Utdanning

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hvilken utdanning skulle du ønske at barna tok?

Og hva ønsker barnet ditt å bli?

Har ingen ønsker, da de må utdanne seg til akkurat det de selv ønsker.

De vet ikke hva de ønsker å bli. Er fremdeles barnehagebarn. :)

Jeg ønsker at han tar høyere utdanning enn det jeg gjorde, så han kan slippe økonomiske bekymringer, utenom det kan han gjøre hva han vil for min del. Han har ikke uttrykt noe ønske om hva han vil jobbe med, det eneste han har sagt er: Når jeg blir stor skal jeg blir pappa!" :)

Mitt ønske er at de skal utdanne seg til det de selv ønsker. Håper bare at når den tid kommer, så klarer de å få jobb etter endt utdanning.

Eldste vil foreløpig bli lærer, men hun går i 3 klasse så lenge til hun trenger å ta et valg.
Minste kan ikke snakke ennå, og har nok ikke tenkt på det ennå :P

Akkurat det hun vil, nå som hun er 4 år sier hun at hun skal ta i mot babyer,og jeg kan se for meg at hun passer som jordmor :)

De skal få velge helt selv, men jeg vil oppmuntre dem til å ta høyere utdanning.

De skal få velge selv, men håper jo de fullfører en eller annen utdannelse :) Ønsker at de skal få en god jobb de trives i etterhvert og i tillegg ha det greit økonomisk ;)

Noe de vil trives med!
Bør ikke nødvendigvis ta høyere utdanning, for yrkesrettetutudanning er like bra som noe annet :)
Men jeg håper de vil gjøre sitt beste, og satse på skolen!

De får lov å bli det de vil og ønsker. Bare håper det er noe de vil trives med og er greit økonomisk sett.

Eldste ønsker å jobbe på skole eller som bhgstyrer. Blir spennende å se.

Innerst inne vil jeg en av de blir tannlege og jeg får kraftig rabatt :p Mohaha!

Min er ikke født enda, men jeg og samboer er enige om en ting: Han kan gjøre hva han vil med livet sitt, så lenge han tar en utdanning og kan forsørge seg selv. Vi har begge høyere utdanning, og håper at vi kan påvirke han litt til å gjennomføre en utdanning!

Noe han har lyst til å jobbe med som voksen og som interesserer han:-). Gubben ble i sin tid overtalt av faren til å ta en utdanning som passet faren best og som gubben egentlig ønsket å ta og han har angret den dag og dag på at han lot faren styret valget hans. Det skal vi ikke gjøre med våre barn. Men vi kommer nok til å veilede dem til å ihvertfall fullføre en utdanning slik at de har ett fagbrev eller en grad:-).
Han er foreløpig så liten at han ikke har noen formening ennå på hva han vil bli

Det skal de få bestemme selv, det viktigeste er at de får seg en utdannelse og jobb som de kan leve godt av :)

Håper de velger det som føles riktig for dem, og at de kan ta et selvstendig valg uten å tenke på hva vennene velger. Det ville jo vært en fordel om de valgte en utdanning som mer eller mindre garanterer jobb, og samtidig er det de virkelig ønsker:)
9-åringen har ingen spesielle ønsker, men skulle jeg gjettet vilt; noe yrkesfaglig som sjåfør av noe slag.
7-åringen har et ønske om å bli lege. Mange år å bestemme/ombestemme seg på enda:)

For meg er det viktig at de blir det de ønsker med visse forbehold. Frøkna på 4 vil for øyeblikket bli frisør.
Ikke noe galt med det yrket, men hun ser ut til å bli veldig høy og da øker faren for ryggproblemer, og både mannen og jeg sliter med ryggen i tillegg.
På grunn av det ønsker jeg ikke at hun skal bli det

Så lenge han får seg mer skolegang enn meg og faren, skal han få gjøre som han vil :p

Ingen aning. Vet bara eg ønskar de tar
Seg en jobb mandag till fredag dagtid.
Så får de kvellar/ helger till familjen

Noe de vil trives med!
Bør ikke nødvendigvis ta høyere utdanning, for yrkesrettetutudanning er like bra som noe annet :)
Men jeg håper de vil gjøre sitt beste, og satse på skolen!

Tenker det samme som deg. Flere av de jeg kjenner som gikk elektro og lignende på videregående tjener f.eks mer enn eller like mye som meg som snart er ferdig med seks år høyere utdanning.

Eldste min er åtte og vil bli politi eller programmerer. De to andre er for små til å ha noen tanker rundt det, selv om jeg ikke blir forundret om toåringen blir noe som har med bil eller motor å gjøre.

Det han har lyst til! :) Håper han tørr å ta egne valg, og håper han velger noe som er mulig å leve av.

Min 7 åring vil jobbe på rema 1000. Han ser så opp til de som får sitte i kassen. Vi får se .. Kan hende det endrer seg ;-) jeg ville også bli "butikkdame" som barn

Back
Topp