Usikker på termin

Rompetroll

Betatt av forumet
Hei, alle sammen:Heartred

Jeg ringte i dag jordmor da jeg er litt usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei.

Min forrige mens varte kun 1-1,5 dag, men hadde så mye annet i tankene på det tidspunktet at jeg ikke tenkte så mye mer over det når jeg allikevel hadde blødd. Neste måned tok jeg test 4 dager før forventet mens, som ble positiv med en gang. Er derfor usikker på om jeg er 7+1 eller 11+1 i dag.

Ringte jordmor og fortalte dette da jeg har lest at flere har blitt henvist til TUL når en er usikre på termin. Jordmoren min sa bare at hun da ville anta jeg var 11 uker på veg og ville gå ut i fra dette frem til OUL.

Noen som har noe erfaring rundt dette? Ender garantert opp med å bestille TUL privat:smiley-bounce022
 
Synes at det er rart. 7 uker og 11 uker - det er en stor forskjell! Jeg ville kontaktet fastlege og si at du ønsker en henvisning til TUL pga denne usikkerheten. Det hjelper å være bestemt :) Men hvis det ikke går, ville jeg bestille en ultralyd privat.
 
:angel7
Synes at det er rart. 7 uker og 11 uker - det er en stor forskjell! Jeg ville kontaktet fastlege og si at du ønsker en henvisning til TUL pga denne usikkerheten. Det hjelper å være bestemt :) Men hvis det ikke går, ville jeg bestille en ultralyd privat.


Takk for svar! Syntes også det.. Veldig kjedelig å gå nesten halve graviditeten uten å vite sikkert hvor langt jeg egentlig er på veg. Skal jo følges opp før OUL også :wacky: Må nok snakke med fastlegen min.
 
:angel7


Takk for svar! Syntes også det.. Veldig kjedelig å gå nesten halve graviditeten uten å vite sikkert hvor langt jeg egentlig er på veg. Skal jo følges opp før OUL også :wacky: Må nok snakke med fastlegen min.

Jeg ble gravid etter en SA en gang og det var veldig usikkert hvor langt jeg var på vei. Fikk henvisning av legen til tul da :) 7 og 11 uker er jo stor forskjell :wideyed:
 
Jeg ble gravid etter en SA en gang og det var veldig usikkert hvor langt jeg var på vei. Fikk henvisning av legen til tul da :) 7 og 11 uker er jo stor forskjell :wideyed:


Må nok snakke med fastlegen jeg også, men er litt redd jordmoren skal føle jeg går bak ryggen på henne:hungover: Selv om jeg vet jeg ikje må tenke sånn:playful:
 
Back
Topp