usikker på liv.

Guest
er nå nesten 9 uker på veg har time hos legen om litt over en uke, men uroer meg litt over
liv i magen,de første uken var det masse stikkninger i magen,og et bekken som bare kunne dra dit pepperne gror. nå er det slutt på stikkninger, bekkenet er blitt overasskene bedre det og,kan vel kjenne noe som foregår i magen,men føles litt vondt men like vell ikke vondt (vet ikke hvordan eg skal forklare dette) har ikke hatt noe for for blødning, men forstår vel at det går ann og ha abortert uten blødning. noe ideer på hva jeg bør gjøre eller bare vente til lege time ?? 
 
det kan jo være greit og ringe sykehuset da,eller kanskje du er en av dem som har symptomer som kommer og går..
 
Det meste er vanlig i et svangerskap. Du kan snakke med legen, men mest sansynlig vil du få høre at det er helt normalt. Ringe sykehuset er ingen vits, de tar deg ikke inn så tidlig siden det ikke er noe man kan gjøre så tidlig uansett. Hvis du uroer deg må du nok bestille en privat ultralyd.
 


Anonym skrev:
Det meste er vanlig i et svangerskap. Du kan snakke med legen, men mest sansynlig vil du få høre at det er helt normalt. Ringe sykehuset er ingen vits, de tar deg ikke inn så tidlig siden det ikke er noe man kan gjøre så tidlig uansett. Hvis du uroer deg må du nok bestille en privat ultralyd.


ringt sykehuset først, fikk bare bekjed om å ringe fastlege,og når jeg spurdte om når de kunne ta meg inn til time da eventuelt,så var svaret om ca 3 uker.
så det ble time på privatklinikk og fikk vite at alt var kjempe fint.. :D lettet virkelig, sure penger men vel verdt det :D
 
Hei!
Jeg skjønner godt at du uroer deg når symptomer plutselig forsvinner :)
Som regel er det sånn at disse stikningene kan komme og gå litt, de er sjelden konstante.
Ofte kan symptomene være litt kraftige i starten, da har du masse hormoner i kroppen, og du får en slags reaksjon med en gang. Så vil de gjerne avta og kanskje komme tilbake kortvarig innimellom.
Så lenge du ikke får blødning, fortsatter å kjenne deg gravid, er der som oftest ikke noe å bekymre seg for.
Jeg hadde bare avventet til legetimen. Ellers er den eneste måten du kan finne ut om babyen har det bra på, å ta en ultralyd :) - jeg ser at du gjorde akkurat det, og fikk den bekreftelsen du trengte. Det var kanskje verdt pengene likevel!

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp