah ælske virkelig å værra ut, så vi prøve å værra ut så my vi får te[:)] Syns det e litt ænklar å ha'n me ut no som hainn går egentli, for da får'n færra å utforsk litt meir sjøl[:)] Idag f.eks. har vi trilla lang tur, me to pause korr hainn fekk gå roinnt å utforsk littt, vi kosa oss me mat osv, også har vi vært ut på terassen kjæmpelæng.. dær har'n masse leika, også fær'n å går inn og ut som hainn vil... også har vi vært på leikeplassen og rundt omkring utafor hær sånn at hainn har fått utforska litt trær, stein, sand osv[8D]

Han her liker godt å gå rundt med gåvogna si ute. Ellers kan jeg sette han i sandkassa utenfor på terassen, da leker han og storesøster så fint. Så krabber han rundt å titter og tar på ting[:)] Koser seg ute atte[:)]

vi er mye ute å leker/utforsker når vi er nede hos mamma[:)] Jenny synst det er kjempe gøy å krabbe rundt i gresset og se og smake på steiner, blader, gress, blomster, pinner og det som er [:D]
hun er tydelig på at hun IKKE vil inn igjenn ihvertfall[:D]

her oppe som vi bor, er det heller sjelden vi er ute[&o] har bare en pittelitenhageflekk...

jada! vi er ute!
der leker hun med lastebilen sin, putter i stein, tar ut stein,
vi kjører sykkel, går litt, krabber en del, spiser masse grus, og smaker på steiner...

men vi har ikke noe lekeplass, heller ikke noe sandkasse eller huske...
så vi må nok til innkjøp snart :)

Back
Topp