Usikret barn i bil/ buss..

Er sjeldent vi tar buss da,men jeg har ikke med bilstoler når vi tar det.å har aldri sett at 1-2-3-4 klassinger står med putta under armen når dem venter på skolebussen.

Min mann er bussjåfør og det hender til stadighet at vår sønn har lyst å være med pappa på jobb (da er jeg også med) vi sitter alltid fremme bak "ruten" om dere skjønner, og begge har sele på, er påbudt å ha sele på så lenge det er innstallert i bussen. Og jeg har ingen problemer med dette. Vi kjører for det meste bil og da sitter han selvsagt i bilstolen sin.

Jeg tar bussen med Ane noen ganger. Liker det ikke. Det burde vært bedre sikkerhetsutstyr i bussene. Selv om det er sjelden busser havner i ulykker.

jeg tar buss vær dag jeg...
jeg elsker bussen

Jeg liker ikke å ta bussen med barnevogn, men har ikke noe valg siden jeg ikke har lappen. Er ikke ofte vi tar buss, men hender jeg må ta den. Tar ikke Nora opp av vognen og jeg holder den godt fast. Burde vært bedre sikring på busser.

Lurer litt på hva de som ikke har bil skal gjøre? GÅ?? Man kan jo ikke dra med ett bilsete om man skal ta bussen til byen feks. Skal man bære på det sete rundt overalt?? Med vogn?

Jeg skjønner det er en risiko å ta buss. Men det er jo faen meg en risiko å gå ut døra å!!!!!
Jeg har ikke hørt om særlig mange som har blitt drept, men så klart...det kan jo skje. Og når man går med vogna, så kan det falle ned en murstein å treffe barnet i huet.. Så man burde jo bruke hjelm når man triller nærme høye bygg/fjell osv..

(ok...ett litt drøyt eksempel men...)

ORIGINAL: Mamman til Pat/Kev

Lurer litt på hva de som ikke har bil skal gjøre? GÅ?? Man kan jo ikke dra med ett bilsete om man skal ta bussen til byen feks. Skal man bære på det sete rundt overalt?? Med vogn?

Jeg skjønner det er en risiko å ta buss. Men det er jo faen meg en risiko å gå ut døra å!!!!!
Jeg har ikke hørt om særlig mange som har blitt drept, men så klart...det kan jo skje. Og når man går med vogna, så kan det falle ned en murstein å treffe barnet i huet.. Så man burde jo bruke hjelm når man triller nærme høye bygg/fjell osv..

lurer egentlig på det samme... jeg tar altid bussen .. gidder ikke å gå i flere timer for å ta en tur til byen liksom...skjønner ikke att folk kan være så redde for ting...
man kan dø av alt.. da kan man like så godt bare stenge seg inne i leiligheten.. emn det kan jo være farlig det å

selvfølegelig respekterer jeg deres valg... alle har sine menninger det er bare bra att folk ikke tenker likt..
har aldri møtt noen som velger å ikke ta buss , så det er litt rart..
men selvfølgelig vil de ikke ta buss så vil de ikke.. [:D][:D]
da blir de spreke damer av å gå :)[:D]

ORIGINAL: ~prinsesse vil ikke~

ORIGINAL: reidis

ORIGINAL: Mamman til Pat/Kev

lurer egentlig på det samme... jeg tar altid bussen .. gidder ikke å gå i flere timer for å ta en tur til byen liksom...skjønner ikke att folk kan være så redde for ting...
man kan dø av alt.. da kan man like så godt bare stenge seg inne i leiligheten.. emn det kan jo være farlig det å

Nå er det vel ingen som sier at man ikke skal ta buss med barna sine, men en del sier at de ikke gjør det selv. Noe det er stor forskjell på!

Hvis dere synes det hadde vært galt av folk å si at dere ikke skal ta med ungene på buss synes jeg ikke dere er noe bedre som håner de som ikke ønsker å gjøre det!

Har ikke hånet en sjel jeg da!!!!

Back
Topp