Usikker...

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Idag hos legen tok han en sjekk i underlivet, og kjente på livmoren. Da sa han at jeg var kun 4 uker på vei, er det sånn at det er lett og ta feil på? For jeg har regna utfra sist mens, og da er jeg 6+6..

Rar måte å beregne termin på. Man skal i prinsippet følge menstermin helt frem til OUL. Eggløsningen din kan va vært senere enn gjennomsnittet som kan utgjøre hvor langt du er på vei, men hadde ikke hørt på den målingen som han utførte.

• Liker
Reactions: Mae
Aldri hørt at man sjekker på den måten før...

Jeg ble sjekket med storebror også på denne måten, og da hadde han helt riktig..

Har aldri hørt om noen som sjekker på denne måten! Men om du ble usikker hadde jeg bestilt time tim tidlig ul og fått det mer bekrefta

Jeg ble sjekka sånn og det stemte med min mens termin :)

Heller aldri blitt sjekket på den måten. Her er det mens termin som gjelder frem til oul. Sist ble jeg satt tilbake 14 dager så fult mulig at du evt har hatt sen el....?

Fasinerende! Trodde man ikke gjorde det lengre. Nettopp forbi det ikke er en sikker måte å fastsette termin på. Som Moradi sa så skal en følge menstermin inntil OUL :)

Okei.. takk for mange gode svar! Ender nok opp med og ta en tidlig ul, rundt ved 12. Satser på at legen kjente feil, for det er skikkelig kjipt å bli satt tre uker tilbake, jeg som er så utolmodig fra før av :p

Legen min gjorde det sist svangerskap og hadde riktig.

Om jeg hadde gått ut i fra første dag i siste mens nå, så hadde jeg vært over 1 uke lengre på vei, men jeg kjente at EL var senere enn normalt.. Noe jeg også fikk bekreftet på tidlig ul

Back
Topp