Utalmodig og sutrete baby

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Er klar over at babyer ikke er så veldig talmodige, men mi tar kaka. Noen som har/har hatt babyer som ikke kan leke for seg selv 1 min engang? Mi sutrer/skriker 90 % av tia ho er våken. Kan sutre når hun er på gulvet "alene", når vi er der sammen med henne, på fanget, når hun skal spise og når hun bæres. Er så slitsomt å stort sett aldri ha en fornøyd baby. Hva skal man gjøre med dette da? Bare godta at hun er slik, eller kan noe gjøres? Ideer anyone. ? Hjelp
 
En frisk og fornøyd baby skriker/sutrer ikke. Noen babyer har et veldig stort nærhetsbehov. Invester i et godt bæretøy og la det gå over av seg selv. [:)]
 
ingen vits med bæretøy. Hun skriker/sutrer store deler av tiden hun blir bært og.
 
Har du sjekka at det ikke er noe fysisk galt? Skeivstillinger, kiropraktor osv?

Mer stimuli? Mindre stimuli?
 
høres ut som minste snuppa mi det.hun er enda veldig suttrete og grinete,men nå er hun mere glad å sjarmerende også[:D] hun ble 3 år i september!!!


og frem til hun var to år slet vi veldig.rett og slett.det var noe 24/7.ikke ville hun sove heller så jeg gikk liksom på nåler for å stadig finne nye tid å tilfredstille henne med.for overså jeg det gråt hun i TIMEVIS!!uten overdrivelse.man så henne aldig uten tytt eller kosefille å helst noe å tygge på i tilleg.da kunne hun sitte stille litt.

det er slitsom ja.men trøst deg med at det går over.noen barn er bare mere krevende en andre.
men ta i mot hjelp til avlastning.det gjorde ikke jeg å slet meg helt ut[:'(]det var ikke noe moro å få en smell!

trøste klemmer.hold ut det går over.
 
ORIGINAL: Labambie

Har du sjekka at det ikke er noe fysisk galt? Skeivstillinger, kiropraktor osv?

Mer stimuli? Mindre stimuli?


Har vært hos manuellterapeut. Hun fant stivhet som ble fiksa opp i. Dette var ei god stund før jul. Akkurat for øyeblikket går vi til kiropraktor, og han mente det var litt stivhet igjenn + to punkter til i ryggsøylen og i bekkenet. Driver å behandler det nå, så håper det blir bedre etterpå.

Har blitt verre etter at vi måtte flytte inn hos svigers for en periode. Om det er fordi hun blir tatt opp hver gang det er et kny kan være. Tydelig at hun trives i selskap med mange som duller med henne. Problemet er jo at jeg er mye alene med henne og, og da er det mye hyl og skrik. Litt lettere når sambo er hjemme siden man kan dele på det da.

Aner ikke hva vi skal gjøre
 Edit : Må jo få gjort litt når man er alene og. Lage mat og slikt. Prøver å aktivisere henne med ulike ting da, men stort sett uten å lykkes.
 
Venninna mi har akuratt samme problemet.
han vræler dagen lang...
Så følger med her jeg [8D]
 
Jeg hadde en baby som aldri kunne være alene og gråt og "sutret" hele tiden. Sov ikke på dagen, sov han 10 min så sov han fryktelig lett og våknet av at jeg gikk over gulvet - fryktelig slitsomt.

Her var det låsninger i bekken rygg og nakke som var årsaken + ørebetennelser og magetrøbbel som følge av låsningene.
Vi gikk til kiropraktor noe som hjalp litt, men det forsvant aldri. Kuttet så ut kiropraktor og begynte heller hos manuellterpaeut og da bedret det seg veldig mye. Gikk dit noen ganger for vedlikehold (låsningene gled jo tilbake) og så begynte vi hos soneterapeut/refleksolog. Sistnevnte er den behandlingen han har hatt størst utbytte av slik han er i dag, etter at det kom på gli hos manuellterapeuten.

Griner hun hele dagen/viser tydelig at hun er misfornøyd, så er det som regel en grunn til det - og det trenger ikke bare være behov for nærhet (som i seg selv selvsagt er et viktig behov å fylle), men kanskje også ubehag.

Lykke til!
 
Jenta mi har også et fryktelig nærhetsbehov.. Sitter greit å leker, mens jeg sitter ved siden av, men går jeg bort er det full konsert.. Det hender det hjelper visst jeg finner noe hun engasjerer seg i. Kjøpte baby safe feeder (nett til å ha frukt i, som de kan spise selv) og det hjalp veldigt!!
Jeg spurte hs om hva vi skulle gjøre, og fikk til svar at det var bare å la henne ligge å skrike en stund..
Men mamma hjerte verker, så det rådet følger vi ikke..
 
"Godt" å høre at det ikke bare er vi som har det slik. Det føles nemlig sånn når vi prater med de andre på barselgruppa. Vi går som sagt til kiropraktor nå, så skal gi det en sjangs ei stund. Har vært hos manuellterapeut før, så da gjenstår soneterapeut. Koster det, eller er de gratis for barn?

Ellers har vi og fått beskjed om at hun bare må ligge å skrike, men jeg klarer ikke det. Her og funker babysafefeedern eller en kavring en stund av og til. Og noen ganger funker nye greier ei stunf. Feks sleiver, lokk, våtserviettposen etc.

Om det er flere med tips eller råd, kom gjerne med de[:)]
 
ORIGINAL: Sicily

En frisk og fornøyd baby skriker/sutrer ikke. Noen babyer har et veldig stort nærhetsbehov. Invester i et godt bæretøy og la det gå over av seg selv. [:)]


HAHAHA!!!!! FANTASTISK!!! [;)][;)][;)]
 
Du har sikkert prøvd dette; Men hva med musikk?
Musikk var en stor hit i de urolige periodene her. Kjøpte en cd med "barnevennlig" musikk og spillte!
 
Hva med noe som fascinerer? Lys kanskje - som hun kan utforske eller se på? Vi har en søt "nattlampe" - et dyr med lys som skifter farge, den er en stor hit (både dag og natt)!
 
 
ORIGINAL: trudepude_

Du har sikkert prøvd dette; Men hva med musikk?
Musikk var en stor hit i de urolige periodene her. Kjøpte en cd med "barnevennlig" musikk og spillte!

Hva med noe som fascinerer? Lys kanskje - som hun kan utforske eller se på? Vi har en søt "nattlampe" - et dyr med lys som skifter farge, den er en stor hit (både dag og natt)!


 
Musikk funker av og til det og, om hun kan se hvor den kommer fra. Dvs spille fra mobilen eller noe.
Det med lys har vi ikke prøvd. Skal jammen se om de har noe slikt på lekebutikken her. Takk for tipset[:)]
 
Her kunne/kan ikke mini være alene, det var helt uaktuelt for han. Han er helt frisk, ingen låsninger og slikt. Han har altid vært en glad gutt i super humør så lenge han fikk være med på det som skjer[:)]

Jeg har bare lært meg å leve med det og panlegge dagen ut i fra at han skal ta del av "morroa". Nå er han 13 mnd og støvsuger gulvet, prøver og vanne blomster osv.

Bære tøy er gull vært i tilegg til å sette han i stolen sin rett ved meg når jeg lager mat, gir små smaksprøver en skje og røre rundt med. Og så klart synge sanger og kose oss igjennom husarbeidet, Resten tas når han sover eller vi er 2.
 
En frisk og fornøyd baby skriker/sutrer ikke. Noen babyer har et veldig stort nærhetsbehov. Invester i et godt bæretøy og la det gå over av seg selv. [:)]

Wow. Så glade å fornøyde babyer/barn sutrer ikke?
Gratulerer
 
Haha, oi! Disse babyene over her er jo skolebarn nå :p
Det er jo en litt hard ting å si, da. Hvis fornøyde og friske babyer aldri sutrer, så har babyen min et rimelig kjipt liv, for her sutres det flere ganger om dagen!
 
Back
Topp