Usmakelig valgkamp??

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Når ett parti går til en hel masse barn og sier "hvis dere vil ha skatepark og ungdomstilbud i denne byen må foreldrene deres stemme på oss"...
Det samme partiet som nå sitter med flertall og har fjernet ungdomskontakten og andre tilbud til barn og unge...

På grunn av dette, får jeg og andre voksene daglig "kjeft" og oppfordring av små barn til å stemme Høyre.... 
Og siden jeg da driver skateklubben, og har en Ap rose på mitt profilbilde på facebook(den er nå tatt vekk, da jeg ser at det kansje kan virke på noen som å gjøre det samme), har jeg regelrett blitt kjeftet ned av opp til flere...

Og hva pokker svarer jeg da??
Instinketet mitt og det jeg har gjort til nå, sier at jeg skal la rosen stå, for jeg satt den der av en grunn, det er veldig viktig for meg...
Og forklarer at voksene stemmer på grunn av veldig mye annet viktig, enn bare skateparker osv...

Er det bare meg, eller er det å bruke små barn, og gå direkte til de i fritiden og snakke, usmakelig??

Lissyjane skrev:
Jeg tror at denne valgkampen blir meget merkelig uansett. AP vil få en haug med sympatistemmer, og jeg synes folk skal stemme på det de står for. MEN, om noen hadde drevet valgkamp på denne måten, så hadde jeg eksplodert! Det kan da umulig være lovlig!

Enig med deg, tror også AP får flere stemmer enn de ellers ville fått. De skulle heller ha ventet med hele valgkampen spør du meg. Har ingenting å si om de sitter et halvt år ekstra de som sitter i lokal og kommunelag nå.....
Sorry, fylkeslag

Jeg nekter å tro at folk stemmer ap pga sympati! Får det ikke til å henge på greip i det hele tatt....

Jeg synes at noen folk uansett stemmer på et parti av rare grunner (min mening), så sympati ser jeg ikke som en av de verste... 

Hva har dette med eventuelle sympatistemmer til AP å gjøre egentlig?

Som svar til hovedinnlegget: Det er usmakelig som politiker (uansett hvilke parti de kommer fra) å gå direkte på barn og snakke om politikk, de har ingen forutsetninger for å se "hele bildet".  Er dette ungdommer på 15/16 og oppover så synes jeg det blir noe annet . Det er viktig å snakke med ungdom om politikk, og da blir det naturlig å snakke om ting som engasjerer dem (i dette tilfellet skateparken).

siljegulli skrev:
Jeg nekter å tro at folk stemmer ap pga sympati! Får det ikke til å henge på greip i det hele tatt....

Sign.

1) Jeg synes at du skal beholde rosen din på bildet. Er det noe vi vil lære barna, så er det vel at det er et fritt og flott land vi bor i og at vi har lov til å mene og stå for det vi vil. At et parti driver valgkamp rettet mot barn høres både rart og umoralsk ut. Ta kontakt med partiet og hør hvilke tanker de har om hvordan stemmesankingen deres blir mottatt. Høyre er vanligvis et seriøst parti, og jeg antar at de vil ta slike beskyldninger alvorlig.

2) Hvis AP får mer enn 10% stemmer ved dette valget, vil noen skrike sympatistemmer. Jeg tror ikke AP får særlig stor grad av sympatistemmer, og jeg synes ikke de har fisket etter dem heller. Det kan naturligvis være at en del har bestemt seg for å stemme AP fordi de har sett hvilke verdier partiet har stått for, og føler at disse verdiene er viktig nå. I så tilfelle kalles ikke det sympatistemmer, men å stemme.

Jeg syns også det er en dårlig fremgang å henvende seg til barn på den måten!

Og ang såkalte sympatistemmer, JEG tror at eventuelle "ekstrastemmer" til AP i stor grad vil komme fra sofavelgere, som kanskje har vært enig i politikken til AP, uten å komme seg ut av sofaen når det kommer til valget.

den nr 2 der stjal jeg til fb status fru riskorn =)

Tror ikke AP får så himla mye sympatistemmer som folk skal ha det til.
De vinner nok som vanlig, og da tror folk det er pga sympati.
Eskil Pedersen var på skolen vår og prata i går og han var veldig opptatt at folk skulle stemme på det partiet som har de samme verdiene som de selv står for, han sa ikke et kløyva ord om sitt eget parti.
Han ville bare at folk skulle engasjere seg litt mer.

Ang HI... sånn har jo FRP drevet valgkamp i alle de år:P
De har lovet billigere sprit og tobakk for å rive til seg de velgerne som ikke er smarte nok til å vite hva politikk er, men som vet at de vil ha billigere sprit og røyk.

ja, jeg syns det er usmakelig !

og ang sympatistemmer så tror jeg nok ikke ap får så mange av de som folk skal ha det til. de gikk vel tilbake på en måling nå og flere har meldt seg ut igjen av partiet. men jeg tror nok kanskje at flere av sofavelgerne vil stemme i år og jeg tror kanskje at de som ikke helt gidder å sette seg inn i politikk og partiene enten velger ap eller frp ..

Back
Topp