Usikrede barn i bil

:eek::eek::eek:

Syke syke verden!!!!!!!
At ikke et liv betyr mer!?!? En ''liten'' tur kan være fatal, helt idiotisk å ta slike sjangser!!!!!!!!!!!!!!

Har selv sittet usikret i varebil da jeg var yngre. Måtte holde et lite lam som måtte til dyrlegen.
Ellers var mine foreldre nøye med sikring etter de kjøpte ny bil da jeg var 11 år.
Tidlig på 90-tallet hadde vi bil som ikke hadde belter bak. Etter en utforkjøring fikk de seg ny bil. Og jeg fikk meg en blåflekk etter heisaturen i grøfta. Heldigvis var det vinter med masse snø som dempet farten.
Så med egen erfaring om utforkjøringen så er vi nøye på sikring av mitt barn.
Men vet om mange som ikke har vært så nøye med sikring av barn oppigjennom tiden. Det er så opplyst nå angående bilsikring at jeg blir svett av de som ikke sikrer barna!!

Her i området er ikke det unormalt blant polakkene. Ved henting på barneskolen setter 4-5 unger seg bak i Peugeot partner'n mens de skryter til de andre barna om at det er kjempe kult!

1.klassingen lurte på om han kunne få sitte baki hiace'n på turen hjem, for det gjorde den og den. Og det har vi jo sett flere ganger selv også. Det ble tatt opp på foreldremøtet nå før jul, men som vanlig møter ikke de foreldrene opp. :/

Sjokkerer meg ikke! Jeg har selv opplevd barn sitte usikret i varebil full av tunge verktøy :S

Det er jo helt sykt!!

herregud.. jeg kjører ikke en milimeter uten at unga er sikra! Eller andre i bilen for den saks skyld!!

politiet stoppet en dame her på vei fra føden med mobiltelefon i hånda, og babyen liggende på setet ved siden av seg! Sykt!

Uff. Husker heldigvis ikke sist jeg så er barn sitte usikkert i en bil!
Men ble sjokka da jeg skulle prøve meg som taxi sjåfør. Å så de bilstolene som de disponerte. Ikke noen kjente merker, udaterte med sikkert 10-år på ryggen. Babystolen var lik en min fetter på 14 hadde.

Back
Topp