Ut på reise med spedbarn

Malene_91

Andre møte med forumet
Heisann.

Om tre uker skal jeg og datteren min på 2 og en halv mnd ut på reise med fly. Vi skal først reise med fly fra Evenes til Gardermoen, for så å ta toget fra Gardermoen til Hamar.

Det jeg lurte på var om noen hadde noe tips på hva som er lurt å tenke på under reisen, hva er lurt å ha med i umiddelbar nærhet (stellebaggen) og lignende. Er det noen som kan dele sine erfaringer , tips og triks? Hadde vært evig takknemmelig.

NB: Skal ha bæresele for å gjøre transporteringen fra A til B enklere
 
Nok bleier og et klesskift eller to samt gulpekluter. Om du må skifte bleie på flyet kan det være lurt å pakke en liten pose med bleie, noen kluter og et engangs stelleunderlag så du slipper å dra med hele stellebagen inn på flytoalettet.

Jeg ammet mini på vei opp og ned for å utligne trykk. Ta evt med saltvannsdråper i tilfelle og smokker om hun bruker det.

Syns det er enkelt å dra med liten baby, værre når de blir større ;-)
 
Ville ammet babyen på veien opp så babyen ikke får vondt i ørene. Ellers har mange fly en liten pute som gjør at babyen kan ligge behagelig oppå deg hele flyreiser. Ville hatt med bæresele. Mye lettere å komme seg frem på flyplass og ellers
 
Back
Topp