usikker

Bruker46ir

Første møte med forumet
Hei! Er gravid, men pga veldig ustabile sykluser er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei. Første dag i siste mens 15.jan, eggløsning 12.feb..regnes mensdag eller eggløsningsdag? Er en viss forskjell på uker :/

Normalt sett regnes første dag i mens, men dette kan du snakke med legen om. Om du vet når eggløsningen var så er det jo tullete å ta med den ekstra tiden. Når du er på ordinær ultralyd vil de beregne termin da, og den følger ikke nødvendigvis mens. Så du vil ikke få termin noen uker for tidlig med mindre babyen faktisk er så stor at man tror at den ble unnfanget før dere trodde.
Det finnes en terminkalkulator her på siden et sted. Da jeg var prøver kunne man ta beregning i første dag siste mens, dato for eggløsning eller termingdato når man skulle finne ut hvor langt man var på vei.
Så du vil kunne følge med på hvor langt du er på vei om legen din insisterer på å følge menstermin. Så vil du være forberedt på å bli satt tilbake når du kommer på ordinør ultralyd.

De reknas fra första mensdag. Men du vill ju gå på Oul å där vill de finne ut hvor lagt du e så vei. De vill ju spör hvor Lang syklus du har. Lycka till

Dersom du vet når eggløsning er tenker jeg at der er riktigere å ta dato for eggløsning som utgangspunkt i kalkulator. Ev ta den datoen og regne tilbake to uker om du regner selv.
Blir feil å ta utgangspunkt i uregelmessig mens når du vet når du faktisk ble gravid.

Uansett får du jo, som de sier, svar på ul! ")

app'en

Back
Topp