Utblåsning!!

Tildus

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
Etter jeg offentlig gjorde at jeg er gravid blir jeg så forundret over at Gud og en hver mann, venner, kjente, ukjente, perifere bekjente, foreldre til barn på jobb får seg til å spørre: Var det planlagt?
Hva i all verden har en med det å gjøre? Hvorfor i allverden lurer folk på dette?
Syns det er er særdeles frekt og overkant personlig spørsmål å stille. Kjenner jeg bli så forbannet. Er det interresant for folk?
Hva med dem som ikke er planlagt gravide, hvordan føles det? Når de evt svarer nei, så kan en få spør å var det et uhell. Planlagt eller ikke, når eg offentliggjør en graviditet så er det fordi man venter et barn som er ønsket, da har en vel ikke lyst at folk skal vite at det var et uhell.

Jeg har fått stilt det spm så mange ganger, til og med folk jeg ikke en gang kjenner, både folk som selv har vært gravide pg folk som ikke har vært det selv, å jeg blir like forbannet hver eneste gang.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ett fryktelig irriterende spørsmål!. Ingen av mine 2 var planlagte, men var vel heller ikke noe uhell! Er mere sann at det passet uansett:).
Virker som det er noe mange spør om for å ha noe å "snakke" om:/

Venter nr 2 mars 2015❤️

Få det ut!!!! Er merkelig det det hvordan alle plutselig har noe med ditt privatliv når en bli gravid!! Jeg irriterer meg over tidligere venner som aldri snakker med meg lengre og hvordan di plutselig skal være kjempe gode venninner nå når jeg er gravid.. For meg holder det med et gratulerer!!! Slutt å bland deg når du egentlig ikke bryr deg liksom!!!

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Jeg har ikke fått det spørsmålet og kan ikke si at jeg hadde giddet å bli irritert om det hadde kommet heller. Jeg fikk imidlertid spørsmål flere titalls ganger om ikke vi skulle en til snart og lignende. Det er jo også ganske personlig, men jeg tenker at man svarer hvis man vil.

Det er visst lov til å ha meninger om alt når man er gravid! Men jeg blir faktisk mer irritert når folk tror de vet hvordan det er uten å bry seg om å snakke med de det gjelder. Her er det ikke mange som sier ting direkte til oss, men jeg vet at en del har mange tanker rundt det at vi nå venter nr 5. Virker som om enkelte tenker at det er synd på ungene våre som er så mange. Mener at enten snakker man med dem det gjelder, eller så kan man bare holde kjeft!
Puh, det gjør godt å få det ut :-)

Skjønner at det kan være et irriterende spørsmål å få. Sammen med en haug andre spørsmål folk klarer å lire av seg til gravide er det totalt uinteressant. Imidlertid er ikke dette det som irriterer meg mest av spørsmål, men merker jeg former svaret etter hvem jeg snakker med. Grunnen til dette tror jeg er at vi faktisk planla begge våre barn, men at det allikevel var et såpass stort sjokk når jeg ble gravid at det ikke føltes sånn ;) Irriterer meg mer over de som har meninger om kjønn og som liksom skal presse deg til å innrømme at du drømmer om et visst kjønn!

Jeg forstår ikke hvorfor det spiller noen rolle?
Og jeg forstår heller ikke hvordan noen kan synes at det er et akseptabelt spørsmål...

Sent from my iPad using BV Forum

Du kunne feks svart til dem med et frekt smil - nei, det var ikke planlagt, og ikke ønsket heller.... Da vil de få litt å tenke på, om du fleiper eller mener det.

Når jeg har fått personlige spørsmål som jeg ikke liker angående svangerskapet så svarer jeg frekt tilbake. Og da tenker de seg litt mer om.

Typisk - Åh stakkars dere som skal få tvillinger, hvordan skal dette gå ? Da svarer jeg at vi heller ikke vet, og at vi derfor leter etter en fosterfamilie for en av dem, og spør om de har lyst å stille opp....

Du kunne feks svart til dem med et frekt smil - nei, det var ikke planlagt, og ikke ønsket heller.... Da vil de få litt å tenke på, om du fleiper eller mener det.

Når jeg har fått personlige spørsmål som jeg ikke liker angående svangerskapet så svarer jeg frekt tilbake. Og da tenker de seg litt mer om.

Typisk - Åh stakkars dere som skal få tvillinger, hvordan skal dette gå ? Da svarer jeg at vi heller ikke vet, og at vi derfor leter etter en fosterfamilie for en av dem, og spør om de har lyst å stille opp....
Haha, nå måtte jeg le :-) Tenker de blir litt satt ut når de får et sånt svar! Må prøve å komme med litt smart svar tilbake jeg også tror jeg :-)

Å du slette tid. Vettu hva folk spør meg om? Om han har lyst på barn?! Ja visst faen har han lyst på barn, visst ikke hadde han trødd på seg en kondom... Hva feiler folk? Å jeg blir så frustrert!

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg har ikke ord, hva folk presterer å si til gravide. Jeg har enda ikke annonsert min graviditet, men har fått spørsmål. Noe jeg har blitt stresset av, for jeg har enda ikke passert de magiske 12 ukene.

Jeg blir så sinna og lei meg av folk som tror graviditet er allemannseie og tar seg lov å spørre om hva som helst. Jeg har en tante som presterte å oute en av svigerinnene mine med å si " si meg, er du bare blitt feit, eller er du gravid?" Hun fikk ikke selv bestemme når hun ville fortelle det til familien.

Det burde være sosialt uakseptabelt å spørre om kvinner om deres graviditet. Man burde vente å se om den gravide anser deg som en person hun vil dele det med...

Off, kjenner jeg føler sterkt om dette :-p

Jeg har ikke ord, hva folk presterer å si til gravide. Jeg har enda ikke annonsert min graviditet, men har fått spørsmål. Noe jeg har blitt stresset av, for jeg har enda ikke passert de magiske 12 ukene.

Jeg blir så sinna og lei meg av folk som tror graviditet er allemannseie og tar seg lov å spørre om hva som helst. Jeg har en tante som presterte å oute en av svigerinnene mine med å si " si meg, er du bare blitt feit, eller er du gravid?" Hun fikk ikke selv bestemme når hun ville fortelle det til familien.

Det burde være sosialt uakseptabelt å spørre om kvinner om deres graviditet. Man burde vente å se om den gravide anser deg som en person hun vil dele det med...

Off, kjenner jeg føler sterkt om dette :-p
Jeg har mange ganger hatt mistanke, men jeg hadde aldri fått meg til å spørre. Regner med at det isåfall er en grunn til at de ikke har sagt noe, så da holder jeg mistankene mine for meg selv til de selv velger å fortelle. Frustrerende at enkelte ikke tenker seg om!

Jeg har mange ganger hatt mistanke, men jeg hadde aldri fått meg til å spørre. Regner med at det isåfall er en grunn til at de ikke har sagt noe, så da holder jeg mistankene mine for meg selv til de selv velger å fortelle. Frustrerende at enkelte ikke tenker seg om!

Enig med deg, har hatt mine mistanker om andre, men holdt dem for meg selv.

Kunne ønske folk kunne tenke seg litt om når de stiller spørsmål relatert til graviditet.

Er endel i familien jeg vet vil komme med kommentarer som
"Oi, det var uventet"
"Trodde dere viste hvordan der ikke ble gravid, jeg"

Og så videre.
Er derfor vi ikke har hatt så veldig stor trang til å fortelle det til noen enda

Alt folk tror er greit å spør om. Jeg hat aldri tenkt på det før. Men forrige uke var det så mange som spurte om det var planlagt, ja det var planlagt, men det er vel uansett vår sak. Har også fått "åh, var det Planlagt, men du har ikke ring på fingen? Ikke forlovet en gang? Det burde dere planlagt også...."
Å etter jeg bjynte få litt mage så driver folk å tar på magen min, til og med folk jeg aldri har sett før. Så lenge noe stikker ut av kroppen så kan det tas på?
Er mye kos med å være gravid for all del, men noen ganger er det behov for utblåsning av irriterende folk også!

Jeg har ikke fått det spørsmålet og kan ikke si at jeg hadde giddet å bli irritert om det hadde kommet heller. Jeg fikk imidlertid spørsmål flere titalls ganger om ikke vi skulle en til snart og lignende. Det er jo også ganske personlig, men jeg tenker at man svarer hvis man vil.

Hadde ikke blitt irritert jeg heller, ser på nysgjerrighet som veldig naturlig hos mennesket og forstår at folk bryr seg. Og så må jeg innrømme at jeg heller ikke tror så vondt om folk at de automatisk tenker at det var et uhell, noe negativt, et barn som ikke er ønsket. Ønsker man ikke barn er det mange muligheter før man kommer til det å bære frem et barn også. Hvis vi hadde blitt uplanlagt gravide hadde jeg bare ledd og sagt "nei, ikke akkurat planlagt, men veldig hyggelig!". Her stusser folk over 2 tette og jeg sier når folk spør "uplanlagt var det jo ikke, det hadde ikke trengt å gå så fort, men vi gleder oss!".

Fikk det sist gang, da jeg ble gravid som 17 åring.. Denne gange har folk spurt meg når neste kom og har ikke sagt noe om det var planlagt fordi det forstår de at det er:) har hele tiden sagt at etter lærlingtiden skal jeg ha fler:) gjør meg ingenting at de spør

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Back
Topp