Utdrikningslag

Bkno2667410

Blir kjent med forumet
Hei fine dere! Jeg skal i utdrikningslag i helgen, i Oslo... bor i Bergen. Kjenner jeg blir litt stresset mtp økt smitte men nå er det litt for sent å melde seg av pluss at jeg virkelig ønsker å være med for bruden sin del. Vet vi skal være en del på hotellet og har reservert bord ute på restauranter. Ellers skal jeg selvsagt bruke munnbind på transport og hvis jeg føler meg uttrygg. Hva hadde dere gjort? Tar dere ekstra forhåndsregler nå som dere er gravide?

Takknemlig for svar <3

Jeg er på jobbsamling i en annen by as we speak, mellomlanding på Gardermoen og gode greier. Jeg tar ikke noen andre forholdsregler nå enn hvis jeg ikke var gravid – vi skal jo alle bruke munnbind, vaske og sprite hender og holde avstand. Vet ikke hva ekstra jeg skulle gjort? :D

Jeg er på jobbsamling i en annen by as we speak, mellomlanding på Gardermoen og gode greier. Jeg tar ikke noen andre forholdsregler nå enn hvis jeg ikke var gravid – vi skal jo alle bruke munnbind, vaske og sprite hender og holde avstand. Vet ikke hva ekstra jeg skulle gjort? :D
Sant! Man kan jo ikke isolere seg helt heller. Bare vet ikke hva som er anbefalt av helsevesenet i slike sammenhenger. Kos deg på seminar!

Høres ut som du gjør helt riktig :)

Som gravid er vi faktisk i risikogruppe nå, imunforsvaret er senket for at kroppen ikke skal frastøte seg fosteret og vi er derfor litt ekstra utsatt for sykdom. De vet ikke hvor stor skade det vil gjøre for en gravid eller for fosteret å bli smittet med Covid-19.
Jeg bor i Oslo, må ta kollektivt til jobb - men jobber nå redusert for å unngå rushtid. Og jeg drar ikke ut å spiser eller ut der det er mye folk nå. jeg tar rett og slett ikke sjangsen.
vi skal i konfirmasjon til høsten, og jeg er usikker på om jeg tar sjangsen på å reise dit. Ser ann smittetallet. Er den på rødt nivå som nå, holder jeg meg hjemme.

Som gravid er vi faktisk i risikogruppe nå, imunforsvaret er senket for at kroppen ikke skal frastøte seg fosteret og vi er derfor litt ekstra utsatt for sykdom. De vet ikke hvor stor skade det vil gjøre for en gravid eller for fosteret å bli smittet med Covid-19.
Jeg bor i Oslo, må ta kollektivt til jobb - men jobber nå redusert for å unngå rushtid. Og jeg drar ikke ut å spiser eller ut der det er mye folk nå. jeg tar rett og slett ikke sjangsen.
vi skal i konfirmasjon til høsten, og jeg er usikker på om jeg tar sjangsen på å reise dit. Ser ann smittetallet. Er den på rødt nivå som nå, holder jeg meg hjemme.
Jeg prøvde å Google dette i går, bla. på FHI sine nettsider. Der står ikke gravide oppgitt i risikogruppen? Og det er heller ikke noe forskning så langt som tyder på at gravide og/eller foster blir sykere enn noen andre? Supert hvis du har en annen kilde på dette, prøvde å lete nettopp fordi jeg syns dette er litt vanskelig selv.

Jeg følg
Jeg prøvde å Google dette i går, bla. på FHI sine nettsider. Der står ikke gravide oppgitt i risikogruppen? Og det er heller ikke noe forskning så langt som tyder på at gravide og/eller foster blir sykere enn noen andre? Supert hvis du har en annen kilde på dette, prøvde å lete nettopp fordi jeg syns dette er litt vanskelig selv.

Jeg har ikke funnet konkrete kilder på det jeg heller, bortsett fra når jeg leste om svangerskapspenger. Men det er jordmor som har opplyst meg om at vi er mer utsatt nå som gravid pga at imunforsvaret er nedsatt som gravid. Og man har ingen god forskning enda på hvor stor skade det kan være for den gravide og babyen, derfor vil de heller ikke at man slal utsette seg unødvendig for smitte.
Jeg har feks en jobb som går ut på mye nærkontakt med mennesker, og jeg kan ikke settes et annet sted og dersom smitten øker nok til at jeg selv blir bekymret eller smitten utgjør en risiko for meg så har jeg krav på svangerskapspenger.
Nå er Oslo rødt, og jeg utsetter meg ikke for unødvendig risiko da. Covid-19 har fortsatt for lite forskning til at man kan gi noe håndfaste bevis, så derfor følger jeg jordmor sine anbefalinger.

Det er viktig at man kjenner på hva man er komfortabel med selv, men man er ikke definert som risikogruppe som gravid.

Jeg er kanskje over gjennomsnittet nervøs, men jeg hadde holdt meg hjemme :confused: Bor i nordland og har vært heldig med lite smitte her, så jeg vil ikke oppsøke det unødig.

Takk for svar! Jeg synes det er kjempevanskelig, selvfølgelig er min og babyen sin helse viktigst, men det er andre grunner som gjør at det ikke er så lett å trekke seg nå. Jeg er jo edru og vil ta fornuftige avgjørelser og bruke munnbind så det går helt sikkert bra. Får kjenne litt på det og ta et valg deretter :| :)

Back
Topp