USIKKER

juju_love

Andre møte med forumet
dette er første gang jeg er gravid og er 9 uker og 4 dager på vei, jeg er konstant kvalm og lite oppegående.
men det jeg har hørt er at hvis man er mye dårlig osv er det et tegn på en god og sikker graviditet. hva tror dere? har dere hørt noe slikt?

jeg ser og at det er mange som har fått termin i januar og alle er så glad og fornøyd, er jeg den eneste som er mildt sagt livredd for og miste det ? det er jo ikke sikkert enda.

hehe som sagt er veldig usikker, klarer ikke glede meg

Hei Hei. Var innom fastlegen forgjen uke og han spurte om jeg var mye kvalm og sliten og jeg sa det som det er at jeg er utrolig sliten og mye kvalm.Han mente det var et bra tegn, og at grunnen til at jeg føler meg ekstra sliten nå er forde jeg har jo en 2 åring å ta vare på også.
Har også lest at etter uke 6 kan man bli kvalm og dette skyldes hormoner som produseres i kroppen for å hindre at kroppen støter ut fosteret.
Forgje gang i jeg var gravid i 2006 meldte jeg meg ikke på bv før jeg var godt over 3 månder på vei, var veldig usikker for alt var så nytt for meg.
Skjønner at du er usikker og at dette er nytt, men prøv å gled deg litt over spiren du har i magen. Ikke mange ukene igjen nå før du ganske sikkert kan si at du får en liten i Januar. Så kjenne på kroppen og alle de nye tingene og prøv å se det positive:)

ORIGINAL: juju_love

dette er første gang jeg er gravid og er 9 uker og 4 dager på vei, jeg er konstant kvalm og lite oppegående.
men det jeg har hørt er at hvis man er mye dårlig osv er det et tegn på en god og sikker graviditet. hva tror dere? har dere hørt noe slikt?

jeg ser og at det er mange som har fått termin i januar og alle er så glad og fornøyd, er jeg den eneste som er mildt sagt livredd for og miste det ? det er jo ikke sikkert enda.

hehe som sagt er veldig usikker, klarer ikke glede meg

Jeg har ikke hørt at det er sikkrere om man er dårlig i løpet av svangerskapet.
Men jeg tror det er mange som er redd for å miste, meg selv inkludert!
Man har jo aldri garantier for at det skal gå bra!
Det er bare sånn det er å leve i denne usikkerheten.. Men det er større mulighet jo lenger du kommer i svangerskapet for at det skal gå bra!!

Glemte å si at jeg ikke meldte meg her før jeg var kommet i uke 9 mange andre har meldt seg tidligere:)
Litt usikker selv, men nå blir jeg bare tryggere og tryggere:)

takk, ja det er jo ikke noe gøy og gå og være usikker og litt små stressa, jeg prøver og glede meg men klarer det liksom ikke helt... ble sendt til jordmor når jeg var 6 ukerpå vei fordi jeg var så redd og stressa...

gleder meg til 1 juli bare for da skal jeg til jordmor igjen og etter det tror jeg nok jeg roer meg en del hvis alt er bra til da :)

men veldig gøy og se at det er så mange som skal ha i januar :)

Ser ut til at vi er like langt på vei:) Den 29 Juni går faren for spontan abort drastisk ned om ikke helt bort. Sitter å gleder meg til den dagen. Skal selv på kontroll 3 Juli:)

Masse lykke til[:D][:D]

:D eg og gleder meg kjeeeempe masse til da... da skal eg gleder meg skikkelig :) masse lykke til du og :)

Jeg klarer rett å slett ikke å bekymre meg jeg da, og er egentlig fornøyd med det [:)] Har alltid hatt lyst på barn, men først nå jeg føler at jeg er der i livet at jeg er komfortabel med å få barn. Klarer ikke å forestille meg helt hvordan det er å miste, men håper at jeg da vil kunne tenke at det da er til det beste og at skjedde fordi det var neo galt med spiren. Men oppi hodet mitt så er det et selvfølge at alt skal gå bra, så da får det værsågod gå bra! Sorgene får jeg eventuelt ta når de kommer..

jeg har aldri mista før og heller aldri vært gravid, siden jeg alltid har brukt forskjellige typer prevansjon, men nå var d heller ikke planlagt så er vel egentlig i skjokk enda... alle rundt meg er så glad på mine veine at jeg begynner og lure på om d er noe i veien med meg siden jeg ikke gleder meg eller klarer og se d for meg, meg med en baby liksom ? hehe jeg føler meg som en unge selv, men herregud jeg elsker unger d er sikkert bare at jeg er så nervøs..

og takk :) lykker til ALLE sammen :D

For meg følte det hele helt uvirkelig, var jeg virkelig gravid? Følte meg jo helt normal og ikke hadde jeg mage heller. Det var sånn til jeg fikk høre hjerte lyden hos legen, da gikk det opp for meg at det var liv inni der.Både jeg og samboern ble helt paffe begge to, hihi.

Alle reagere vi forskjellig, men etter hvert når det går opp for deg hva som egentlig skjer blir det noe annet:)

Om man er kvalm eller ikke skal ikke ha noe å si. Svangerskap er jo en usikker ting hele veien, og tenker man slik så er det jo fare for krybbedød etter fødselen. Så trygg er man jo ikke 100% noen gang, men jeg mener å ha lest at det 95% sjans for å fullføre svangerskapet om man har sett et bankende hjerte. [:)] Viktig å ikke begrave seg i slike triste tanker, men heller prøve å tenke positivt. Ikke alltid like lett, og jeg tror de aller fleste har slike tanker i løpet av svangerskapet. Jeg har hvertfall det selv.

Back
Topp