Ut å reise

Babyønske2018

Blir kjent med forumet
Noen her som har tenkt seg utenlands i sommer? Lurer litt på hvordan forhåndsregler man burde ta? Jeg skal reise 26. mai og det er akkurat når jeg har bikka 12 uker:)

God håndhygiene. Unngå uvasket frukt og grønt og kjøtt som ikke er gjennomstekt.
Ellers er det vel bare å reise og kose seg.
Det sies vel at man skal være forsiktig med sola da man lettere får pigmentflekker.

Nå vet jeg ikke hvor du skal da, men vi reiste da jeg var fem måned på vei med frøkna til Kanariøyene. Og da spiste jeg ikke salat på restaurant, jeg ba om brus uten isbiter og var nøye med håndhygienen :) reis og kos deg! :D

Leste på nettet at det er anbefalt å ta med deg det helsekortet du får av lege/jm.

Om du ska fly er noen flyselskaper vanskelig og vil ha skriv fra legen om at du er "fit for flight". Virker som info om det er lett å finne om du søker på gravid og flyselskapet [emoji4]

SAS hadde ingen andre krav enn at når det nærme seg termin så vil de ikke ha deg med. Hvertfall på kortere turer, sjekket ikke langtur da jeg ska bare til London selv [emoji4]

God håndhygiene, og god hygiene generelt. Ellers er det vel å leve som normalt, slik du gjør her i Norge som gravid.

Pass på å bruke solkrem. Kanskje ikke bli helt overopphetet.

Har reist rundt i Asia og ellers i Europa som gravid. Ingen problem.

Jeg også skal reise utelands når jeg er 12 uker. 1 uke til Rhodos :)

Kommer til å gjøre som de skriver ovenfor her. Ikke spise salat, ikke springvann og passe på å ikke bli overopphetet ;)

Okei, tusen takk for svar alle sammen:) Skal til Kreta en uke og da er det greit å høre litt erfaringer[emoji4] Setter pris på god svar. Tusen takk:)

Back
Topp