Ut på tur med de små

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er det bare jeg som synes det er litt vanskelig?! Får til stadighet spørsmål om å bli med ut på tur.. Men hvordan gjør jeg det med mating, bleieskift osv midt ute i skogen?
 
Er det bare jeg som synes det er litt vanskelig?! Får til stadighet spørsmål om å bli med ut på tur.. Men hvordan gjør jeg det med mating, bleieskift osv midt ute i skogen?
Bleieskift tar jeg i vognbagen eller på bakken/benk oppå et håndkle eller laken som jeg har med. Nå ammer jeg, så da bare stopper jeg og mater der det passer seg og jeg får sittet eller ammer i bæreselen. Med største som fikk flaske gjorde jeg det ganske likt, fant et egnet sittested, blandet flasken og matet. Helt uproblematisk.
 
Er det ikke kaldt å skifte eller å gi pupp ute nå? :p

I vognen er det ikke kaldt å skifte bleie. Og ikke spesielt kaldt å gi pupp ute heller, syns jeg. Det kommer selvfølgelig an på vær og vind, men nå går vi ikke veldig lange turer når det er skikkelig surt. Måtte amme på tur her en dag det blåste skikkelig. Bare la teppe over skulderen og babyen, så var det ikke kaldt i det hele tatt. :) Men det kommer jo helt an på hvor man bor da ;)
 
Ikke når man skal skifte bleie vel?? ;) også blåser det FÆLT her og det går jo igjennom det meste av klær ..
Men man må ikke skifte bleie hvis det kun er tiss. Må man skifte bleie gjør man det bare oppi vognen hvis været er dårlig. Det går helt fint det. Tar jo ikke lange tiden :)
 
Min bæsjer flere ganger om dagen, så det har blitt noen bleieskift på tur. Men når jeg legger ut på "langtur", så er været stort sett bra, så et raskt bleieskift går fint :)
 
Men man må ikke skifte bleie hvis det kun er tiss. Må man skifte bleie gjør man det bare oppi vognen hvis været er dårlig. Det går helt fint det. Tar jo ikke lange tiden :)

Nei jeg behøvde ikke skifte idag altså.. Men bare blir litt stressa av å være ute i mange mange timer med frøkna.. Er ikke snakk om en lang trilletur liksom.. Idag har vi vært ute 5 timer.. er slike dager jeg tenker på endel sånne ting
 
Nei jeg behøvde ikke skifte idag altså.. Men bare blir litt stressa av å være ute i mange mange timer med frøkna.. Er ikke snakk om en lang trilletur liksom.. Idag har vi vært ute 5 timer.. er slike dager jeg tenker på endel sånne ting
Jeg ser den. Jeg er bare innmari sløv på det der selv.. Med storesøster var vi ofte ute hele dager, så ble litt avlært mange tanker og bekymringer da, og skiftet på henne der jeg var, så for meg føles det naturlig å bare fortsette med det. Med jeg har styra fælt med amming ute og kulde og vind. Tok litt tid før det ble en naturlig greie for meg med god løsning.
 
Jeg ser den. Jeg er bare innmari sløv på det der selv.. Med storesøster var vi ofte ute hele dager, så ble litt avlært mange tanker og bekymringer da, og skiftet på henne der jeg var, så for meg føles det naturlig å bare fortsette med det. Med jeg har styra fælt med amming ute og kulde og vind. Tok litt tid før det ble en naturlig greie for meg med god løsning.

Ja var ute med storebror også men han er født i april, så var liksom helt andre temperaturer å forholde seg til ;)
 
Sitter du bare inne? Er da ikke noe problem å bli med ut på ting. Bare å planlegge litt og kle på ungen :)
 
Sitter du bare inne? Er da ikke noe problem å bli med ut på ting. Bare å planlegge litt og kle på ungen :)

ehm, nei?? Er ikke akkurat snakk om å ut på trilletur dette da. Er snakk om å dra ut på typisk søndagstur til gapahuk/skogstur/fjæra osv. i mange mange timer med grilling +++ Så lenge frøkna ligger i vogna og har det varmt og godt så er jeg ikke akkurat utrygg på sånt. Men jeg synes vårlufta er skummel fordi det ofte virker varmere enn det egentlig er. Og når man er ute i mange timer så er det flere måltid, bleieskift ++ Samt at hun gjerne ikke vil ligge i vogna hele tiden når hun ikke sover...
 
ehm, nei?? Er ikke akkurat snakk om å ut på trilletur dette da. Er snakk om å dra ut på typisk søndagstur til gapahuk/skogstur/fjæra osv. i mange mange timer med grilling +++ Så lenge frøkna ligger i vogna og har det varmt og godt så er jeg ikke akkurat utrygg på sånt. Men jeg synes vårlufta er skummel fordi det ofte virker varmere enn det egentlig er. Og når man er ute i mange timer så er det flere måltid, bleieskift ++ Samt at hun gjerne ikke vil ligge i vogna hele tiden når hun ikke sover...
Jeg syns også vårlufta er skummel. Var ute hele dagen på skogstur for noen uker siden, med ull og vindtett dress på mini, så var han god og varm i bæreselen når han ikke ville ligge i vogna. Tok raske bleieskift i vogna og ammingen gikk fint med et ekstra teppe. Han koste seg ved bålet og vi hadde en strålende dag :) Kjøp en vindtett dress fra PoP brukt, de små størrelsene selges mye av på finn. Jeg fikk min i str 62 for 100 kr ;)
 
Hva gjør dere hvis frøken nekter å ligge i vognen? Min sover maks 30 min om gangen og når hun er våken vil hun ikke ligge i vogn og blir bare skriking :(
 
Back
Topp