Usikker termindato?

MittAndre <3

Elsker forumet
Jeg er veldig usikker på terminen min.. Jeg har vært på 2 ultralyder og fått termin med 10 (!) dagers forskjell! Syns det er ganske stort slingringsmonn.. Men det er kanskje derfor terminen ikke settes før rundt uke 17-19? At fostrene vokser i ulikt tempo før det? Noen som vet?
Jeg syns ihvertfall det er litt kjedelig å være så usikker, for ifølge siste ul (3.november) er jeg 17 uker idag, men jeg klarer liksom ikke å "feire" eller være glad for det for jeg tror ikke helt på det (ifølge første ul er jeg 15+3)... Syns det er rart at de klarte å bomme så voldsomt på første ul?
Det dumme er at jeg har veldig uregelmessig sykluser så jeg vet ikke selv heller..begge deler kan stemme.. Men i alle tilfelle har jeg satt meg selv tilbake noen dager nå, bare for å unngå å risikere å bli satt tilbake hele 10 dager på ordinær ul....;) Veit det høres teit ut, men jeg ble satt tilbake 2 uker på ordinær ul da jeg gikk med førstemann og det var sååå kjipt!!! Plutselig gikk sv.skapet utrolig sakte når jeg måtte "gå om" 2 uker..;)
Så jeg regner meg selv som 16+3 idag og den har jeg tenkt å følge til ultralyden om knappe 2 uker :) Gleder meg veldig til å få en fast bestemt termin og forholde meg til!

Andre som er usikre på terminen sin?
 
Æsj så kjipt å være så usikker da. Men du får nok ganske riktig termin på den ordinære vil jeg tro.
Jeg er rimelig sikker - blir jeg flytta så er det nok et par dager bare.
Ellers skjønner jeg lite.
Skal på ul til mandag og gleder meg max.
Satser på at når du nå tar utgangspunkt i den som sier du er kortest på vei så blir du satt litt fram på den ordinære :-)
 
Når var du på de andre ultralydene? Ifølge gynekologen jeg var hos i uke 13, var ultralydtermin som ble satt rundt uke 13 mer korrekt enn den man får på den ordinære ultralyden.
 
Hm.. jeg har kun dato for siste mens å forholde meg til. Sist svangerskap ble jeg flyttet 3 dager tilbake på ordinær ul. Satser på at det ikke er så langt unna denne gangen heller.. 

Jeg testet positivt på kvelden før forventet mens, så veldig langt tilbake kan de jo ikke sette meg tenker jeg.. 
 
Tror egentli at de vokser veldig jevnt fram til tiden rundt ordinær, at de deretter vokser litt i rykk og napp og litt forskjellig fra individ til individ.
Selv aner jeg ikke hva som kommer å skje på ordinær. På mine 3 ultralyder har resultatet vært:
* Uke 8 + 3 termin 6.mai
* Uke 12 + 4 termin 5.mai men kommet en dag kortere (hvordan går det an?)
* Uke 14 + 5 termin 9.mai

Ingen av de terminene ble satt med tanke på å sette termin, og den siste var i forbinnelse med studien jeg er med i og fokuserte mer på å ta andre mål, bla av hjerte.
Men kan ikke se for meg at jeg er mer enn 3 dager på etterskudd. Det stemmer også bra med syklusen jeg normalt har hatt (mye kluss etter p-pille slutt og abroter, men 31 dager i mange år regner jeg som min vanlige sykluslengde).

Får håpe du ikke blir satt tilbake hele 10 dager i alle fall, den ser jeg for meg er veldig kjip.
 
Jeg er også veldig usikker på termindato. Trodde jeg var 11 eller 15 uker på vei da jeg fikk tidlig ul, hun satte meg da bak til uke 9+1.. I dag er jeg 14+1, men magen vokser, på søndag og i går kveld kjennte jeg tydelige spark i magen :) Kjempekoselig! Dette er mitt første svangerskap, så alle jeg har fortalt jeg er gravid til kan ikke fatte at jeg er "bare" 14 uker med tanke på hvilke symptomer jeg har, og størrelsen på magen.. 

Får heller ikke komme i ny ul før 1 eller 2 uke i januar, da er jeg 20 eller 21 uker på vei.. Her jeg bor er det vanskelig å få tak i privat ul, men tenkte å reise på besøk til en venninne før jul, og planlegger da å få til en privat ul slik at jeg kan få vite sikkert om jeg er "bare" 14+1, eller om jeg er kommet lengre, noe jeg tror.. Iallefall en-to uker.. Hadde skikkelig ustabil syklus pga p-piller og slikt, så menstermin stoler jeg heller ikke på :P

Ble langt dette, men..
 


lillesøster skrev:
Når var du på de andre ultralydene? Ifølge gynekologen jeg var hos i uke 13, var ultralydtermin som ble satt rundt uke 13 mer korrekt enn den man får på den ordinære ultralyden.


Jeg var på ul i uke 7 først også igjen i det som jeg trodde var uke 12+5, men jeg ble da satt fram til 14+1...
 


krlstin skrev:
Jeg er også veldig usikker på termindato. Trodde jeg var 11 eller 15 uker på vei da jeg fikk tidlig ul, hun satte meg da bak til uke 9+1.. I dag er jeg 14+1, men magen vokser, på søndag og i går kveld kjennte jeg tydelige spark i magen :) Kjempekoselig! Dette er mitt første svangerskap, så alle jeg har fortalt jeg er gravid til kan ikke fatte at jeg er "bare" 14 uker med tanke på hvilke symptomer jeg har, og størrelsen på magen.. 

Får heller ikke komme i ny ul før 1 eller 2 uke i januar, da er jeg 20 eller 21 uker på vei.. Her jeg bor er det vanskelig å få tak i privat ul, men tenkte å reise på besøk til en venninne før jul, og planlegger da å få til en privat ul slik at jeg kan få vite sikkert om jeg er "bare" 14+1, eller om jeg er kommet lengre, noe jeg tror.. Iallefall en-to uker.. Hadde skikkelig ustabil syklus pga p-piller og slikt, så menstermin stoler jeg heller ikke på :P

Ble langt dette, men..

Ja, det er så kjedelig når man er så veldig usikker, syns jeg! Halve tidsfordrivelsen/moroa når man går gravid er jo å følge med på ukene og dermed utviklingen til lille i magen! Men når man går med konstant usikkerhet på hvor man er i svangerskapet så blir det ikke så morsomt lenger :(
Håper du får tatt privat ul før jul, lenge å vente helt til over nyttår! Jeg har heldigvis ordinær ul om 13 dager så jeg får bare holde ut til da..
 


MittAndre <3 skrev:
Jeg er veldig usikker på terminen min.. Jeg har vært på 2 ultralyder og fått termin med 10 (!) dagers forskjell! Syns det er ganske stort slingringsmonn.. Men det er kanskje derfor terminen ikke settes før rundt uke 17-19? At fostrene vokser i ulikt tempo før det? Noen som vet?
Jeg syns ihvertfall det er litt kjedelig å være så usikker, for ifølge siste ul (3.november) er jeg 17 uker idag, men jeg klarer liksom ikke å "feire" eller være glad for det for jeg tror ikke helt på det (ifølge første ul er jeg 15+3)... Syns det er rart at de klarte å bomme så voldsomt på første ul?
Det dumme er at jeg har veldig uregelmessig sykluser så jeg vet ikke selv heller..begge deler kan stemme.. Men i alle tilfelle har jeg satt meg selv tilbake noen dager nå, bare for å unngå å risikere å bli satt tilbake hele 10 dager på ordinær ul....;) Veit det høres teit ut, men jeg ble satt tilbake 2 uker på ordinær ul da jeg gikk med førstemann og det var sååå kjipt!!! Plutselig gikk sv.skapet utrolig sakte når jeg måtte "gå om" 2 uker..;)
Så jeg regner meg selv som 16+3 idag og den har jeg tenkt å følge til ultralyden om knappe 2 uker :) Gleder meg veldig til å få en fast bestemt termin og forholde meg til!

Andre som er usikre på terminen sin?


Det er så få millimeter som avgjør tidlig i svangerskapet. Jeg fikk og terminen satt tilbake over en uke, men nå er jeg tilbake igjen. Så at du ble satt frem er jo igrunn bare positivt vil jeg vei ;o)
 
Usikker jeg å. Ikke regelmessig og ikke veldig hardt prøvere før dwn satt... Og legen så til meg da jeg var på ul sist uke at termin kunne han ikke fastsette nå, det ble på ordinær ul som jeg skal på i romjula.
 
Ja, er kjedelig! Håper at vi begge finner mer ut av ting før jul :)
 
Jeg tror terminen min skal stemme ganske bra nå, jeg har hatt ganske regelmessig menstruasjon etter sist fødsel. Sist ble jeg satt tilbake 17 dager på ordinær ultralyd, det var kjedelig...!! Men ved en senere ultralyd sent i svangerskapet, var babyen såpass stor at de heller tok utgangspunkt i min egen termin i forhold til overtidsvurdering.
 
Back
Topp