usj er drittredd :( (laaaangt)

Prøverpåny2016:)

Elsker forumet
Imårrå skal emma til sykehuset for nye blodprøver.
Hun har vert masse syk og for 6 uker siden var hun innlagt på sykehuset i 5 dager for noe rusk på lungene og måtte ha oksygen over en tid. Den siste tiden har hun vært frisk men spiser lite å er egentligt veldig grinete. Sist uke var hun på sykehuset på ny for å sjekke med rønkten om rusket var borte og det ble også tatt en haug med blodprøver. Rønkten viste at hun enda hadde en del rusk på lungene og hun har startet på pencilin kur som hun skal gå på i 6 uker!!

Så kommer vi til blodprøvene som gjør meg drittredd. Prøvene viste lett økte leuckocytter med lymfocytter/monocytter. Jeg har virkelig ikke peiling hva dette betyr, men vi fikk beskjed om å komme å ta nye prøver. Der skal det også taes hematologi sammen med hematogram. Å når jeg er så dum å googler dette får jeg jo søren bare opp blodsykdommer å leukemi.

Usj åffer skulle jeg gå inn å google dette. Rekner jo abselutt ikke med at det feiler henne noe utenom dette lunge greiene, men blir likevell så utrolig nervøs.

Eneste jeg kunne sette fingen på er at hun har masse blåmerker på beina, men det er jo normalt for en 1,5 åring. Ellers så er hun aktiv. HUn spiser veldig lite for øyeblikket men er ellers fin.

Det står foresten også i brevet at det kan skylles at hun har skreket masse under blodprøvene eller en virusinfeksjon.

Beroligende ord trenges til en hysterisk mor :(.
Ingenting på fjesbog for de som har meg der

Huff det var trasig å høre!!
Håper virkelig at jenta er frisk og at du har bekymret deg unødig!!
Krysser alt jeg har!!! :)

Off, skjønner kjempe godt at du blir redd!! :( sier de noe om hva det rusket på lungene kan komme av? Håper virkelig ikke det er noe galt, det er det helt sikkert ikke! :) krysser i alle fall fingrene mine for dere! Klem

Uff, fikk en uggen følelse da jeg leste det du skrev! Ikke for det, at jeg har noe peiling på det du skrev om. Men tenker på meg selv om jeg hadde googla slikt med tanke på egne barn, så hadde jeg reagert slik som deg. Jeg hadde fått hetta rett og slett! Mest sannsynlig så er det jo ingenting, og om det er noe så er det noe helt ufarlig. Mye av det som står på nett er jo i ytterste, verste tilfelle. De kan jo teste for mye annet og mener jeg som ikke har noe med verken leukemi eller andre skumle greier. Håper alt er i orden med jenta di!! Krysser armer og bein! :)

Huff, huff. Håper alt er bra med den lille. Skjønner godt hvor ekkel følelse det er å ikke vite. Stor klememoticon

Skjønner godt du er engstelig, og håper det ikke er noe alvorlig.

Tenk heller at jenta di er "heldig" som faktisk blir så godt fulgt opp;-) Det er dessverre ikke alle forunnt...

Beste lykkeønskninger om rask bedring og gode nyheter og tilbakemeldinger fra sykehuset!

Så ekkelt da.. Håper snuppa di blir fort bra igjenemoticon

Bare å slappe heeelt av!!!! :)

Lymfocytose (økt antall lymfocytter) er veeeeeeeldig normalt når man har et virus som herjer kroppen!!!

Leukemi ville jeg ikke tenkt på engang enda - da lymfocytose kun er en bitteliten del av "blod-bildet" man ser dersom det er luekemi ute og går...

Har de tatt blodutstryk? Det er nok det du skal inn og ta nå, og det er kun (KUN) rutine når lymfocytose er konstantert!

Her var Matheo lagt inn på sykehuset i desember i fjor - med lymfocytose. (han gikk i nesten 30 dager med konstant feber, og antibiotika funket ikke) Fikk de samme beskjedene som deg - googlet meg halvt ihjel - og satt igjen som et VRAK!

Endte med en 100% frisk gutt etter at medisinene hadde begynt å virke.

Masse lykke til! Og slapp av! Dette ender ikke sånn som du ser for deg i hodet ditt!!! :)

1Barnsmamma skrev:
Hvordan gikk det med blodprøvene?
Har jenta di blitt bedre?

Tenker også på og lurer på hvordan det går med dere.

Hei hei :)
Blodprøvene var heldigvis gått litt ned, venter enda på svar på blodutsryk da legen egentligt skulle ringe oss sist torsdag men det har henne enda ikke gjort. Nå er emma inne i sin 3 uke på pencilin å spiser lite og sliter masse med magen. Så hadde egentligt vært greit om legen kunne ringt opp igjenn slik at vi kunne funnet ut om hun skulle forsette på pencilinen.

Hun puster enda veldig mye, til tilder en resp på 60 men pusten roer seg når hun sovner. Hun kaster opp litt slim innimellom så rekner med at det er ett bra tegn :)

Off, det må være vondt å se jenta di syk! :( godt at blodprøvene var bedre!! :) jeg hadde nok ringt å mast på de prøvene jeg. Har ofte erfart at det lønner seg å mase litt. Masse god bedring til snuppa!

Godt å høre fra dere. Fortsatt masse god bedring.

Godt å høre blodprøvene var bedre. Håper hun snart blir helt frisk igjen. Ikke kjekt å se barnet sitt sykt. Masse god bedring videre:-)

Back
Topp