Ut på tur...

annkiann

Forelsket i forumet
Vi skal på tur med Kiel-ferga i påska og jeg lurer på hvordan skal jeg gjøre det med sterilisering av flaskene??? Er vel sikkert en micro å låne der... Men hvor lenge trenger man å sterilisere flasker egentlig?? Har jo tenkt å gjøre det så lenge som mulig da.... Noen som har vært avgårde på båt? Hvordan gjorde dere det?

Tror det er en micro du sikkert kan få låne i den ene cafeterian, den som ligger der du kommer inn på båten. Om du får vasket flaskene godt i varmt såpevann så går det nok greit å ikke sterilisere dem.
Når de er rundt 6mnd kan en droppe steriliseringa sies det, selv vasker jeg de godt i varmt såpevann, men koker smokkene da. Har de i oppvaskmaskinen et par ganger i uka på høyeste temperatur.

har aldri sterelisert flaskene til snuppa, eller da gutten min var liten. vasket de som alt annet. men du kan f.eks ringe å bestille en vannkoker å noe å ha flaskene oppi, så vaske de på den måte. vi skal reise me kielbåten i påsken me. så ej tenkte å bare få en vannkoker på lugaren til grøten hennes. å kansje noen dyptalerkena å det som trengs. god tur hvertfall=) håpe det blir fin sjø=) når tid skal dere reise foresten??

ORIGINAL: chriz

har aldri sterelisert flaskene til snuppa, eller da gutten min var liten. vasket de som alt annet. men du kan f.eks ringe å bestille en vannkoker å noe å ha flaskene oppi, så vaske de på den måte. vi skal reise me kielbåten i påsken me. så ej tenkte å bare få en vannkoker på lugaren til grøten hennes. å kansje noen dyptalerkena å det som trengs. god tur hvertfall=) håpe det blir fin sjø=) når tid skal dere reise foresten??

Vi skal reise onsdag og hjem på fredag. Når skal dere? Gleder meg veldig!!! Første turen med lillegutt, blir spennende! Hvor skal du la baby`n sove; vogna el? Jeg har nok flasker, trenger bare å steriliseres en gang i døgnet. Og flaskevarmer har jeg, så det skal gå greit. Her spiser han grøt som blandes med mme.

ORIGINAL: annkiann

ORIGINAL: chriz

Vi skal reise onsdag og hjem på fredag. Når skal dere? Gleder meg veldig!!! Første turen med lillegutt, blir spennende! Hvor skal du la baby`n sove; vogna el? Jeg har nok flasker, trenger bare å steriliseres en gang i døgnet. Og flaskevarmer har jeg, så det skal gå greit. Her spiser han grøt som blandes med mme.

vi reise første lørdagen, skal feire pappa sin bursdag, så blir hele familien på tur. har reist med den båten en gang før da BM var 3mnd. å da lot ej han sove i vogna. er det en tomanslugar så er der veldig liten plass. men det gikk me våres vogn, er basson vogn. så snuppa skal sove i vogna. å dinne gangen får BM sin egen seng. men husk der er mye trekk på lugaren, var det hvertfall på vår, å vi fikk ikke endra...=(. Så greit med det trekke til vogna oppå eller et helseteppe eller noe. lurre faktisk på om ej skal ha dyne istede for vognpose faktisk... hmmm.. så hadde ej me mej en liten pose me vaskepulver sånn ej fikk vasket vekk når han basjet seg ut. hihi..

Back
Topp