Ut og fly?

Ja, flyr til New York om 12 dager :) har snakket med legen om det og han mente der var null problem.. Kom ikke engang med tips om støttestrømper eller noe :P så jeg tror flyturen skal gå bra, mer bekymret for bekkenet etter shopping med svigermor.. :D : D

Jeg skal reise opp og ned og nord og sør i sommer, men er kun innenlands så det bi heldigvis kortere strekk :)

Skal fly når jeg er 20 uker og hjem når jeg er 23 uker.:) først 1,5 t også ca 7 timer rett etterpå. Er jo innen Europa da...
Tror det skal gå fint.:)

Lurer på om det svangerskaps dokumentet er godt nok å ta med eller om man bør få lege til å lage noe på engelsk for å beskrive termin, helse o.l...

Skal fly når jeg er 20 uker og hjem når jeg er 23 uker.:) først 1,5 t også ca 7 timer rett etterpå. Er jo innen Europa da...
Tror det skal gå fint.:)

Lurer på om det svangerskaps dokumentet er godt nok å ta med eller om man bør få lege til å lage noe på engelsk for å beskrive termin, helse o.l...
Min lege mente jeg ikke trenger å ta med noe dokumentasjon.. Men ring å hør hva di sier på ditt legekontor, min lege kan være litt vell avslappet..

Jeg skal fly til Spania når jeg er 28 uker på vei ;)

Min lege mente jeg ikke trenger å ta med noe dokumentasjon.. Men ring å hør hva di sier på ditt legekontor, min lege kan være litt vell avslappet..
Jeg tenkte å ta det med han når jeg skal neste gang i juni.:) tror jeg vil ha noe engelsk for sikkerhets skyld.... De håndskrevne norske legeskrift notatene på journalen vil neppe duge i Spania.:p

Der var tråden ja. Jeg har nemlig vært så "gal" at jeg har bestilt høstferietur til familien. Litt sprøtt til å være meg, men skulle jeg ikke være i form så tenker jeg at da får de andre dra. Svigers er i området og kan hjelpe med barnepass så vi kan slappe av og kose oss litt før babis kommer ❤️️ er til Nice så ikke så langt eller for varmt. Men jeg elsker sol og sommer og det blir fint å lade batteriene før mørk høst og babytid. Er 7 uker igjen når vi flyr hjem. Skal nok gå bra ✈️

Jeg skal fly til Spania når jeg er 15uker på vei:) + en tur til nordnorge når jeg er ca 20 uker. Skal nok gå bra:) Når det gjelder dokumentasjon mener jeg at det skal være godt nok å ta med det svangerskap skjemaet man får hos legen på første kontroll :)

Jeg blir så stressa når jeg flyr pga flyskrekk at jeg absolutt ikke skal ut og fly i sommer. Gjorde det under første graviditet og fikk sånn panikk at mannen sa "aldri mer når du er gravid". Så jeg avlyser med litt tungt hjerte turen til nordnorge i sommer...

Jeg blir så stressa når jeg flyr pga flyskrekk at jeg absolutt ikke skal ut og fly i sommer. Gjorde det under første graviditet og fikk sånn panikk at mannen sa "aldri mer når du er gravid". Så jeg avlyser med litt tungt hjerte turen til nordnorge i sommer...

Så synd... Er det ingen mulighet for å bruke bil nordover? Eller ta toget hvis det går langt nok? Vi hadde bilferie i Nordnorge for tre år siden, vi brukte to uker fra Oslo til Tromsø og tilbake, og fikk opplevd fantastisk mange flotte steder. Hvis man besøker familie, ønsker man sikkert ikke å bruke så mange dager på reise, så det spiller så klart inn hvor langt man skal og hvor lenge man orker å sitte i bil.

Jeg må passe på å ha god forsikring ser jeg. Reiser til USA i uke 20. Lengste flyturen er på 9 timer.. planlegger støttestrømper, og mye gymnastikk i midtgangen, pluss å drikke mye vann. Så får jeg meg en del turer på do også :)

Så synd... Er det ingen mulighet for å bruke bil nordover? Eller ta toget hvis det går langt nok? Vi hadde bilferie i Nordnorge for tre år siden, vi brukte to uker fra Oslo til Tromsø og tilbake, og fikk opplevd fantastisk mange flotte steder. Hvis man besøker familie, ønsker man sikkert ikke å bruke så mange dager på reise, så det spiller så klart inn hvor langt man skal og hvor lenge man orker å sitte i bil.

Ja, det er jo litt synd. Vi skulle ha besøkt faren min, så det blir for langt å bile, da går mesteparten av tiden med til det. Har vurdert tog til Trondheim og hurtigruta derfra til Harstad, men det tar tid det også! Men kanskje det blir løsningen likevel...

Hurtigruta er jo også en fin tur! Hvis dere klarer å se på det som en opplevelsesreise og ikke en transportetappe, gjør det kanskje ikke like mye at deler av tiden går med til reisen. Men jeg skjønner godt at du vil kjenne på det en stund. Jjeg bruker også lang tid på endel avgjørelser for tiden!

Akkurat vært en tur til London, og det gikk veldig fint! Er bare 13+2 og lite plager, så har kost oss masse!! Eneste at d ble mye gåing på asfalt, og det kjennes på kroppen for å sin sånn!! Jeg tør ikke bestille tur langt fram merker jeg, da jeg ikke vet hvordan formen blir... men har sykt lyst på en ukes sydentur i sommer, men spørs isåfall om d bare blir restplass... om formen tillater det :)

Back
Topp