Ustabilt leie

Tusen takk :) Er veldig spent, så vi får se hva som skjer og hva de anbefaler <3 Jeg skal til Levanger sykehus :)
Hvordan gikk det med deg i dag? Og hva kom dere frem til?
Bekkenet mitt var mer enn innafor på minstemål så jeg går for setefødsel. Betryggende å vite at om jeg skulle ombestemme meg så er det greit det også.

Her ble det lle turneren her hadde snudd hodet ned nå, lå litt unormalt mye bøyd i rygg, ikke festet men de 4 legene som kom for å se mente at han kom bare til å rotere med hodet i bekkenet nå fremover og ikke være noe problem til å komme ut <3 Ultralyden vår forrige uke hadde vært stor snakkis på gyn så mange som var nysgjerrige :P Så da løste det seg selv ser det ut som og vi går for vaginal fødsel :-) Men med beskjed om å komme inn med en gang det er rier, ikke vente noe hjemme, av den lille sjansen at han snur seg igjen.

Så nå er det bare å vente <3

Her ble det lle turneren her hadde snudd hodet ned nå, lå litt unormalt mye bøyd i rygg, ikke festet men de 4 legene som kom for å se mente at han kom bare til å rotere med hodet i bekkenet nå fremover og ikke være noe problem til å komme ut <3 Ultralyden vår forrige uke hadde vært stor snakkis på gyn så mange som var nysgjerrige :p Så da løste det seg selv ser det ut som og vi går for vaginal fødsel :) Men med beskjed om å komme inn med en gang det er rier, ikke vente noe hjemme, av den lille sjansen at han snur seg igjen.

Så nå er det bare å vente <3
Det var jo en kjempe god nyhet da :)
Du får ha masse lykke til! Også satser vi på at han holder seg med hodet ned nå :)

Du får ha masse lykke til! Også satser vi på at han holder seg med hodet ned nå :)
Tusen takk krysser fingrene for det, etter flere uker med usikkerhet rundt leiet og fødsel, med all turningen var det godt å få høre at han mest sannsynlig kommer til å holde hodet på rett plass fremover <3

Godt å høre at bekkenet ditt passer til sete også, så du har mulighetene åpne <3

Ordner seg <3

Tusen takk krysser fingrene for det, etter flere uker med usikkerhet rundt leiet og fødsel, med all turningen var det godt å få høre at han mest sannsynlig kommer til å holde hodet på rett plass fremover <3

Godt å høre at bekkenet ditt passer til sete også, så du har mulighetene åpne <3

Ordner seg <3

Ordner seg <3
Ja nå er det vel ikke stor fare for at han snur seg? Nå husker jeg ikke hvor langt du var på vei men :) skal nok gå bra for oss begge :D

Ja nå er det vel ikke stor fare for at han snur seg? Nå husker jeg ikke hvor langt du var på vei men :) skal nok gå bra for oss begge :D
37+4 nå, så ifølge legene skulle det mye til for at han skulle klare å snu hodet opp av bekkenet og rundt nå. Men så har vi en svært tøyelig og livlig fyr så kan aldri si aldri.

De trengte litt tid for å se hvordan han lå i dag også, og ble folksomt inne på ul rommet når fire leger skulle se. Men det var nok mest pga leiet forrige uke som hadde vært stor snakkis :P Men nå lå han "bare" i med en god bøy i ryggen men hodet nede :-)

Vi får se når han bestemmer seg for å feste seg og komme. Spennende tider <3

Tror nok nå når du og legene er forberedt på rumpa først så går nok det kjempe bra <3

37+4 nå, så ifølge legene skulle det mye til for at han skulle klare å snu hodet opp av bekkenet og rundt nå. Men så har vi en svært tøyelig og livlig fyr så kan aldri si aldri.

De trengte litt tid for å se hvordan han lå i dag også, og ble folksomt inne på ul rommet når fire leger skulle se. Men det var nok mest pga leiet forrige uke som hadde vært stor snakkis :p Men nå lå han "bare" i med en god bøy i ryggen men hodet nede :)

Vi får se når han bestemmer seg for å feste seg og komme. Spennende tider <3

Tror nok nå når du og legene er forberedt på rumpa først så går nok det kjempe bra <3
Ja det skal visst mye til, mi lå med hodet ned da jeg var hos jordmor i uke 37 før hun da brått bestemte seg for å snu seg. Så lenge jordmor hadde rett at hun lå med hodet ned da ;) ikke vet jeg.. Men mistenker at det har vært seteleie lengre.
Jeg blir vare mer og mer sikker på at dette skal nok gå veldig fint! Føler meg veldig godt ivaretatt:Heartred

Jordmor på helsestasjonen har vært usikker på leiet en stund, men så har han jo ikke ligget stabilt eller i de mest normale stillinger :P

Men en rumpe og ett hode kan blandes, så fullt mulig at frøkna di har sittet en stund ;) Har du kjent store bevegelser og endringer på magen?

Hos meg har mageformen variert flere ganger om dagen pga leiet til turneren og har kjent at "Åå, nå snur han seg" En gang jeg var sikker på at han lå med hodet nede prøvde jeg å holde igjen/dytte tilbake når han poppet hodet opp av bekkenet men så fort jeg slapp så snudde han seg opp til tverrleie :-P

Nå prøver jeg å ikke tenke så mye på det og tenke at kroppene våre vet hva som skal til og hva de skal gjøre for å gjennomføre fødsel <3

Jordmor på helsestasjonen har vært usikker på leiet en stund, men så har han jo ikke ligget stabilt eller i de mest normale stillinger :p

Men en rumpe og ett hode kan blandes, så fullt mulig at frøkna di har sittet en stund ;) Har du kjent store bevegelser og endringer på magen?

Hos meg har mageformen variert flere ganger om dagen pga leiet til turneren og har kjent at "Åå, nå snur han seg" En gang jeg var sikker på at han lå med hodet nede prøvde jeg å holde igjen/dytte tilbake når han poppet hodet opp av bekkenet men så fort jeg slapp så snudde han seg opp til tverrleie :p

Nå prøver jeg å ikke tenke så mye på det og tenke at kroppene våre vet hva som skal til og hva de skal gjøre for å gjennomføre fødsel <3
Nei har ikke kjent noen forandring på bevegelsene på lenge, så jordmor har nok tatt feil av hode og rumpe. For jeg har sagt i nesten 2 mnd at jeg syntes det er så rart at jeg ikke har kjent noen spark oppover, kun dytting oppover og spark nederst i magen og på sidene. Har også flere ganger kjent det jeg tror er spark nedover sånn at jeg nesten har trodd at hun nesten har klart å sparke seg ut. :p

Nei er der jeg er nå også, det blir som det blir også gjør man det beste ut av det :) ut kommer mirakelet uansett :D

Jubler over at magen over natten og iløpet av dagen har sunket mange hakk, så legene på sykehuset tok nok rett NÅ er han ferdig med turningen på innsiden :-) Lille turner er nok på god vei ned i bekkenet. Den plutselige endringen i mageform resulterte i at jeg gikk fra ingen til maaange mammastriper på en dag <3

Men for å få oppleve en vaginal fødsel og ett knøtt som ligger godt til rette for fødsel er det bare kjekt med litt beviser ;)

Magen både synker og hever seg, ser nesten firkantet ut innimellom. Så tror ikke helt legene hadde rett.. Lille turneren har ikke turnet seg ferdig og jeg prøver å ikke tenke på leiet, men stole på at han legger seg rett til når det er på tide å komme ut <3

38+6

Har neste kontroll hos jordmor på termindato, men begynner å bli usikker, siden de ikke sjekket bekkenet for evt setefødsel på sykehuskontrollen burde jeg da fått sjekket det siden lille ikke holder seg i hodeleie?

Magen både synker og hever seg, ser nesten firkantet ut innimellom. Så tror ikke helt legene hadde rett.. Lille turneren har ikke turnet seg ferdig og jeg prøver å ikke tenke på leiet, men stole på at han legger seg rett til når det er på tide å komme ut <3

38+6

Har neste kontroll hos jordmor på termindato, men begynner å bli usikker, siden de ikke sjekket bekkenet for evt setefødsel på sykehuskontrollen burde jeg da fått sjekket det siden lille ikke holder seg i hodeleie?
Jeg ville ringt å spurt jeg. Enten jordmor eller direkte til føden.

Jeg ville også ringt, og kanskje er det greit med en ekstra kontroll siden det fremdeles turnes opp og ned? :)

Akkurat nå ligger han lavt i bekkenet og er 90% sikker på at han har hodet ned utifra sparkeretning. Føler det blir dumt å ta sjekk idet han ligger ordentlig... Men tenker jeg ringer i morgen eller mandag hvis han ikke holder seg nede nå da.

Krysser fingrene for at han holder seg ;-)

Akkurat nå ligger han lavt i bekkenet og er 90% sikker på at han har hodet ned utifra sparkeretning. Føler det blir dumt å ta sjekk idet han ligger ordentlig... Men tenker jeg ringer i morgen eller mandag hvis han ikke holder seg nede nå da.

Krysser fingrene for at han holder seg ;-)
Krysser fingrene!

Back
Topp