Utdrivningsrefleksen

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Flere som opplever en slags smerte når babyen suger og melken kommer? Hvor lenge må jeg regne med å kjenne til dette?? Har en meget sugevillig gutt som suger så infernalsk hardt...

Kan ikke huske at jeg hadde smerte i puppen når melka kom, men etterriene, auauau. Kanskje det gir seg når melka di kommer for fullt? Er alt bra med dere? :)

Jeg hadde veldig vondt i den ene puppen i begynnelsen. Verken barselhotellet eller helsestasjonen kunne se at det var noe i veien med sugeteknikken, og vi konkluderte med at det hadde med utdrivingsreflekaen å gjøre. Jeg fikk nesespray, og det gikk seg fint til når melka kom skikkelig :)

Kan ikke huske at jeg hadde smerte i puppen når melka kom, men etterriene, auauau. Kanskje det gir seg når melka di kommer for fullt? Er alt bra med dere? :)
Ja, etterriene er et kapittel for seg selv. Må puste meg gjennom de. Er det ikke sånn 1-2 dager de holder på?! Veldig klar for å bli ferdig med dem.. Får satse på at smertene gir seg når melken kommer ordentlig. Nå må jeg håndmelke for å unngå at han suger så hardt for å drive ut melken. Ikke at det hjelper sånn kjempemasse, men.. :p

Vi har det bare bra. Han spiser, sover og bæsjer. Så perfekt babyliv og et helt annet utgangspunkt enn søsteren sin. Utrolig deilig når ting går greit :) gleder oss til å komme hjem i morgen. :D

Jeg hadde veldig vondt i den ene puppen i begynnelsen. Verken barselhotellet eller helsestasjonen kunne se at det var noe i veien med sugeteknikken, og vi konkluderte med at det hadde med utdrivingsreflekaen å gjøre. Jeg fikk nesespray, og det gikk seg fint til når melka kom skikkelig :)
Samme her, ingenting galt med sugeteknikk og godt med brystvorte i munnen. Men likevel kjennes det ut som om det stikker nåler inni brystvorten når han får frem melken. Sykt ubehagelig!! Jeg håndmelker først for å få i gang utdrivningsrefleksen før han, men kjennes ikke påfallende bedre ut :p

Ja, her stikker det alltid idet utdrivingen setter i gang. Har det ofte mellom amminger også og lekker derfor litt.

Samme her, ingenting galt med sugeteknikk og godt med brystvorte i munnen. Men likevel kjennes det ut som om det stikker nåler inni brystvorten når han får frem melken. Sykt ubehagelig!! Jeg håndmelker først for å få i gang utdrivningsrefleksen før han, men kjennes ikke påfallende bedre ut :p
Det høres akkurat ut som sånn jeg hadde det. Det gikk over i løpet av et par dager, og nå går ammingen på skinner! Hold ut, det ordner seg nok for deg og :)

Har det blitt bedre etterhvert som melken har kommet?
Nei, jeg har det enda. Har hatt det gjennom hele ammeperioden med de to eldste. Men da er det ikke dritvondt altså, bare litt ubehagelig. Men det stikker og "strammer seg" så lenge jeg ammer.

Det er ganske ubehagelig i starten når jeg legger han til, særlig den ene puppen. Sånn har det vært hele tiden, han er 15 dager i dag. Er ikke sår utenpå, men han er skikkelig hard i gommene. Etterhvert under ammingen går det seg til.

Sniker fra november! Sikker på at det ikke er trøske? trøske kan oppføre seg sånn også. Gjør i alle fall det med meg...

Sniker fra november! Sikker på at det ikke er trøske? trøske kan oppføre seg sånn også. Gjør i alle fall det med meg...
Viktig påminnelse!
Utdrivingensrefleksen varer kun kort tid. Stikker det i brystet under hele ammingen kan det være sopp.

Utdrivingsrefleksen kjennes ja, men bare sånn en kort stund, ikke hele ammingen.

(og etterrier varer gjerne 2-3-4 dager dessverre.... Mine var ille i tre dager og så bare som om.jeg hadde mens dag fire og litt fem, og vips,så er de nesten glemt...)

Flere som opplever en slags smerte når babyen suger og melken kommer? Hvor lenge må jeg regne med å kjenne til dette?? Har en meget sugevillig gutt som suger så infernalsk hardt...
Utdrivingen kjenner jeg hver gang jeg legger han til, eller når han griner eller når jeg ser på han ig der er på tide å gi han mat. Vil ikke si det er veldig vondt men litt ubehagelig. Jeg får ikke min gutt til å suge ordentlig så jeg bruker brystskjold og det fungere veldig bra. Litt knotete å bruke når en skal ut en plass men jeg får ikke så mye sår på brystene lenger og jeg kan amme. Uten de var jeg full i sår og smertene var uutholdelig når jeg skulle amme så jeg pumpet meg istedenfor. Nå kan jeg amme istedenfor å pumpe :-)

Kommer seg nå, men kjenner det godt fortsatt. Kommer spesielt samtidig med etterriene, så er nok en sammenheng her. Satser på at det går over når hevelsen i puppene er borte. 9 bæsjebleier på ett døgn og gulping. Skjønner ikke hvordan han får det til :o

Back
Topp