Utdanning tips tas mot :)

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Utdannet reiselivs konsulent. Men vært arbeidssøker siden jeg ble ferdig med studiene 2010. Tips til utdanning med godt betalt kun med VGS utdannelse? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Etter to yrkesutdanning fra VGS , satt jeg meg på skole benk i fjor og nå studerer jeg på høgskolen i håp om bedre og tryggere jobb ..dessverre kan ikke hjelpendeg men håper andre kommer med tips til deg :) lykke til

Etter to yrkesutdanning fra VGS , satt jeg meg på skole benk i fjor og nå studerer jeg på høgskolen i håp om bedre og tryggere jobb ..dessverre kan ikke hjelpendeg men håper andre kommer med tips til deg :) lykke til
Lykke til :) tusen takk

Noe innenfor omsorg? Sånne yrker er alltid trengende ;)
Hva ligger innenfor dette? Kan ikke bære mer enn ett barn pga ryggen men ellers fungerer jeg supert ellers :) lei av å nave for å si det sånn. Liker ikke butikk jobber men jobb med variasjon :)

Kanskje helsesekterær eller tannhelsekretær kan være noe? Ihvertfall om du sliter med rygg. Var det min mor fikk anbefalt da hun omskolerte seg:)

Vet ikke hvor du bor, men NAV Hordaland tilbyr ihvertfall forskjellige studier på AMO-kurs, blandt annet tannhelsekretær, noe som er verdt å sjekke ut:)

Jeg sliter selv med hva jeg skal velge. Har jobbet på sykehjem og i hjemmesykepleien, men drt er hardt for ryggen. Nå jobber jeg i ett Bofellesskap med psykisk utviklingshemmede, det er noe som funker for meg selvom ryggen er dårlig, men det avhenger jo av hvor sterk utviklingshemning brukerene i bofellesskapet har.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kanskje helsesekterær eller tannhelsekretær kan være noe? Ihvertfall om du sliter med rygg. Var det min mor fikk anbefalt da hun omskolerte seg:)

Vet ikke hvor du bor, men NAV Hordaland tilbyr ihvertfall forskjellige studier på AMO-kurs, blandt annet tannhelsekretær, noe som er verdt å sjekke ut:)

Jeg sliter selv med hva jeg skal velge. Har jobbet på sykehjem og i hjemmesykepleien, men drt er hardt for ryggen. Nå jobber jeg i ett Bofellesskap med psykisk utviklingshemmede, det er noe som funker for meg selvom ryggen er dårlig, men det avhenger jo av hvor sterk utviklingshemning brukerene i bofellesskapet har.

Takk for tipsene :) ryggvondt er ikke noe særlig. Hadde en ulykke for 3 år siden hvor jeg sklei i en trapp med tung bagasje og datt med ryggen og hodet mot beton trapp. Fikk brekt haleben og nakkeskade sammen med hjernerystelsen som var ille :( byttet fastlege da jeg gikk hos kiropraktor i svangerskapet og hun fant ut at skadene er der enda. Hele tiden trodd muskelknuter men er skade. Hva er AMO kurs og kan jeg ta med min lille prinsesse? :)

Betong*

Nei, det er sant! Huff, høres ikke noe godt ut :/

Husker ikke helt hva AMO står for, men det er kurs der man tar programfagene innenfor ett yrke, og tar eksamen. Etter dette vil man kunne gå ut i lære:)

Om du kan ta henne med vet jeg ikke helt, det er nok en vurdering som blir tatt av hvert enkelt kurssted:)

Men går også an å ta utdannelsen via nettstudie da, om det passer deg bedre. Er flere nettstudium som og gir rett på lån og stønad fra
Lånekassen.

Er masse muligheter, så lenge man leter:)

Takk for hjelpen Inesinmamma :)
Har du greie på prakiss i barnehage gjennom nav? :) min kjære vil være hjemme med vår prinsesse fra 6-10 mnd :( ser ikke helt frem til det...

Nå husker jeg ikke hva de kaller det, men går an å ha praksis som blir dekket av nav, om du klarer å ordne deg en avtale med en barnehage. Da vil det være nav som dekker lønnsutgifter:)

Hva ligger innenfor dette? Kan ikke bære mer enn ett barn pga ryggen men ellers fungerer jeg supert ellers :) lei av å nave for å si det sånn. Liker ikke butikk jobber men jobb med variasjon :)

Hvis du tenker på å jobbe i barnehage så trenger du ikke bære barn av den grunn. Jeg jobber på småbarnsavdeling med 12 småbarn, men jeg bærer nesten aldri.
Det er ikke fordi jeg har vondt i ryggen, men fordi jeg vil unngå å få vondt.
Hvis barna trenger trøst og omsorg setter jeg med ned på gulvet sammen med dem, så kan de heller sitte på fanget.
De klatrer opp på stellebordet selv, vi har en sånn trapp. Må bare hjelpe de ned igjen.
Eneste løft blir vel den ene ungen som bruker bøyle på tripp trapp stolen, og hvis vi skal på tur så trenger de hjelp ut og inn av vogna.

Back
Topp