Utblåsning *jobb*

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg har vært ute av arbeidslivet siden midten av 2011 pga en skikkelig knekk, jeg smalt i den berømte veggen så det holdt! Så har jeg gradvis klart å komme ovenpå igjen, og nå følte jeg meg for første gang klar og virkelig motivert for å jobbe! Fikk meg en liten stilling på sykehuset og var kjempeglad for det! Sjefen ordnet flere dager med opplæring, og jeg fikk satt opp turnus som passet kabalen med mannens turnus.

Men siden jeg har vært så lenge ute av arbeidslivet og yrket mitt, føler jeg meg litt usikker på enkelte ting, alt ble som nytt og mye å sette meg inn i, men jeg prøver så godt jeg kan! Det er jo tross alt ikke alle situasjoner som kommer de dagene man har opplæring..

MEN, at jeg har spurt mine medarbeidere (sikkert mye dumt i deres ører, men for veiledning og kontroll for meg selv, for de vet alle at jeg har vært ute av jobb mange år), så sier de ikke noe til meg, men de går rett til sjefen og sier jeg ikke kan grunnleggende ting. Sjefen overhøvler da meg!! Selv om sjefen selv sa at jeg bare måtte bruke medarbeiderne til å spørre om alt mulig og få veiledning til det jeg trenger!

I tillegg har sjefen nesten doblet antall vakter på turnusen fremover, og sier at det er helt lovlig å jobbe mer i perioder selv om det forblir samme stillingsbrøk! Og sjefen har også satt opp turnusen slik at kabalen vår hjemme ikke går opp, for sjefen bryr seg tydeligvis ikke om hva vi satt opp i fellesskap når jeg gikk inn i stillingen!

Jeg sitter her og er veldig provosert! Der kommer jeg nok ikke til å bli lenge, om det er sånn de skal holde på!

Men syns dere jeg overreagerer? Jeg syns ihvertfall ikke det blir noe kjekt å gå på jobb nå neste gang etter den overhøvlingen jeg fikk, og hva andre tydeligvis mener.. Jeg burde vel heller bare late som jeg kan alt? Det som er qluet?

Edit: skrivefeil

Last edited:
Jeg syns ikke du overdriver og jeg hadde selv vurdert å finne annen jobb, er jo både kollegaer og sjef som er ganske blåst, så du kan finne bedre :)

Gratulerer forresten med å kommet deg ovenpå etter en smell :) lykke til!

Jeg syns ikke du overdriver og jeg hadde selv vurdert å finne annen jobb, er jo både kollegaer og sjef som er ganske blåst, så du kan finne bedre :)

Gratulerer forresten med å kommet deg ovenpå etter en smell :) lykke til!

Takk :) jeg var veldig stolt over at jeg kom i jobb igjen, og gledet meg til vaktene! Men etter den overhøvlingen jeg fikk, dro jeg hjem mens tårene trillet! Sjefen syns jeg viser seg som en drittsekk rett og slett.. Om sjefen vil ta opp noe, så må det kunne gå an å ta det opp på en skikkelig måte! Ikke overhøvle meg slik fordi jeg spør og spør om veiledning!!

Det høres utrolig uproft ut av både sjef og kolleger!

Det syns jeg også!
På jobbsamtalen skrøt sjefen veldig over hvor flinke man var til å hjelpe hverandre der, og at man som nyansatt måtte bruke de andre ansatte og ikke være redd for å spørre om noe!

Kom deg vekk derfra! Uansett hva vi mener, så trives du ikke, og det er sykt kjipt om du skulle ende opp med å gå på en ny knekk!

Jeg hadde ikke trives der heller ;-)

Kom deg vekk derfra! Uansett hva vi mener, så trives du ikke, og det er sykt kjipt om du skulle ende opp med å gå på en ny knekk!

Jeg hadde ikke trives der heller ;-)

Jeg trivdes egentlig veldig godt! Har gått og sagt til andre at de er så hyggelige og greie de som jobber der, og at jeg føler jeg kan spørre om alt. Det endret seg brått gitt! Ganske kjipt å gå fra stortrives til mistrives på et blunk :( men jeg takler dårlig at kollegaer ikke kan si noe til meg, men at de går rett til sjefen og "klager"! Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger, men ikke sånn oppførsel!

Men tenkte hvis det bare er meg som overreagerer,så må jeg heller jobbe mer med meg selv og ikke være så hårsår, om dere skjønner hva jeg mener!

Men tenkte hvis det bare er meg som overreagerer,så må jeg heller jobbe mer med meg selv og ikke være så hårsår, om dere skjønner hva jeg mener!
Skjønner godt hva du mener, og du er ikke hårsår! Merkelig at noen plutselig forandrer seg slik. Har vært borti det selv også, ikke noe god situasjon.

Vet ikke hva du jobber med konkret, men som helsepersonell skal man ikke ta på seg oppgaver uten å være sikker på at man kan utføre de forsvarlig. Det er helt rett av deg å spørre dine kollegaer for å forsikre deg om at det blir rett i stedet for å risikere at ting blir feil. Hørtes ikke ut som et bra arbeidsmiljø :(

Skjønner hva du mener, ja. Syns det er råttent av kollegaene dine å oppføre seg slikt. Eneste unnskyldningen var om liv og helse sto på spill. At du ikke visste hvordan man regnet hvor mye væske man skal ha i en injeksjon feks.

Skjønner hva du mener, ja. Syns det er råttent av kollegaene dine å oppføre seg slikt. Eneste unnskyldningen var om liv og helse sto på spill. At du ikke visste hvordan man regnet hvor mye væske man skal ha i en injeksjon feks.

Det hadde vært noe annet. Hadde jeg gjort en fatal feil, så hadde det selvfølgelig blitt avvik og gått på meg.. Men det var det ikke! :/

BMC: jeg har ikke lyst å gjøre feil,så jeg spør om alt mulig! Ting sitter jo bedre om man spør der og da, enn å gå og gruble og lure på egenhånd..

Jeg trivdes egentlig veldig godt! Har gått og sagt til andre at de er så hyggelige og greie de som jobber der, og at jeg føler jeg kan spørre om alt. Det endret seg brått gitt! Ganske kjipt å gå fra stortrives til mistrives på et blunk :( men jeg takler dårlig at kollegaer ikke kan si noe til meg, men at de går rett til sjefen og "klager"! Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger, men ikke sånn oppførsel!

Jeg hadde nok sagt ifra til mine kolleger, at jeg helst ser at de kommer til meg å sier ifra, istede for å løpe til sjefen. Jeg var i lignende situasjon med min sjef engang, der han rett å slett satt å brøle kjeftet på meg. Jeg sa fint i fra til han om at jeg har en jobb å gjøre, dette gidder jeg rett å slett ikke å høre på! Så forlot jeg kontoret hans. Han kom faktisk å ba om unnskyldning etterpå:-)

Ville prøvd litt til, og ja arbeidsgiver har lov å gi mer jobb i en periode og mindre i andre når du går redusert, avhengig av hvor mange uker turnusen går over... Ville påpekt forsiktig hva dere i forkant har blitt enige om...

Sånn bare for å komme med noen motforestillinger; Jeg kjenner ikke deg som person, så derfor mener jeg ikke det jeg skriver nå er riktig. Det høres ut som om kjemien mellom deg og din nye arbeidsplass ikke er helt optimal. Og nå kommer det jeg håper du ikke tar deg nær av: Kan det være de oppfatter at du maser? At du spør om det samme gang på gang. At det rett og slett ikke virker som om du er særlig lærenem?

For all del. Jeg ønsker ikke å være frekk med deg her. Så istedetfor legger jeg til det som mange andre her har skrevet. Kollegaer skal virkelig ikke oppføre seg sånn. Det skal være lov å spørre om veiledning! Se deg rundt etter noe nytt om det ikke bedrer seg. Man skal trives på jobb! ;) Ønsker deg all hell og lykke til videre.

Og med tanke på vaktene/turnusen som er endret. Ta en tlf til NSF og hør hva de har å si om saken.

Sånn bare for å komme med noen motforestillinger; Jeg kjenner ikke deg som person, så derfor mener jeg ikke det jeg skriver nå er riktig. Det høres ut som om kjemien mellom deg og din nye arbeidsplass ikke er helt optimal. Og nå kommer det jeg håper du ikke tar deg nær av: Kan det være de oppfatter at du maser? At du spør om det samme gang på gang. At det rett og slett ikke virker som om du er særlig lærenem?

For all del. Jeg ønsker ikke å være frekk med deg her. Så istedetfor legger jeg til det som mange andre her har skrevet. Kollegaer skal virkelig ikke oppføre seg sånn. Det skal være lov å spørre om veiledning! Se deg rundt etter noe nytt om det ikke bedrer seg. Man skal trives på jobb! ;) Ønsker deg all hell og lykke til videre.

Og med tanke på vaktene/turnusen som er endret. Ta en tlf til NSF og hør hva de har å si om saken.

Jeg blir ikke fornærmet nei :) Men de faste som jeg har vakter med, har vært der i en årrekke, litt inngrodde på en måte! Der går jo alt på skinner, og de kan alt i søvne! De er jo flinke, ingenting på det! :) men for meg er det veldig mye nytt! Så uten at de sier noe til meg, så kan det hende de syns jeg maser?

Back
Topp