Ut med venninner

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hvordan er sosiallivet deres? Jeg er klart å stikke av 2-3 timer på kveldstid et par ganger. Babyen er 6 mnd og jeg så godt som fullammer ennå. Hun er ikke interessert i mat.. hun tar heller ikke flaske, så det er vanskelig å overlate henne til pappaen på kveldstid. Hun legges rundt 19.30 og våkner alltid en eller to ganger på kvelden for å få pupp.

Har veldig lyst til å dra ut å spise og ta et glass vin med venninner på lørdag, men så var det babyen da.. Det er litt fristende å dra og satse på at hun roer seg uten meg. Blir det krise er jeg 15 min unna. Hva ville dere gjort?? Savner å være sosial med venninner..
 
Hadde det vært meg hadde jeg gått ut. Men ikke drukket alkohol. Våkner hun så mulig far greier og få hun til og sovne igjen uten puppen :)

Og får han ikke det så er du i det minste i nærheten.
 
Min er likedan, selv om ammingen går litt opp og ned. Jeg personlig hadde ikke gått ut, men jeg har jo forståelse for at andre ønsker det. Jeg tror vi mødre er mer engstelig enn nødvendig. Du er jo kun et kvarter unna som du sier, så det er ikke krise om mannen ringer og du må hjem.
 
Jeg har hatt kjøretimer siden januar, ca to timer hver gang. Vesla er blitt fullammet hele tiden og kun begynt med noen måltider nå, hun er straks 7 måneder.

Pappaen har måttet ta noen kamper men sånn er det jo bare. Baby må bli kjent med og vant til han også. For vår del er det i hvertfall viktig da det er kun én måned til jeg begynner å jobbe igjen... :(
 
Vi har testet noen ganger med at pappaen har prøvd å roe lille etter at hun våkner på kvelden, det tar litt lenger tid enn med meg men han klarer det. Så jeg føler jeg kan trygt gå ut med venninner et par timer eller dra på trening. Men selfølgelig ikke altfor lenge. Funker bedre at han roer henne på kvelden hvis hun våkner enn at jeg drar ut en tur når hun er våken, da blir det katastrofe[emoji4]
 
Vi har testet noen ganger med at pappaen har prøvd å roe lille etter at hun våkner på kvelden, det tar litt lenger tid enn med meg men han klarer det. Så jeg føler jeg kan trygt gå ut med venninner et par timer eller dra på trening. Men selfølgelig ikke altfor lenge. Funker bedre at han roer henne på kvelden hvis hun våkner enn at jeg drar ut en tur når hun er våken, da blir det katastrofe[emoji4]
Kjekt at det funker. Sikkert fint å få noen timer enten for seg selv eller med andre. Vi har testet noen ganger tilsammen nå (julebord i fjor, konsert og nå på venninnekveld) Måtte dra hjem hver gang etter en time ca. Nå på lørdag rakk jeg å få servert middagen
restauranten før jeg måtte dra hjem. Da hadde hun skreket lenge.. :( Hun sovner så sent på kvelden, så kan ikke dra etter hun har sovnet. Da er det en time til min leggetid. Hehe.. håper på bedre tider snart.. :)
 
Ville dratt ut :) Så får pappan prøve litt hjemme! Mysterisk nok så kan det faktisk funke noen ganger. :D

Quoter denne:p
Nå som snupp kan få grøt osv så er ikke problemet at hun ikke får i seg mat, men mer trangen etter kos/pupp- noe jeg selv forøvig bør være flinkere med å få henne til å sovne/roe seg uten mtp fremover.

Tror pappaen synes det er myyye lettere å ha henne alene enn hønemor meg som hele tiden skal fortelle osv.
Første gang bør man ikke være lenge borte/langt vekke men heller ta steg for steg- er en tilpasning/øvings sak for både deg å baby.
Å kunne gå ut å taet glass vin og to skal ikke være et problem, dog heller ikke være en bekymring for deg men tror nok at når du først kommer deg ut så blir det lettere og tryggere (om du/dere forstår hva jeg mener)
Det er en litt tøffere og bråkete kamp å legge mini uten mammas pupp som også er tilstede som nevnt over MEN det går helt fint, baby skal ha det fint har jeg hørt. Er jo like trygg med pappaen:)
 
Back
Topp