Utdrikningslag

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har du vært i det? Hatt selv? Hva gjorde dere og hva var prisen?
Blir igrunn både sjokka og satt ut når det må betales flere tusen kroner, gjerne utenlandstur en helg. Er det virkelig vanlig?? Vi har ikke råd til å bli med på sånt, og det er fryktelig kjedelig å gå glipp av fordi det blir for dyrt. Hva er vanlig i deres krets?

Hos oss er vi enda så unge at bare ett vennepar er gift enda. Utdrikkningslagene deres var ganske enkle med bowling og venninnefest for henne, og paintball og kompisfest for han. Ikke dyrt og komplisert, men utrolig koselig å minnerikt :)

Her prøver vi å holde det under 1000lappen per stk.
Sambo sin vennegjeng prøver hver gang å få til en utenlandstur, men heldigvis mange som nekter (inkl sambo). Er urimelig å skulle bruke 10-15.000 hver på et utdrikingslag. Én ting hvis det bare er en vanlig guttetur hvor alle betaler, men veldig urettferdig dersom en av dem får en sponsa tur til skottland, og ikke alle. Nei. Må holde seg i Norge.

Last edited:
Vett det blir fort dyrt men jeg er vant med det ikke blir super dyrt kunne ikke ha blitt med da faktisk...

Har hatt selv. Tror søstra mi sa de betalte 500 kr hver. Jeg var på massasjetime, barakademiet, lunsj i byen, laserskyting, middsg hjemme hos ei venninne med singstar og masse andre leker. Avslutta på puben med sang på bord og mye moro.

I de jeg har vært på har det gjerne kostet ca 1000-2000,-
Siste jeg var i kosta rett over 1000,- men jeg måtte ha flybilletter i tillegg da jeg bodde langt unna :p
Så det ble ganske dyrt igrunn.

2 av de har vært over ei helg, men da på hyttetur og ikke i utlandet :)

Jeg ble invitert i et en gang for prisen var 1000kr, måtte takke nei for jeg var student og hadde ikke råd til det. Synd at det må være slik at noen venninner blir ekskludert fordi det er for dyrt.

Jeg vet ikke hva jentene betalte i mitt, men det må ha vært endel. For jeg ble spandert både spa og 5-retters middag. Men det var en veldig koselig dag med frokost hjemme hos ei venninne, tur på spa for meg, dansekurs, kake i en park, deilig middag og tur i fjæra på kvelden med bål og grilling. :)

Arrangerte for en venninne. Selve dagen ble ikke på så mye, 700 per pers tror jeg, men så kom jo flyreise for de som måtte reise dit i tillegg da de fleste av oss bodde spredd rundt i landet.

Har hørt om flere der det er overnatting på hotell med spa osv. Folk gifter seg jo i høyere alder, barndomsvenner er kanskje godt spredt geografisk så da tar man det som en tur. Folk har generelt god råd og drar gjerne på jenteturer ol, så da slåes to fluer i ett smekk.

Men flere tusen må man ut med uansett tilsammen.
Vi skulle bare ha et vanlig utdrikningslag i nærområdet uten noe overnatting ol. Folk mente 500kr pr person (8-12 stk) burde holde, men det var langt fra nok. Paintball, dansekurs ol koster rundt 4000kr. Så kommer drikke til bruden og mat til alle. Så vil man gjerne ha noen flere aktiviteter også. Et helt vanlig utdrikningslag koster vel rundt 10 000kr.

Ja og ja ;)

De utdrikkningslagene jeg har deltatt på har vært på rundt 5-800,-
Det syns jeg er overkommelig. Bikker man 1000,- er det litt mye syns jeg. Har aldri vært med på noe helgetur o.l
Nå er dette noen år siden, så mye har vel kanskje endra seg siden da...?

Ja og ja ;)

De utdrikkningslagene jeg har deltatt på har vært på rundt 5-800,-
Det syns jeg er overkommelig. Bikker man 1000,- er det litt mye syns jeg. Har aldri vært med på noe helgetur o.l
Nå er dette noen år siden, så mye har vel kanskje endra seg siden da...?
Men hva har dere av aktiviteter og hvor mange er dere da?

Vi hadde en venninne som skulle drikkes ut. Hun hadde valgt en forlover som er ganske ung og som ikke tenkte penger eller praktisk. Så det ble for vilt og dyrt for flere. Så vi som hadde vært venninne med bruden siden skole tiden. Å var felles venninner utenom også, laga en jente kveld for henne.

Ene venninna inviterte henne med ut å spise. Vi andre var der da hun dukka opp. Overraskelse :P
Så fikk hun en leke tiara som blinka å spilte musikk.
Vi spanderte mat og drikke på henne. Ca 400kr på vær.

Så dro vi hjem til ene venninna, hun hadde handlet snop og brus. Så hadde hun ene kjøpt ansiktsmasker, som vi hadde på. Veldig artig med sånn peel Off masker :P

Jeg hadde kjøpt en "hatteboks" jeg hadde fylt med ting hun kunne få bruk for under bryllupet. Lave sko ( billige fra hm), pinex brusetabeletter, strømpebukser, sminkefjerner, hårspray osv. Fikk litt påfyll fra ene venninna. Hun hadde kjøpt vannfast maskara og gnagsår plaster :)

Så tror totalt det kom på ca 600 pr person. Å vi hadde en veldig rolig å koselig kveld med henne. Som passet for vår gjeng :)

Så hadde hun det andre utdrikningslaget med de yngre og noen fra familien hennes ;)

Vært i ett par og da har vi betalt 500-700 kr pr pers. I det ene var vi på kampsport institutt og hadde div aktiviteter før vi dro hjem til hun ene for mat og div leker.
I det andre var vi ute og spiste, laget sjokolade før vi dro hjem til en for middag og aktiviteter

Jeg har vært i ett, husker ikke hvor mye det kostet, men rett under tusenlappen tror jeg. Men ble jo mer for kjøpte alkohol osv da :p

Men hva har dere av aktiviteter og hvor mange er dere da?

Har variert litt, men vi har vært rundt 10-15 stk +/-
Nå er det ikke akkurat så veldig mye å finne på her på denne lille plassen jeg bor, så her har vi måttet være kreative ;)
Da blir det gjerne ikke så dyrt heller

Har variert litt, men vi har vært rundt 10-15 stk +/-
Nå er det ikke akkurat så veldig mye å finne på her på denne lille plassen jeg bor, så her har vi måttet være kreative ;)
Da blir det gjerne ikke så dyrt heller
Ja da skjønner jeg;)

Har vært i mange utdrikningslag og har betalt alt fra et par hundre til ca. en tusenlapp. Synes det har vært helt greit. :)

Jeg har vært i et par, og har betalt ca en 1000-lapp. Synes det har vært helt greit, ettersom det har inkludert mat, en del alkohol og aktiviteter. Synes ikke det bør være så mye dyrere enn det da... :)

To stk i år av 1500kr per stk.

Mannen sine koster rundt 10 000kr.

Back
Topp