MarsMamma2015
Betatt av forumet
Mange som får det direkte fra arbeidsgiver? Jeg tror ikke jeg gjør det, men håper jo
Og så er jeg litt usikker på om kontordamen på jobb egentlig vet eller om hun bare gjør som hun tror.. Og hvordan kan JEG vite? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg får detDu kan se i kontrakten din, evt får du først vite det når arbeidsgiver sender innteksooplysningen til Nav
![]()
Min arb.giver forskutterer ikkeDe fleste av kundene mine på jobb gjør det heller ikke, men har noen kunder som er bundet av tariffavtaler og de forskutterer. Kan stå i arbeidsavtalen, eller i personalhåndboken, eller i en evt. tariffavtale ...
![]()
Jeg får direkte fra arbeidsgiver...jobber i statlig bedrift
Det er ikke noen på jobben din som har vært i fødselspermison som du kan spørre da?
Har du vært sykemeldt før, i den jobben du har nå? Får du sykepenger fra Nav da, så får du nok foreldrepenger også fra Nav.
Taper dessverre kjempemye på det, når det kommer til feriepenger
Jeg fikk fra Nav med storebror, men nå er vi heldigvis offentlig drifta, så nå får jeg i fra arb.giver!!
Blir godt å slippe å tape nesten 40 000kr i feriepenger i 2015!!!
Jeg får også fra arbeidsgiver, superfornøyd med det, særlig siden de også dekker mellomlegget fra 6G og oppover. Har inntrykk av at mange større arbeidsplasser dekker direkte, men at de mindre, private kanskje ikke gjør det. Hos oss står det i personalhåndboken, men hvis dere ikke har det, kan det godt hende du finner det i arbeidskontrakten.
Jeg får også direkte fra arbeidsgiveren min og får også mellomlegget. Så ingenting endrer seg for meg. Veldig behagelig!
Så kjedelig.. Og det du må huske på da, er at du får etterskuddsbetalt, og det i slutten av hver mnd.. Hos arb.giver får en jo ofte både forskudds- og etterskuddsbetalt..Æsj.. Da fant jeg frem personalboken og lønn under foreldrepermisjon blir ikke betalt av bedriftenKort og greit.
Så kjedelig.. Og det du må huske på da, er at du får etterskuddsbetalt, og det i slutten av hver mnd.. Hos arb.giver får en jo ofte både forskudds- og etterskuddsbetalt..
Og det med feriepenger også, så får du kun feriepenger for de første 12/15 ukene du er i permisjon.. Isteden for for hele året, som er vanlig..
Når jeg fikk eldste så fikk jeg hele 9000kr i feriepenger året etter.. Blei ikke mye ferie på meg da gitt ..