Utdatert interiør

er så glad jeg ikke har hatt behov for å ha det som alle andre
Vi har 1 furusjeksjon, 1 furehjørne i stua, pluss en furuvitrineskap som er luttet. Ellers så er det en arvet skinn 3setter med 2 stoler, og et gammelt furubord fra svigers. Spisestue fra min besteor og en gamel sjenk fra oldemoren min.
Ja noen ganger har jeg tenkt å så gøy det må være å ha noe nytt,men ofte når jeg kommer inn i enkelte hjem så tenker jeg slik. Virker jo som jeg kommer inn i et katalog hjem, virker ikke som det er noe personlig eller arvet til tider.

Mange gode eksempler i artikkelen på skikkelig "støgge" ting:) Er forøvrig godt fornøyd med at shabby chic-stilen snart takker for seg! Det var veldig fint og koselig en stund, men det tok jo helt av! Begynner å bli mektig lei av alle stuene som er så og si like og alle butikkene som har akkurat det samme. 

Kunne ikke vært mer enig.
Jeg elska den shabby chic-stilen før den ble in, nå er jeg fed up og gleder meg til det er helt ute...
Nå elsker jeg en annen stil, og håper ikke den blir skikkelig poppis, da spyr jeg, for da vet jeg at jeg aldri kan ha den stilen hjemme, for innen jeg får meg kåk vil den være ute igjen og da blir jeg fed up igjen.
Ellers er jeg enig i alt... hehe.
Furu, Bombay og veggord... liker ikke.

Jeg kunne ikke brydd med mindre... 

Ingen intriørelskere hadde likt mine sorte og røde dystre leretsbilder på veggene, fallene engler og store drager i smijern, store sorte kubbelys på røde mosaik fat, mørke store tunge tremøbler, drømmefangere i gardinstengene, store smijern speil som ser ut som det er henta ut av en gammel vampyrfilm og røde glassvaser med sorte lange stoff roser...

Jeg driter litt i hva andre måtte synes og mene, jeg har det jeg liker i min stue :)

Elsker mitt barokktapet med lyseblå bakgrunn og deilig brun 'fløyel'. Det er vel min største interiørsynd ifølge denne listen. Har aldri vært et furumenneske - selv ikke på 80tallet, men det er bare min smak, hva andre vil ha i stuene sine bryr jeg meg null om! Jeg er mer opptatt av at meneskene i stuen skal være herlige enn at møblene skal være det (fremddeles min smak, og igjen bryr jeg meg ikke om hva andre mener).

Har faktisk brukt interiørkonsulent i kjellerstuen (med barokktapet, hihi...) men det var ikke for å få det trendy, men for å få gode, praktiske løsninger. Trender har jeg aldri fulgt bevisst, men med en gang man handler i en kjedebutikk så blir man jo automatisk styrt.

Ellers er jeg flink til å følge et av rådene i linken - heller ekte IKEA en fake noe annet - her er det MYE ekte IKEA - har prøvd meg på andre 'merker' men har faktisk gått tilbake til IKEA.

Nei, akkurat nå er jeg fornøyd med stuen, fin blanding av flere stiler, som passer MIN smak (og kanskje han jeg bor sammen med...)

jeg har funnet det jeg (vi) liker, og sånn kommer vi til å ha det... at småting og farger byttes ut er naturlig fordi man går lei og man ser noe annet fint, men de store møblene - som er hvite... og fra ikea... er kommet for å bli. Lenge. :) Mannen kjørte ikke tur-retur Kristiansand-Oslo med varebil og tilhenger for å gjøre det igjen....... (Det var før ikea kom til sørlandet.. nå trenger han ikke kjøre så langt.. hahahaha...)
Og om det ikke er moderne.. so be it. Jeg liker interiøret mitt jeg.. :)

åh jeg synes sånn bare er teit.. Greit mye av det der er STYGT, men det er min smak. Jeg har alltid hatet furu for eksempel. Selv da jeg var liten jente på 90 tallet. Kunne ikke skjønne hvorfor alle skulle dra det inn i stua. Jeg driter i hva som er inn og ikke. Jeg har helt siden jeg var liten drømt om et hvitt hjem inspirert av huset til ei av venninnene mine. Nå har hvitt og shabby stilen vært inn en periode så sikkert mange som har den, men jeg kommer til å tviholde på den fordi jeg synes det er utrolig fint. Jævelig kjedelig hvis absolutt alle skulle byttet ut interiøret etter hva som er poppis.

Jeg synes det er patetisk å bry seg om slikt. Så lenge man liker noe , så er det  det som teller.

Jeg er veldig lei av shabby Chic stilen og har aldri likt sukkersøte setninger og ord på veggen. Elsker stilen til purnorsk.no

Jeg tror jeg gikk glipp av året da sengetøy med fotball-logo hadde sitt gjennombrudd på interiørfronten. Men jeg må si, det er noe litt herlig ironisk i det å ha en telefonbenk i disse dager.

Hahahaha - vi har bidé og gardinbrett i tre
Nå skal det sies at huset er nyinnkjøpt, og storparten av interiøret er fra '73, mens det som er "nyoppusset" er fra omkring '93... Så vi har tilogmed sånn deilig tapetbord i HELE stuen, med strie over, og barokktapet under

Vi skal kaste alt i bosset og gjøre rom for rom om til vår drømmebolig - foreløpig tilsier økonomien at jeg må passe på at ungen ikke slikker på bidetet en stund til... Noen som vet om det finnes bidé-trekk forresten? emoticon

Det vil forøvrig aldri dukke opp veggord i vår drømmebolig, sånn btw.

Enig i artikkelen, vi har mye furu her vi leier nå, jeg hater det:P Jeg er veldig glad i hvitt/sort/grått, også pynte opp med farger, puter, tepper, lys, duker osv:) Lett å variere fra årstid til årstid da også, eller jul, påske osv:) Jeg velger ikke det som er trendy, jeg velger det jeg liker:)

Betty Poop skrev:
Jeg tror jeg gikk glipp av året da sengetøy med fotball-logo hadde sitt gjennombrudd på interiørfronten. Men jeg må si, det er noe litt herlig ironisk i det å ha en telefonbenk i disse dager.

"Nå lille venn skal mor trekke ut i entreen og ta en telefonsamtale.. du får bare vente i stuen så lenge..."

Det er jo et genialt sted å ha laderen!

Dollface skrev:

Betty Poop skrev:

"Nå lille venn skal mor trekke ut i entreen og ta en telefonsamtale.. du får bare vente i stuen så lenge..."

Det er jo et genialt sted å ha laderen!

Et par år, så er telefonbenk übertrendy og "må ha". Vi kommer ikke til å forstå hvordan vi kunne klare oss uten.

Vi har det sånn som vi liker det. Om det er trendy eller mote er faktisk ikke så innmari nøye, for det er sånn vi liker det. 
Bare krysser fingrene for at møbler i massiv furu aldri blir på mote igjen. 

Jeg har aldri fulgt motebildet når det gjelder interiør. Ingen lysekrone i taket eller skilt på veggen.
Vi fikk en stort skatoll i furu som passer perfekt i stua, furu er absolutt ikke fint, men jeg malte det hvitt, og nå ble det kjempefint. Dette har jeg forøvrig gjort med nesten alle møblene jeg har i furu, mangler en kiste bare, som skal males.
Jeg gidder ikke kjøpe nye ting bare fordi det er "in"
Kjøper det som vi syns er fint.
Vi har arvet flere møbler, og er veldig glad i det, et strøk maling, så er det slitte borte.

Jeg er VELDIG enig i "furuhelvetica"
Prøver å kvitte meg med alt som er i furu, syrebeiset eller lakkert!

Og mye smijern er vel også temmelig ut nå...

Veggord kommer ikke inn i mitt hus, men hos andre kan det være pent. Jeg vil gjerne ha møbler i hvitt men det vil koste for mye så her er det møbler i mørkt tre enn så lenge...

jeg liker fremdeles shabbi chik, men alt går jo inn og ut av mote så forstår jo at det kommer noe nytt snart nå. liker også gull og glam. furu og lagånd har jeg alltid hatet - selv dengang det var inn!

Labambie skrev:
Vi har det sånn som vi liker det. Om det er trendy eller mote er faktisk ikke så innmari nøye, for det er sånn vi liker det. 
Bare krysser fingrene for at møbler i massiv furu aldri blir på mote igjen. 

Samme her!

Back
Topp