Utålmodig!

Amber

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Sjette natta på rad med plagsomme maserier. Savner å sove jo.. i natt var det så ille at jeg lå med rieteller, litt vel optimistisk. Ser på alt som tegn på at det skjer snart, selv om jeg "bare" er 36+5 i dag.

Hodet er festet (var ihvertfall litt festet for to uker siden), slimproppen har gått, og jeg har så mye kynnere og nedpress at nå er jeg drittlei! I går trodde jeg at vannet mitt gikk til og med, men ingen fødsel enda så det var nok bare lureri. Lov å håpe på fullmånefødsel? Har lite lyst å gå en måned til slik som dette!

Tenker jo at baby har godt av å være i magen litt til, men jeg sliter med å holde motet oppe om dagen altså :p Andre utålmodige?

Fullmåne, ja, du sier noe. Er fullmåne i natt. Satser på fødsel for mange ja :p selvom jeg ikke tror på det i det heletatt, hehe.
Jepp, lei. Mye vondt. Ingenting synlig som skjer. Er 39+2 og det er svært tungt denne siste tida. Hver dag er som en uke synes jeg :p

Er utålmodig på en litt annen måte.. Selv om det er tungt nå, synes jeg det er helt overkommelig fortsatt (39+2) og jeg sover godt om natta, MEN blir litt gal i hodet over å ikke vite når ting skal skje, mest pga at jeg har ei til på 2 år og alt det praktiske rundt det...

Fullmåne, ja, du sier noe. Er fullmåne i natt. Satser på fødsel for mange ja :p selvom jeg ikke tror på det i det heletatt, hehe.
Jepp, lei. Mye vondt. Ingenting synlig som skjer. Er 39+2 og det er svært tungt denne siste tida. Hver dag er som en uke synes jeg :p

Pleier ikke tro på slikt selv, men nå er jeg så klar at jeg velger å tro på det allikevel. Selv om det er uetisk å ønske for tidlig født baby :p har følt jeg har feil termin hele svangerskapet da, ettersom datoen ikke stemmer overens med eventuelle tidspunkt for befruktning (jeg var bortreist) x).

Ikke rart du er lei med alt det du går gjennom da <3 men du nærmer deg jo termin veldig ihvertfall! Satser på at du får baby i armene veldig snart :)

Er utålmodig på en litt annen måte.. Selv om det er tungt nå, synes jeg det er helt overkommelig fortsatt (39+2) og jeg sover godt om natta, MEN blir litt gal i hodet over å ikke vite når ting skal skje, mest pga at jeg har ei til på 2 år og alt det praktiske rundt det...

Skjønner deg godt, selv om jeg ikke har en unge fra før å tenke på i tillegg. Er frustrerende å ikke vite! Her er typen på jobb en time unna fra morgen til kveld hver dag, og bilen vår har havarert, så jeg aner ikke hvordan vi skal ordne alt. Vi bor også nesten en time fra sykehuset, så er ganske avhengig av å ha en bil til hjemturen ihvertfall.

Pleier ikke tro på slikt selv, men nå er jeg så klar at jeg velger å tro på det allikevel. Selv om det er uetisk å ønske for tidlig født baby :p har følt jeg har feil termin hele svangerskapet da, ettersom datoen ikke stemmer overens med eventuelle tidspunkt for befruktning (jeg var bortreist) x).

Ikke rart du er lei med alt det du går gjennom da <3 men du nærmer deg jo termin veldig ihvertfall! Satser på at du får baby i armene veldig snart :)
Ja, man kan jo overbevise seg selv om mye, jeg synes det er gøy å late som for meg selv at jeg tror på sånt, blir liksom mer spennende hehe :) mange jeg kjenner tror på det. Hvem vet, det er mye rart med månen ;) blir spennende å logge på her i morgen tidlig :D forhåpentligvis med min egen baby i armene:hilarious:

Spennende å se når du føder da, venter fødselen to dager er du jo innafor :) !
Det går fort får vi håpe.

Ser vi er i samme båt ja, det som også bidrar for min del er det at magen er i veien for 2-åringkos og at jeg hopper rundt med henne på gulvet.

I hear you!! Er så frustrenende med alle tegnene som ikke fører til mål ... ;)

Har også litt det praktiske å tenke på med barnepass. Min mamma er her på besøk, kom på torsdag da vi dro på sykehuset for første gang, men det kom jo ingen bebis.. Har sagt til henne at hun kan få dra hjem imorgen hvis det ikke skjer noe før det. Hun bor 5 timer unna..

...Selv om det er uetisk å ønske for tidlig født baby :p har følt jeg har feil termin hele svangerskapet da, ettersom datoen ikke stemmer overens med eventuelle tidspunkt for befruktning (jeg var bortreist) x).

"For tidlig" er vel før uke 36, er det ikke? Starter det nå, kan du tillate deg å tenke at kroppen vet bedre enn statistikken.

Kjipt med havari. Har du lagret nummeret til taxi?

I hear you!! Er så frustrenende med alle tegnene som ikke fører til mål ... ;)

Har også litt det praktiske å tenke på med barnepass. Min mamma er her på besøk, kom på torsdag da vi dro på sykehuset for første gang, men det kom jo ingen bebis.. Har sagt til henne at hun kan få dra hjem imorgen hvis det ikke skjer noe før det. Hun bor 5 timer unna..

Ikke sant? Jeg kommer ikke til å tro på at fødsel er i gang når den faktisk er det uansett hvor vondt det gjør. Nå skal jeg la være å tolke :p haha.

Er så typisk om ungen kommer rett etter at mammaen din har kommet seg hjem da (nei off, sorry!). Slitsomt med det praktiske å tenke på i tillegg. Håper nurket ditt kommer mens mammaen din er hos dere da :)

"For tidlig" er vel før uke 36, er det ikke? Starter det nå, kan du tillate deg å tenke at kroppen vet bedre enn statistikken.

Kjipt med havari. Har du lagret nummeret til taxi?

Jeg trodde også prematur var før uke 37, men de fleste sier før fullgåtte 37 uker (altså 38+0). Så da har jeg ikke våget å tenke at det er innafor helt enda :p

Har ikke lagret nr til taxi nei, må kanskje gjøre det. Håper jeg slipper å bruke det da, for det blir en dyr taxitur, og penger florerer det ikke akkurat av her. Er glad bilen stoppa før fødsel, og ikke på vei til sykehuset liksom. Men innmari kjipt å stå uten når vi bor såpass øde som vi gjør :/

Ser vi er i samme båt ja, det som også bidrar for min del er det at magen er i veien for 2-åringkos og at jeg hopper rundt med henne på gulvet.
Mhm.. Tror ikke min husker hvordan det er å ha en mamma uten stor mage en gang jeg ;-) Vel, sånn er det bare og vi må være stolte og glade over at vi gir våre små småsøsken! :-)

Mhm.. Tror ikke min husker hvordan det er å ha en mamma uten stor mage en gang jeg ;-) Vel, sånn er det bare og vi må være stolte og glade over at vi gir våre små småsøsken! :)
Ja, det hjelper å tenke på det :)

Ikke sant? Jeg kommer ikke til å tro på at fødsel er i gang når den faktisk er det uansett hvor vondt det gjør. Nå skal jeg la være å tolke :p haha.

Er så typisk om ungen kommer rett etter at mammaen din har kommet seg hjem da (nei off, sorry!). Slitsomt med det praktiske å tenke på i tillegg. Håper nurket ditt kommer mens mammaen din er hos dere da :)

I know!! Garantert kommer babyen når mamma er på vei tilbake :P Men vi skal nok klare å alliere oss med noen flere barnevakter!

Jeg trodde også prematur var før uke 37, men de fleste sier før fullgåtte 37 uker (altså 38+0). Så da har jeg ikke våget å tenke at det er innafor helt enda :p

37 fullgåtte uker er 37+0 :) Sjekket det opp for litt siden da jeg selv var litt forvirra!

Back
Topp