Utålmodig!!!

Angelicka

Forumet er livet
Venter på denne timen til utredning, men den dukker jo aaaaldri opp i posten! Noen som vet hvor lang tid det tar før etter man har vært hos legen? Jeg er en skikkelig utålmodig sjel, og ønsker virkelig jeg kunne hatt en dato å forholde meg til nå!
Er på dag 58 i dag uten tegn til TR.. Frustrerende greier[:'(]

Hei! Jeg var hos legen for 2 uker siden. På mandag fikk jeg brev i posten om at det var ca. 3 mnd ventetid for utredning på GYN. Det eksakte tidspunktet for timen min skulle komme senere. Jeg ble skikkelig deppa av at det var så lang ventetid! Likevel går dagene fort, og plutselig er vel dagen der....! Får satse på at det blir fortgang i sakene etter det!

Ønsker deg lykke til, Angelicka! Håper ventetiden din blir kortere! (Det stod også i brevet at mange fikk komme mye tidligere, så jeg håper de har satt datoen litt fram i tid, slik at det i alle fall ikke blir lengre enn 3 mnd...) Sikkert individuelt fra sykehus til sykehus hvor lang ventetiden er! Alternativt går det ann å bestille time på en privat klinikk, men dette koster mer! Håper det snart er din tur til å bli gravid!!! [:)]

Fra legen henviste til eg fikk brev frå gyn. så tok det ca 2-2,5mnd. Men når det var gått 2mnd, så ringte eg til kontordama hans og hørte om eg var kommet i systemet. Og det var eg, å fikk då vite at eg hadde time den og den dagen, men at eg kom til å få et brev om det også. Så fikk vel brev ca 1mnd før eg skulle inn..

Trur nok i grunn at han gyn. ikkje såg på min henvisning som "viktig" og at andre dermed blei tatt føre. Er denne gyn. som tar ul og forskjellig her dersom du er gravid. Veldig veldig flink og utrulig hyggelig å ha å gjer med. Du kan også få ul og sånt på sjukehuset, men når eg blir gravid, så vil eg ha han å forholda meg til[:)] Og det får eg nok. For blir eg gravid, blir det tidlig ul, er hvertfall det han har sagt til meg. Mtp pergo, for å sjekke om det kan være to eller ein

Oi! Så lenge bare for henvisningen! Har bare ventet litt over en uke siden jeg var hos legen da[8D] Men kan jo alltids ringe sykehuset og høre hvor lang tid det normalt tar[;)]

Med meg tok det bare 3 uker fra jeg var hos fast legen til jeg hadde time hos gyn. Men det varierer nok fra sted til sted. Hadde ringt gyn der og hørt om de har mottatt henvisningen og om de evnt. har lang ventetid. Er det veeeeldig lang ventetid har du jo private klinikker der og ?? Når jeg bodde der nede var jeg hos en gyn på Stord som var super !!! Fikk henvisning med meg fra fastlegen og måtte derfor ikke betale noe mer enn hos vanlig spesialist. Vet ikke hvordan det fungerer nå ?

Fra jeg var hos legen og fikk henvisning tok det nesten 4 uker før jeg fikk brev fra gyn, men det var fordi legen min hadde glemt å sende henvisningen. Tar vel ca 2 uker tenker jeg. Og fra jeg fikk brevet til jeg hadde time tok det 3 mnd. 3 laaaaaaange mnd [:-]

Her sa legen til meg når jeg burde forvente svar.. 10-14 dager. Fikk brevet med henvisning innenfor to uker.

Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok for meg, fikk brevet fra sykhuset 1-2 uker etter at legen min sendte det. Tror faktisk jeg var inne på sykhuset og startet utredningen 4-5 uker etter at fastlegen min sendte søknaden til sykehuset, men så var det vel 3 uker ventetid på lap, og så gikk det sin vante gang, ikke så veldig fort men jeg kan ikke klage heller - problemet var ventetiden på fertilitetsklinikken.

Får vel smøre meg med litt tålmodighet da. Om noen har litt ekstra tar jeg gjerne imot[;)] Nå prioriteres eksamen først og fremst, så om jeg ikke har hørt noe før etter den, så ringer jeg vel tenker jeg[:)] 

Det ser nok slik ut at det først blir eksamen før dere kommer igang, men det er nok greit også slik at du retter tankene dine mot noe som er så viktig nå - der legger du jo fremtiden din og at du kan være en god forsørger for dine kommende barn. Jeg er vel litt betenkt her, det kan nok være at du er så uheldig at det ikke blir så veldig fortgang før etter sommerferien, men jeg håper at det blir mer enn bare den første timen til utredning før sommeren da. Dersom det blir HSG og slikt så er jeg vel redd for at det kan drøye litt. Men det er vel ikke så mye å gjøre med dette tenker jeg.

Nei, jeg har vel egentlig litt mer roen nå. Er jo ikke ferdig utdannet før neste sommer, så det gjør liksom ikke noe om jeg ikke blir gravid før i september før min del[;)] Så da går det liksom greit rett og slett. Og om jeg blir gravid før den tid, så er det jo bare en stooor bonus[:D]

Back
Topp