Utdanning..

crispy

Elsker forumet
Jeg har så lyst å utdanne meg til noe annet enn det jeg er nå.. Jeg er nå omsorgsarbeider, og jeg er helt blank på hva jeg kan søke eller studere..

Jeg har litt lyst å jobbe med noe kontor eller noe annet som jobber hovedsakelig på dagtid.
Noen forslag?

Da foreslår jeg ergoterapeut, for det er jeg. Du får brukt for erfaringen som omsorgsarb., og det er somregel dagjobb. Men litt lite stillinger da...

ORIGINAL: Rød Sol

Vel, tar du 3 årig ingeniør så er du garantert jobb og god lønn [:D]
Flere spennende retninger å ta.. alt fra ingeniør innenfor bygg, bio, sikkerhet, medisin, elektro, maskin, petroleum, økonomi osv osv osv.

Har tenkt på ingeniør (samboeren er det også) men jeg tror jeg rett og slett ikke er smart nok! Men det hadde vært kjempe gøy om jeg kunne blitt det..

ORIGINAL: Vildet

Da foreslår jeg ergoterapeut, for det er jeg. Du får brukt for erfaringen som omsorgsarb., og det er somregel dagjobb. Men litt lite stillinger da...

Tenkt på det, men ser det er lite jobber som det.. Vil ha noe som man kan få lett jobb med også [:)]

ORIGINAL: maiie

Utdanning er spennende! Jeg utdanner meg til barnevernpedagog. Da er stillingsvalgene varierte.[:)]  Hadde det vært opp til meg kunne jeg gått på skole for resten av livet. Mye kjekkere ennå jobbe![:D]

Har vurdert barnevernspedagog! Hvordan liker du det? Tror du det blir kjekt når du begynner å jobbe?

førskolelærer[;)][:D][:D] Da får du være med søte små dagen lang[:D][:D]

ORIGINAL: maiie

Det er kjempe spennende, og du har en fordel av omsorgsarbeider bakgrunn! [:)] Jobbene kan være av så forskjellig kaliber, men jeg ser for meg å gjerne jobbe i barnehage eller skole med barn som ha spesielle behov. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med at jeg skal kunne jobbe med de hardest belastede barna når jeg er ferdig (institusjoner, psykiatri, mishandlingssaker og sånn)... men hvem vet. Det er ihvertfall lærerikt, og kjekt studie og spennende fag! 

Ja tenker det kan være tungt å ha de ungene som har det veldig tøft... Men den utdannelsen er absolutt under vurdering.. [:)]

ORIGINAL: icebaby

Prøv nav sin interessetest [:)]
http://www.nav.no/Arbeid/Yrker+og+utdanning/Veiledning+p%C3%A5+internett

Den brukte jeg da jeg valgte yrke for 5 år siden.

Hehe.. Jeg valgte altså heeeeelt feil ifht mine interesser. Haha. [:D]
Men men, trives med yrket mitt likevel - og har mange kjekke hobbyer.

Pensjon er HOT og kommer til å være det en stund til vil jeg tro[;)]

Kreves stort sett økonomiutdanning

ORIGINAL: EmilieOGOskars mamma

Pensjon er HOT og kommer til å være det en stund til vil jeg tro[;)]

Kreves stort sett økonomiutdanning

Ja har tenkt innom økonomi også, men må vel være ekstremt flink i matte for å gå på det... Jeg er bare middels på matte.. Hehe

Jeg er ikke noen matte-ekspert selv, men ikke undervurder deg selv.
Vet ikke når du sist gikk på skole, men sånn som med meg, så vet jeg at jeg har en helt annen interesse for å lære noe nå, enn da jeg gikk på videregående!
Kanskje du er mye bedre i matte en du tror. Man bruker matte hele tiden, uten å tenke over det.

Selv skal jeg søke førskolelærer, og jeg får NYNORSK på nytt!!
Ikke det jeg er best i, for å si det sånn..

Back
Topp