junimammaaaaa

Andre møte med forumet
Hei, hva høres mest logisk ut. var med en gutt den 19 august, hadde sex.

var med en gammel ex den 9 september og 16 september, hadde sex begge gangene.

første dag av siste mens var ca den 4 september ish.

fikk festeblødning rundt den 25-27 september
og hadde veldig murringer og stikkinger i magen uken etter.

vet ikke helt syklusen min, og når jeg evt hadde eggløsning.

regnet meg frem til en noe lunde termindato, og den endret de aldri på, ikke frem og ikke tilbake, er ultralydterminen så sikker nå at jeg ikke burde gå rundt å være i tvil for at det er førstemann som er faren. Har gidd beskjed til sistemann at han er faren, men jeg hater å være usikker...
 
Hei, hva høres mest logisk ut. var med en gutt den 19 august, hadde sex.

var med en gammel ex den 9 september og 16 september, hadde sex begge gangene.

første dag av siste mens var ca den 4 september ish.

fikk festeblødning rundt den 25-27 september
og hadde veldig murringer og stikkinger i magen uken etter.

vet ikke helt syklusen min, og når jeg evt hadde eggløsning.

regnet meg frem til en noe lunde termindato, og den endret de aldri på, ikke frem og ikke tilbake, er ultralydterminen så sikker nå at jeg ikke burde gå rundt å være i tvil for at det er førstemann som er faren. Har gidd beskjed til sistemann at han er faren, men jeg hater å være usikker...
Hva med å ta farskapstest når barnet er ute? Den blodprøven kan jo tas når de andre prøvene tas. Da får du hvertfall et sikkert svar. Jeg trodde ultralyd var noe lunde nøyaktig, men det er jeg ikke sikker på. Har du vært på flere ultralyder?
 
Hvor lange sykluser bruker du vanligvis å ha da? Det kommer jo helt an på det egentlig. Noen har lange sykluser og andre har kortere og det kan jo også varriere. Du skriver ikke når du har fått termin. Da er det vanskelig å si noe om det. Men det er jo såpass lenge imellom at det burde være rimelig sikkert utifra hvilken termin du har fått. Men å utelukke noe vet jeg ikke om du kan...
 
Har en syklus på ca 25 dager
Det er ikke mulig at det var med gutten 19.august når du hadde mensen 4.september. Så det er garantert exen din som er faren her. Og det var nok den 16.september som var dag for unnfangelse, med tanke på sen festeblødning.
 
PS, rart at du ikke kunne få hjelp av sykepleier/lege til å regne dette ut?

Er det jeg også har tenkt, at det må være exen min, han er jo klar over det og hadde vært så utrolig dumt visst det skulle vært noe som sa at det var førstemann som var det, men de meste tyder på min ex, men så klarer jeg ikke å sitte meg til ro med det, tilfelle det er noe feil

Men Tusentakk for svar, det roer en stresset sjel ♥️

Jeg har ikke turt å si det til legen og sykepleieren, men de har hjulpet meg å regnet med frem til en evt termindato!
 
Hei, hva høres mest logisk ut. var med en gutt den 19 august, hadde sex.

var med en gammel ex den 9 september og 16 september, hadde sex begge gangene.

første dag av siste mens var ca den 4 september ish.

fikk festeblødning rundt den 25-27 september
og hadde veldig murringer og stikkinger i magen uken etter.

vet ikke helt syklusen min, og når jeg evt hadde eggløsning.

regnet meg frem til en noe lunde termindato, og den endret de aldri på, ikke frem og ikke tilbake, er ultralydterminen så sikker nå at jeg ikke burde gå rundt å være i tvil for at det er førstemann som er faren. Har gidd beskjed til sistemann at han er faren, men jeg hater å være usikker...

Hvis du hadde sex med han første 19 august så fikk du mensen 4 september er det jo ganske selvsagt at det ikke er han første... Eller er det noe jeg har gått glipp av av informasjon som ikke gjør det så opplagt...? :)
 
At den menstruasjonen den 4 september er usikker, jeg er 80% sikker på at jeg hadde menstruasjon da, men klarer ikke å huske helt nøyaktig. Men mtp festeblødning så sent, så må jo alt tyde på at det er min ex? :)

Exen min vil bli med på fødselen, og jeg synes det hadde vært fint, men om det da ikke hadde vært han som hadde vært faren til barnet så kommer ut får ekkel magefølelse av den tanken...
 
At den menstruasjonen den 4 september er usikker, jeg er 80% sikker på at jeg hadde menstruasjon da, men klarer ikke å huske helt nøyaktig. Men mtp festeblødning så sent, så må jo alt tyde på at det er min ex? :)

Exen min vil bli med på fødselen, og jeg synes det hadde vært fint, men om det da ikke hadde vært han som hadde vært faren til barnet så kommer ut får ekkel magefølelse av den tanken...
Du kan spørre sykepleier eller legen din. Hvorfor skulle du ikke kunne være ærlig med dem? De er ikke noe moralpoliti, og sannsynligvis er dette bare småtterier i forhold til andre ting de kommer over via jobben. Jeg ville ikke hevet et øyenbryn, ihvertfall. Etter bare 3mnd som sekretær ved et sykehus, har jeg allerede vært borti så mye at dette spørsmålet ikke vekker noen reaksjon. Så jeg ville bare hørt med helsepersonell. De kan sikkert forklare dette for deg så du ikke bekymrer deg. Men har du hatt mensen etter at du var med han første, så er jeg 100% sikker på at det er eksen din som er barnefaren.
 
Samme termin som meg unntak en dag, og jeg har samme syklus. Så jeg er rimelig sikker på at det er ex.. Men skjønner godt du stresser litt pga dette.
 
Huff jeg måtte også kommentere her for å berolige deg litt kjente jeg. Vonde tanker å være usikker på. Ut ifra opplysningene du har gitt her er det 100% sikkert at det er din X som er pappa til barnet. Håper du klarer å legge dette bak deg og nyte resten av graviditeten. <3
Klem <3
 
Høres ut som at dette kun kan stemme med at det er din x som er far:) skjønner godt bekymringen, men skal litt til for at både terminberegning ut ifra mensdato, lengde på syklus, festeblødning og terminberegning på ordinær ultralyd tar feil. Så syns du skal senke skuldrene og slå deg til ro med ar din x er far:)
 
Hurra for at du og ex skal ga baby :smiley-bounce012 han andre kan du utelukke en gang for alle, det er iallfall jeg sikker på ;) jeg skal også ha baby med en ex. Vel, han ble iallfall ex etter jeg ble gravid. Sånn er livet til tider, så får vi gjøre det beste ut av det :) klem til deg :love7
 
Vi som jobber i helsesektoren er borti alle mulige forskjellige scenarioer innom helse, sykdom og menneskelige variasjoner, så sånt må du overhodet ikke være redd for å spørre om. Er ingen som dømmer deg for det.:)
 
Tusentakk for alle svar, det er så beroligende å lese! Min største frykt er at ungen som kommer ut av en feil, er første mann sin.. selvom nesten alt stemmer med at det er min x sin! Takk takk takk♥️
 
Back
Topp