Utdrikningslag

Livva81

Glad i forumet

Heia dokker

Æ har den ære av å få være forlover te ei veninna av mæ emoticon

Og i den anledninga så lure æ på om d e nån av dokker som har nån goe idea ka man kan gjøre som ikke treng å koste så sabla mye.

Æ tenke å legge mæ på ca 500kr pr.pers.

Jeg har også vært forlover en gang, og da gikk vi på restaurant og spiste lunsj, men alle betalte for sin egen mat. Så sendte vi bruden på hudpleiesalong (alle spleiste på dette), og så hadde vi fest om kvelden hjemme hos noen, da lagde vi maten selv og spleiste på drikke. Tror det kosta ca 250-300 per person utenom lunsjen. (Vi skulle egentlig ha mer program, men det ble kansellert pga været, og dermed ble det også mindre å betale per person)
Vi hadde quiz med spm av typen "hvor godt kjenner du bruden", det slo veldig godt an! Ellers er jo singstar eller å spille (brett)spill alternativer som ikke koster så mye. Syntes 500 kr hørtest ut som en ok sum for hver. 

Prikketrusa skrev:
Jeg har også vært forlover en gang, og da gikk vi på restaurant og spiste lunsj, men alle betalte for sin egen mat. Så sendte vi bruden på hudpleiesalong (alle spleiste på dette), og så hadde vi fest om kvelden hjemme hos noen, da lagde vi maten selv og spleiste på drikke. Tror det kosta ca 250-300 per person utenom lunsjen. (Vi skulle egentlig ha mer program, men det ble kansellert pga været, og dermed ble det også mindre å betale per person)
Vi hadde quiz med spm av typen "hvor godt kjenner du bruden", det slo veldig godt an! Ellers er jo singstar eller å spille (brett)spill alternativer som ikke koster så mye. Syntes 500 kr hørtest ut som en ok sum for hver. 

Har oxo tenkt på nåkka sånn som hudpleie eller nåkka lignanes. Oxo har æ tenkt på en lek der alle tar me sæ en gave som skal representere en go historie eller et søtt minne om bruden og vedkommende oxo ska bruden prøve å finne ut kæm d e fra. 

Korsen funke den quizen "hvor godt kjenner du bruden" egentlig? 

Livva81 skrev:

Korsen funke den quizen "hvor godt kjenner du bruden" egentlig? 

Du lager en quiz med spørsmål om bruden. Få gjerne hjelp fra de andre deltakerene til å samle inn opplysninger. Kan gjerne være litt dristige spørsmål, så lenge bruden ikke synes det går over kanten. Jeg hadde ti spm som krevde et ordentlig svar, og ti spm som man skulle svare ja eller nei eller sant/usant på.
F.eks hvilket sykehus er bruden født på, hvilket stjernetegn har hun, hvilken idrett drev hun med på ungdomsskolen, hvilket instrument spilte hun i skolekorpset osv...
Ja/nei spm kan være "er det sant at XX har hatt sex med en kjendis, at hun fikk nedsatt ordenskarakter på ungdomsskolen pga snøballkasting på musikklæreren" osv... Her må du jo gjerne være kreativ viss det ikke skal være sant, smør litt tykt på, det skaper stemning. Men det kan være like morsomt med de tingene som er sanne, og som kanskje ikke alle deltakerene i utdrikkingslaget vet at bruden har gjort i sin ville ungdom.  emoticon
Så har dere to lag, sett sammen folk som har blitt kjent med bruden i ulike faser av livet så begge lagene har sjans på å svare riktig på noe. Premien kan jo være en pose bamsemums eller noe? :)

En morsom "lek" eg hørte, var at bruden måtte gå i byen og spør folk om dei ville se musen hennes mot betaling;D

Folk ble jo ivrige, og en venn av meg betalte henne 700 kr!:P Bruden gjekk med kåpe, og knappa fint opp, og under kåpa så var det bare en lekemus som var festa utta på buksa!:D

Pengane var ment som at hun måtte gå å tjene seg penger til å kunne kjøpe seg drinker på by'n! Men hun var så heldig at alle spanderte på hun, så hjem fekk hun med seg nesten 3000 kr!:)

Eit anna forslag er å kontakte eit trenings'senter og spør om bruden kan få lov til å være instuktør på ein saltime! veit ikkje om hun liker å trene, men det kan bli artig;D

Ellers så går det jo an å dra på en hytte eller noe, og sove der. Kose dere med god mat og drikke, lage quiz om bruden, etter å ha funnet på noe sprell. Da er jo alle samlet, og blir ikkje splitta som en ofte blir på by'n!:)

mamma til leah skrev:
En morsom "lek" eg hørte, var at bruden måtte gå i byen og spør folk om dei ville se musen hennes mot betaling;D

Folk ble jo ivrige, og en venn av meg betalte henne 700 kr!:P Bruden gjekk med kåpe, og knappa fint opp, og under kåpa så var det bare en lekemus som var festa utta på buksa!:D

Pengane var ment som at hun måtte gå å tjene seg penger til å kunne kjøpe seg drinker på by'n! Men hun var så heldig at alle spanderte på hun, så hjem fekk hun med seg nesten 3000 kr!:)

Eit anna forslag er å kontakte eit trenings'senter og spør om bruden kan få lov til å være instuktør på ein saltime! veit ikkje om hun liker å trene, men det kan bli artig;D

Ellers så går det jo an å dra på en hytte eller noe, og sove der. Kose dere med god mat og drikke, lage quiz om bruden, etter å ha funnet på noe sprell. Da er jo alle samlet, og blir ikkje splitta som en ofte blir på by'n!:)

HA, HAemoticon  Glad du ikke var min forlover!

når vi lagde utdrikningslag. Så fikk vi bruden til å gå i nabolaget me pose og samle inn flasker. 
Så måtte hun pante en og en og trykke på knappen etterpå.
Etterpå gikk vi i butikken for å handle litt ting vi ville trenge til middag på kvelden (vi spiste hjemme) Der MÅTTE hun handle fra andre sine handlekorger og ikke seg selv.

Vi satt henne også i en rundkjøring me et kostyme på seg og en plakat der det sto tut. Fikk en flaske me noe blanda i. Hver gang en bil tuta, så måtte hun drikke. Ganske morro.

Vi spillte også laserskyting. Når det er gruppe, så koster slike ting faktisk ikke så mye.
Spillte også curling, blir heller ikke mye med en stor gruppe :)

På kvelden hadde vi hatte og briller som Tema, så folk hadde forskjellige hatter og briller på.

Ganske morsom dag!

Rappo skrev:
mamma til leah skrev:

HA, HAemoticon  Glad du ikke var min forlover!

hehe, en ¨å nesten vite at bruden tåler den type lek...om en skal gjennomføre det;D men skal sies at eg gruer meg litt til mitt eget...min søster som skal være forlover...og vi tenker ganske likt:D

men med litt godt i glasset, så funker altemoticon

Back
Topp