Ut og fly

Vinaja

Blir kjent med forumet
Hei ! Jeg skal ut og fly med min lille prins på 2 månder, og da må vi ha med vogna. Jeg har skjønt at man må ha en sånn bagg til den.
Noen som vet hvem som passer til emuljonga og hva den eventuelt koster ? Er det også noen som vet om biltilsynet låner ut bilstoler slik at jeg slipper og ha med den også ?

Ja, du må ha en PramPack!:) Ligger mange til leie på finn.no, sjekk der!

Vet også at det er flere butikker som selger bilstoler som leier ut også! :)

Du må jo absolutt ikke ha prampack nei.
Jeg har flydd med vogna til snuppa 6 ganger nå, og pakker den kun inn i sånne store poser som du får på flyplassen der du leverer spesialbagasje.
Gidder ikke bruke 2000 kr på prampack nei :P

if forsikring leier ut bilstoler btw, men den kan bare settes oppi vogna også :)

Ok Ja men da skal jeg sjekke med if. Men Har hørt noe om at vist man bare pakker i plast får man ikke forsikring vist vogna går i stykker ?

Vinaja skrev:
Ok Ja men da skal jeg sjekke med if. Men Har hørt noe om at vist man bare pakker i plast får man ikke forsikring vist vogna går i stykker ?

Hør med forsikringsselskapet ditt.
Jeg får dekket det av min reiseforsikring.
Dessuten er det faktisk flyselskapene som står ansvarlig for godset de flyr.
Ta bilder av vogna før turen så du kan vise til hva som eventuelt er ødelagt etterpå.

Men altså, de er forsiktige med vogner. Aldri fått en skramme på min :)

Buffeluremamma skrev:
Vinaja skrev:

Hør med forsikringsselskapet ditt.
Jeg får dekket det av min reiseforsikring.
Dessuten er det faktisk flyselskapene som står ansvarlig for godset de flyr.
Ta bilder av vogna før turen så du kan vise til hva som eventuelt er ødelagt etterpå.

Men altså, de er forsiktige med vogner. Aldri fått en skramme på min :)

Litt avhengig av hvilket selskap man flyr med. Norwegian sender ikke vogner uten at man signerer en "limited release" hvor de fraskriver seg ansvaret nær vogna ikke pakkes forsvarlig. Plastposer er ikke forsvarlig, og da er de ikke erstatningspliktige.
Og de er ikke spesielt forsiktige med barnevogner nei..., :s

Hvis du vet at du skal ut å fly mer med vogn senere ville jeg helt klart investert i en prampack! Hvis ikke, ville jeg leid en. Det er jo utrolig surt da om vogna skulle gå i stykker, og da sitter du der å må betale hele reparasjon/evt ny vogn på egen regning. Hvertfall med norwegian. Og til opplysning, prampacken koster ikke 2000kr (!), den koster 1499,-, men den finnes også ofte på tilbud til 999,-.

Senator Malin skrev:
Jeg reiste med SAS desember 2007 og den ble ødelagt under reisen. Fikk ny vogn :)

sas dekker skadene, men ikke norwegian.

MammaKarri82 skrev:
Senator Malin skrev:
Jeg reiste med SAS desember 2007 og den ble ødelagt under reisen. Fikk ny vogn :)

Nei, men reiseforsikringen gjør vel det?

Senator Malin skrev:
MammaKarri82 skrev:
Senator Malin skrev:

Nei, men reiseforsikringen gjør vel det?

Jeg er ikke sikker, men norwegian sier jo direkte at de ikke dekker skader av vogner uten prampack (forsvarlig pakking), og så lenge de opplyser det så kan reiseforsikringen krangle på det?
Jeg trodde vogna mi var ødelagt en gang etter jeg flydde med norwegian, og jeg hadde flydd med prampack. Norwegian skrev ut verdipapirer til ny vogn på stedet med en gang, slik at jeg kunne dra rett på barnas hus og få evt ny vogn/rep. Visste seg at det var en liten sak som de fikset på stedet, men veldig lett dog;)

Men er den prampacken så bra da?? Vet om flere som har fått ødelagt vognene alikevel.

forsikringsselskap dekker ikke kosmetiske skader uten prampack! SAS dekker om detgår ut over bruken,knekte hjul,rygg,kalesje osv.

ville deg investert i pram pack,den kan du jo selv leie ut for en 100lapp tilvenner og kjente,vips er den dekt på 1,2,3

vi fikk får nye vogn ødelagt i prampacken,men det er jo ikke noe problem,fikk penger fra widerøe til nytt understell med en gang.

Eg ville lånt ein prampack, evt kjøpt ein.
Den passar til Emmaljunga vogn, og det mest geniale med den er at den ikkje blir veid, me har pakka nesten alle kle/utstyr/bleier osv oppi vogna, og så inn i prammen, så slepper ein å bruka plass i kofferten sin til det :o))

sogn78 skrev:
Eg ville lånt ein prampack, evt kjøpt ein.
Den passar til Emmaljunga vogn, og det mest geniale med den er at den ikkje blir veid, me har pakka nesten alle kle/utstyr/bleier osv oppi vogna, og så inn i prammen, så slepper ein å bruka plass i kofferten sin til det :o))

DET kommer helt an på! vår ble veid en gang,etter det har vi kun lagt bleier,dyne og puter oppi. kjipt å stå der uten plass til alt man har stappa i pram packen om de nekter pga vekta. vi skulle til bankok,hadde 6 kg for mye i den... det var alt utenom selve vogna...

Back
Topp