Utdanningsstønad fra NAV?

*Kine*

Betatt av forumet
Utdrag fra NAV sine sider:

Hva kan du få?
Stønaden skal  dekke utgifter til skolepenger, skolemateriell og reiser mv. utgifter. Du kan også få stønad til dekning av ekstra boutgifter og flytteutgifter i forbindelse med utdanningen

Men er det noen som aner ca hvor mye dette kan dreie seg om? Jeg kommer til å ta et bachelorstudie på universitetet og er nødt å bruke bil til og fra skolen pga levering av barn i barnehage. Har ca 3 mil hver vei fra hjem til skole..

Jeg får utdanningsstønad da jeg studerer på høyskole. Fikk nesten 7000 kr til bøker og det fikk jeg hver høst. Får dekt busskort. Du fyller ut hvor langt du bruker å kjøre til skole/bhg.

du får omtrent 6000 kroner ved studiestart i august..
Så vil du få dekket busskort - normalt.
Jeg hadde samme greia som deg - måtte kjøre 3 mil hver vei.. Fikk omtrent 2000 i mnd i kjøregodtgjørelse.
De bruker statens satser for kilometergodtgjørelse.
[:)]

Tusen takk for svar oslojente og dollface[:D]

Har sittet og regnet litt på hva jeg vil få som student og om det jeg har regna sammen stemmer så vil
jeg faktisk sitte med littegrann mer utbetalt i mnd (etter at lån er omgjort til stipend) som student i forhold til nå som jeg jobber 100%stilling[8|] Egentlig litt latterlig! Men klager ikke om det viser seg å stemme altså[8D][:D]

ORIGINAL: *Kine*

Tusen takk for svar oslojente og dollface[:D]

Har sittet og regnet litt på hva jeg vil få som student og om det jeg har regna sammen stemmer så vil
jeg faktisk sitte med littegrann mer utbetalt i mnd (etter at lån er omgjort til stipend) som student i forhold til nå som jeg jobber 100%stilling[8|] Egentlig litt latterlig! Men klager ikke om det viser seg å stemme altså[8D][:D]

du får full os
lån/stipend/forsørgerstipend fra lånekassa
bidrag
stønad til barnetilsyn
evt småbarnstillegg
utdanningsstønad (disse bensinpengene...)
bostøtte kan du og få

var det mer daaa.. hmm

ja, du havner oppmot 25000 i mnd om jeg ikke husker helt feil..
og skatteklasse 2...

Ja regnestykket mitt ser slik ut:

Småbarnstillegg: 660
Utvidet barnetrygd: 2900
Stønad til barnetilsyn: 2535
Bidrag: 4500
Fosørgerstipend: 28000 i året
Lån omgjort til stipend: 34440

sum: 27813 kr i mnd. Så kommer utdanningsstipend fra NAV i tillegg[:-]

ORIGINAL: *Kine*

Ja regnestykket mitt ser slik ut:

Småbarnstillegg: 660
Utvidet barnetrygd: 2900
Stønad til barnetilsyn: 2535
Bidrag: 4500
Fosørgerstipend: 28000 i året
Lån omgjort til stipend: 34440

sum: 27813 kr i mnd. Så kommer utdanningsstipend fra NAV i tillegg[:-]

da kan du jo regne ca 2000 der.. det var iallefall det jeg fikk i kilometergodtgjørelse hver mnd - og jeg hadde 3 mil hver vei - hjem-bhg-skole-bhg-hjem [:)]

ORIGINAL: Dollface

du fikk forresten snadderlig mye bidrag [8D]

I følge NAV sin kalkulator skulle jeg hatt enda mer[8D] Hehe! Men har to unger da[;)]

Back
Topp